اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین خبرها از سوریه: فیلم های طرفین درگیر علیه یکدیگر / گرسنگی در حلب



آخرین خبرها از سوریه: فیلم های طرفین درگیر علیه یکدیگر / گرسنگی در حلب

در صورتی که اظهارات مخالفان مسلح درباره اینکه آنها توانسته اند یک جنگنده سوریه را سرنگون کنند صحت داشته باشد این اتفاق نشان دهنده این است که خبرهای منتشره راجع به تسلیح مخالفان به سلاح های ضدهوایی درست بوده است.سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگی سوریه دوباره به موضوع اختلاف میان دولت و مخالفان تبدیل شده است. این هواپیما در شرق سوریه و در نزدیکی مرزعراق، سقوط کرده بود.

به گزارش عصر ایران ، خبرگزاری رسمی و تلویزیون دولتی سوریه گفته اند این هواپیما، آموزشی بوده و به دلیل مشکلات فنی سقوط کرده است و جستجوها برای یافتن خلبان این هواپیما ادامه دارد. خلبان با استفاده از چتر نجات از هواپیما به بیرون پریده بود.

بنا به گفته منابع رسمی، این هواپیما در هنگام انجام ماموریت روتین آموزشی با حادثه روبه رو شده بود.

 

مخالفان با انتشار این تصویر مدعی شده اند خلبان جنگنده سرنگون شده سوریه را در اختیار خود گرفته اند

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با این حال پس از گذشت چند ساعت، مخالفان مسلح گفته اند که توانستند یک فروند جنگنده نیروی هوایی ارتش سوریه را در شهرک  الموحسن در شمال شرق سوریه سرنگون کنند.

مخالفان همچنین فیلمی را در اینترنت منتشر کرده اند که نشان می دهد جنگنده سوریه توسط مخالفان مورد هدف قرار گرفته است و سپس آتش می گیرد وسرنگون می شود.

هنوز هیچ منبع مستقل، صحت این فیلم را تایید نکرده است. مخالفان همچنین گفته اند توانسته اند خلبان این هواپیما را دستگیر و عکس او را منتشر کنند.

 

مهمات و تسلیحات کشف شده توسط ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 

مخالفان مسلح در نزدیکی شهر ادلب در شمال غرب سوریه - منبع: رویترز

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در صورتی که اظهارات مخالفان مسلح درباره اینکه آنها توانسته اند یک جنگنده سوریه را سرنگون کنند صحت داشته باشد این اتفاق نشان دهنده این است که خبرهای منتشره راجع به تسلیح مخالفان به سلاح های ضدهوایی درست بوده است.

جنگنده های ارتش سوریه در هفته های اخیر با بمباران مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح در شهر حلب نقش مهمی را در پیشروی های ارتش داشته اند.

یکی از سخنگویان مخالفان مسلح هم به خبرگزاری فرانسه گفت که مخالفان توانستند با استفاده از ضد هوایی ، هواپیمای جنگی را مورد هدف قرار داده و آن را سرنگون کنند.

 

یکی از مخالفان مسلح در شهر حلب - منبع: رویترز

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دو فیلم جنایت بار

در همین حال فیلم دیگری نیز در فضای اینترنت منتشر شده که نشان می دهد شماری از مخالفان با استفاده از چاقو در حال بریدن سر یکی از حامیان بشار اسد رئیس جمهور سوریه است. در فیلم دیگری همچنین پرتاب جنازه های حامیان اسد از بالای ساختمانی به نمایش درآمده است. در این فیلم برخی از افراد فریاد می زنند که آنها "شبیحه" هستند. در سوریه به هواداران مسلح حکومت، شبیحه گفته می شود. منابع مستقل صحت این فیلم ها را نیز تایید نکره اند.

جنازه باقی مانده در خیابان های شهر حلب - منبع : رویترز

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ادامه خشونت ها

مخالفان گفته اند دیروز دوشنبه در مناطق مختلف سوریه 87 نفر کشته شده اند.

در همین ارتباط مقامات ترکیه اعلام کردند تعداد پناهندگانی که از سوریه وارد خاک این کشور شده اند به رقم 60 هزار نفر افزایش یافته است.

 

پیشروی نیروهای ارتش سوریه در شهر حلب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جدا شدن یک دیپلمات دیگر از حکومت سوریه

وزارت امور خارجه سوئیس هم اعلام کرد نماینده سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو ، از سمت خود استعفا کرده و به مخالفان پیوسته است. "دانی بعاج" گفته است دیگر نمی تواند از این مسئولیتی که در آن قرار داشت به ملت سوریه کمک کند.

