اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین خبرها از برقراری پرواز ایران - آمریکا



برقراری پرواز ایران وآمریکا

آخرین خبرها از برقراری پرواز ایران - آمریکا

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی اعلام کرد: اقدامات اولیه در زمینه برقراری پرواز ایران – آمریکا انجام شده اما این موضوع به پیشرفت مذاکرات بستگی دارد.

به گزارش  ایسنا ، علی محمد نوریان در حاشیه سی‌امین اجلاس منطقه‌ای آسیا - اقیانوسیه ایفاتکا اظهار کرد: هم‌اکنون کارشناسان فنی در ژنو در حال مذاکره برای برقراری پرواز ایران - آمریکا هستند و امیدواریم در فضای مساعد مذاکرات، اولین بخشی که از تحریم‌ها کاسته می‌شود، رفع تحریم‌های صنعت هوایی باشد که با سلامتی مردم ارتباط دارد.

وی درباره‌ پیگیری این موضوع از سوی آمریکا گفت: هنوز اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته و بیشتر در حد صحبت بوده اما دو طرف علاقه‌مندی‌های خود را در این زمینه نشان داده‌اند و نتایج مذاکرات 5+1 که در ژنو در حال بررسی است، زمینه‌ این‌گونه مراودات ایجاد می‌شود.

نوریان با بیان این‌که در زمینه‌ فرودگاه‌ها برنامه‌هایی با توجه به سیاست‌های دولت جدید طراحی کردیم تا شرایط رفاهی و ایمنی را برای مردم افزایش دهیم، اظهار کرد: تمام فرودگاه‌ها مجددا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند چون برخی فرودگاه‌ها در ساخت اولیه، تیپ خاصی دارند و اگر هواپیماهای بزرگتر در آن منطقه پرواز کند به دلیل برخی محدودیت‌ها و کمبود تجهیزات برای نشست و برخاست با مشکلاتی روبرو می‌شود و پرواز امکان‌پذیر نیست.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی ادامه داد: هر فرودگاهی براساس درجه‌بندی ساخته شده و قابلیت‌های پروازهای متعددی دارد.

وی درباره‌ شغل کنترل پرواز گفت: نگاه ما ایجاد شرایط مناسب برای کنترل‌های پروازی است تا رضایت شغلی داشته باشند و امیدواریم با برنامه‌ای که در زمینه‌ بودجه برای سال آینده در نظر داریم نیاز بودجه‌ای را در این زمینه برطرف کنیم.

نوریان با بیان این‌که از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار در بروز خطای انسانی، مراقبان پرواز هستند که ارتباط با هواپیما را برقرار می‌کنند، گفت: گروه دیگر خلبانان و گروه‌های فنی هستند؛ نقش مراقبان پرواز امروز در دنیا دارای اهمیت زیادی است .

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی یادآور شد: در سی‌امین اجلاس منطقه‌ای آسیا - اقیانوسیه ایفاتکا مراقبان پرواز دور هم جمع می‌شوند تا درباره‌ مساله‌ خطای انسانی در مراقبت پرواز به تبادل‌نظر بپردازند و در ارتباط با محیط کار، فشارهای عصبی، نحوه‌ آموزش، نحوه‌ انتخاب افراد برای شغل و ایجاد شرایطی که رضایت‌مندی شغلی ایجاد کند تبادل‌نظر می‌کنند و فرصت خوبی است که با آخرین یافته‌های بین‌المللی در این زمینه آشنا شوند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آخرین خبرها از توافق هسته ای ایران و 5+1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت برقراری پرواز مستقیم ایران - آمریکا



اخبار ,اخبار اقتصادی ,پرواز مستقیم ایران - آمریکا

 

اخبار اقتصادی -  آخرین وضعیت برقراری پرواز مستقیم ایران - آمریکا

دو روز بیشتر تا پایان سال 2013 میلادی باقی نمانده و بر اساس وعده‌های داده شده باید از ابتدای سال جدید میلادی اولین پرواز مستقیم ایران - آمریکا برقرار شود اما به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی هنوز خبر جدیدی در این زمینه نیست.

 با توجه به عنایت رییس‌جمهور مبنی بر رفع مشکلات رفت و آمد هموطنان مقیم آمریکا، دستور بررسی چگونگی برقراری خط پروازی مستقیم بین ایران و آمریکا صادر شد و بر اساس رایزنی‌های انجام شده، زمان اولین پرواز به آغاز سال جدید میلادی موکول شد.

چندی پیش قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی از احتمال آغاز پروازهای مستقیم ایران به آمریکا خبر داده و گفته بود اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده اما هنوز اقدام عملی صورت نگرفته و بیشتر در حد صحبت بوده است اما دو طرف علاقه‌مندی‌های خود را نشان داده‌اند.

همچنین برای برقراری این پرواز، سه شرکت‌ هواپیمایی ایرانی از جمله ماهان، هما و آسمان و چند شرکت خارجی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته مدیرعامل هما نیز این شرکت که قبلا پرواز مستقیم به نیویورک داشته درحال حاضر نیز چهار فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ دوربرد با ظرفیت سوخت گیری بالا دارد که برای پرواز طولانی روی اقیانوس مناسب هستند.

پرورش چندی پیش به ایسنا گفته بود منتظر دریافت مجوز برای برقراری این پرواز هستیم و با توجه به انجام پرواز به هامبورگ، فرانکفورت و دیگر نقاط اروپا، برای برقراری این پرواز نیز مشکلی نیست.

اما علیرغم اینکه آمریکایی‌ها نیز نسبت به برقراری این پرواز تمایل نشان داده‌اند فعلا خبری از انجام این پرواز مستقیم نیست.
اخبار اقتصادی - ایسنا