قبل از این نخست وزیر سوریه و سفرا و دیپلمات های ارشد این کشور در قبرس، امارات، عراق، ارمنستان و بلاروس نیز از سمت خود کناره گیری کرده و به مخالفان پیوسته بودند.

 

نتیجه خشونت ها در منطقه خالدیه شهر حمص در مرکز سوریه 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ادامه درگیری ها در حلب

در حال حاضر درگیریهای شدید میان ارتش سوریه و مخالفان مسلح علاوه بر منطقه صلاح الدین شهر حلب به منطقه سیف الدوله در غرب حلب نیز رسیده است. در روزهای گذشته مخالفان از منطقه صلاح الدین عقب نشینی کرده اند.

مخالفان همچنین گفته اند که درگیری هایی میان مخالفان و ارتش در برخی از مناطق دمشق از جمله القدم و قابون روی داده است.

خبرنگار رویترز در گزارشی از شهر حلب نوشت: ساکنان شهر حلب که هنوز از این شهر فرار نکرده اند ، هم اکنون با مشکل دیگری یعنی "گرسنگی" روبه رو شده اند که روز به روز در حال افزایش است.

یکی از پزشکان بیمارستان حلب هم گفته است که از چند هفته پیش تاکنون مراجعه کنندگان، درخواست غذا می کنند و نه دارو. این بیمارستان علاوه بر مداوای افراد زخمی به نهادی خیریه برای توزیع مجانی غذا تبدیل شده است.

در برخی از خیابان های حلب نیز از چند روز پیش تاکنون جنازه هایی از دو طرف باقی مانده اند. این شهر در معرض یک بحران واقعی انسانی است.

شهر حلب هم اکنون به صحنه شدیدترین درگیری های مسلحانه میان مخالفان مسلح و ارتش سوریه تبدیل شده است.

فروشگاه های دولتی درمناطق تحت کنترل مخالفان تعطیل شده اند و بهای کالاهایی مانند شکر و برنج به سرعت در حال افزایش است. ساکنان حلب می گویند قیمت نان پنج برابر ، بهای کره سه برابر و قیمت بنزین چهار برابر افزایش یافته است. پمپ بنزین ها تعطیل شده اند و بنزین در گالن های پلاستیکی به فروش می رسد.

 

"والیری اموس" هماهنگ کننده امور انسان دوستانه در سازمان ملل متحد

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در همین حال خانم "والیری اموس"، هماهنگ کننده امور انسان دوستانه در سازمان ملل متحد امروز سه شنبه وارد دمشق شد تا درباره شهروندان غیرنظامی محاصره یا آواره شده با مقامات سوریه رایزنی کند.

خبرگزاری رسمی سوریه هم گزارش هایی درباره دستگیری ، کشف مهمات و تسلیم شدن تعدادی از "تروریست های مسلح" در مناطق مختلف این کشور منتشر کرد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
نشست چهارجانبه وین طرفین درگیر در خاورمیانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین خبرها از سوریه:تلاش مخالفان مسلح برای قطع ارتباط دمشق و حلب



آخرین خبرها از سوریه:تلاش مخالفان مسلح برای قطع ارتباط دمشق و حلب / خبرگزاری رسمی سوریه از پیشروی ارتش خبر داد

به نظر می رسد نیروی نظامی دولت سوریه در شهر حلب و شمال این کشور با فشارهای زیادی روبه رو هستند زیرا آنها کم تعداد هستند و تلاش می کنند با استفاده از گلوله باران شدید و بهره گیری از سلاح سنگین و بمباران هوایی، مانع از پیشروی مخالفان مسلح شوند.مخالفان مسلح در سوریه با حمله به یک فرودگاه نظامی در شمال کشور تلاش می کنند ارتباط شهر حلب با پایتخت سوریه را قطع و این شهر را محاصره کنند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، با این اقدام ارتباط شمال - جنوب در سوریه قطع می شود و راه پشتیبانی غیرنظامی ، نظامی و تسلیحاتی دولت مرکزی سوریه از نظامیان خود در حلب بسته می شود.

برغم آن که دولت اکثر مناطق را در شمال کشور در اختیار دارد اما به نظر می رسد نیروهای نظامی دولت سوریه در شهر حلب و شمال این کشور با فشارهای زیادی روبه رو هستند زیرا آنها کم تعداد هستند و تلاش می کنند با استفاده از گلوله باران شدید و استفاده از سلاح سنگین و بمباران هوایی، مانع از پیشروی مخالفان مسلح شوند.

اعضای گروهی به نام "جبهه اسلامی آزادیبخش سوریه" گفته اند که حمله گسترده ای را با استفاده از سکوهای شلیک موشک و سه دستگاه تانک به فرودگاه نظامی "تفتناز" در استان شمالی ادلب آغاز کرده اند.

دولت سوریه از فرودگاه نظامی تفتناز برای سوخت رسانی به بالگردها و هواپیماهای جنگی استفاده می کند که مواضع مخالفان مسلح در روستاها و شهرهای ادلب را بمباران می کند. بخش مهمی از استان ادلب در کنترل مخالفان مسلح است.

یکی از مخالفان مسلح در این باره گفت: همه جنگنده های ارتش که مناطق ادلب را بمباران می کنند از این فرودگاه فراز و فرود دارند. اگر این فرودگاه را به کنترل خود درآوریم راه ارتباطی میان شهرهای حلب و ادلب (در شمال سوریه) از کنترل دولت خارج می شود.

وی که در حال گفتگوی تلفنی با رویترز از محل درگیری بود اظهار داشت: توانستیم یک فروند بالگرد ارتش و چند سکوی موشک ضد هواپیما را نابود کنیم. ما با استفاده از تانک، این پایگاه نظامی را مورد هدف قرار می دهیم.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه یکی از گروه های مخالف دولت دمشق نیز ادعا کرد: ارتش سوریه آخرین پایگاه نظامی خود در نزدیکی شهر سراقب در شمال سوریه را تخلیه می کند. این اقدام باعث می شود شهر ادلب و شهرهای اطراف آن به طور کامل از کنترل حکومت مرکزی خارج شود.

این عقب نشینی پس از حملات سازماندهی شده مخالفان علیه پایگاه های ارتش در اطراف سراقب واقع در 50 کیلومتری جنوب غربی حلب صورت گرفت. در این حملات 28 نظامی ارتش سوریه کشته شدند.

شهر سراقب در یک "سه راهی" قرار دارد که سه شهر مهم دمشق (پایتخت در جنوب)، حلب (پایتخت اقتصادی در شمال) و بندر لاذقیه (یکی از سه بندر سوریه در ساحل مدیترانه و مهمترین شهر علوی های سوریه ) را به یکدیگر متصل می کند.

خبرگزاری رسمی سوریه هم با رد این خبرها می گوید که ارتش ضمن پیش روی در جبهه های مختلف توانست شماری زیادی از تروریست ها و گروه تبهکار مسلح را از پای درآورد و تعدادی دیگر را زخمی و بازداشت کند.

هم اکنون درگیری های نظامی میان ارتش و مخالفان مسلح در مناطق متعددی از سوریه ادامه دارد. اوج این درگیری ها در شهر حلب در شمال سوریه برقرار است ولی هیچ از دو طرف نتوانسته اند به پیروزی کامل در این شهر بزرگ، دست یابند و طرف مقابل را از شهر اخراج کند.

سوریه از 19 ماه پیش تاکنون شاهد ناآرامی ها و خشونت های داخلی بود که هم اکنون به جنگ داخلی شدید تبدیل شده است و هیچ چشم اندازی برای حل نظامی بحران در این کشور دیده نمی شود.

در صورت تکمیل محاصره حلب توسط مخالفان مسلح ، زمینه سقوط این شهر با موقعیت استراتژیک به دست مخالفان مسلح و خروج مناطق شمالی سوریه از کنترل دولت مرکزی این کشور به وجود می آید. با این حال دولت سوریه می گوید که بر اوضاع مسلط است و خواهد توانست تروریست ها را از حلب بیرون براند.

در همین حال انتقادات از مخالفان مسلح به دنبال اعدام دسته جمعی تعدادی از نظامیان اسیر ارتش سوریه ادامه دارد.سازمان های فعال حقوق بشر از جمله نهاد حقوق بشری سازمان ملل متحد ضمن محکومیت این حادثه ، آن را جنایت جنگی توصیف کرده اند.

انتشار فیلمی در اینترنت نشان می دهد مخالفان مسلح تعدادی از اعضای اسیر شده ارتش سوریه را پس از شکنجه، با تیرباران ، اعدام می کنند./عصرایران