اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین خبرها از انفجار مرگبار در ارومیه


جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: انفجار پیش از ظهر امروز در این شهر به دلیل درگیری شخصی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی ضمن تائید انفجار پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در این شهر گفت: این حادثه به دلیل درگیری شخصی بوده و یکی از مظنونین آن هم شناسایی شده است.

وی در ادامه افزود: گفته می‌شود که مغازه‌دار و دو فرد دیگر هنگام پرتاب بمب داخل مغازه بوده‌اند که بر اثر این انفجار، مغازه‌دار در دم جان باخته و آن دو نیز مصدوم شده‌اند که اکنون در بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه بستری شده و در حال مداوا هستند.

نماینده مردم ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: آنچه گفته شد صورت اولیه این پرونده است ولی جزئیات حادثه و اینکه از چه مواد انفجاری استفاده شده، در حال بررسی است.

عابد فتاحی نماینده دیگر مردم ارومیه در مجلس هم درباره انفجار امروز خیابان شهید باکری ارومیه اظهار کرد: این اقدام یک دعوای خانوادگی و شخصی است و هیچگونه ارتباطی با مسائل امنیتی خصوصا مسائل مرز ایران و ترکیه و یا حتی داعش ندارد.

فتاحی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مقامات امنیتی، اطلاعاتی و آگاهی استان آذربایجان غربی در حال دریافت اطلاعات از زخمی‌ها و شاهدان قضیه هستند.

گفتنی است برخی رسانه‌های خبری مدعی شدند که صبح امروز یک فرد ناشناس با پرتاب بمب دست‌ساز به مغازه‌ای در خیابان شهید باکری ارومیه، یک نفر را کشته و دو یا سه نفر را مجروح کرده است.


ویدیو مرتبط :
آخرین خبرها از وین ۶

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین خبرها از انفجار مرگبار در فیلم ده نمکی


در پی انفجار در پشت صحنه‌ی فیلم «معراجی‌ها» مسعود ده‌نمکی، جمعی از بستگان کشته‌شدگان، مجروحان و همچنین مسوولان به شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس رفتند.

خبرگزاری ایسنا: در پی انفجار در پشت صحنه‌ی فیلم «معراجی‌ها» مسعود ده‌نمکی، جمعی از بستگان کشته‌شدگان، مجروحان و همچنین مسوولان به شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس رفتند.

براساس مشاهدات خبرنگار ما، از ورود خبرنگاران خبرگزاری‌ها به شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس که برای اطلاع رسانی مراجعه کردند، فعلا ممانعت به عمل آمده است.

در پیگیری‌های انجام شده درباره مهمات و محمولات منفجر شده اطلاعاتی بدست نیامد، همچنین پنج دستگاه آمبولانس از سازمان بهشت زهرا (س) دقایقی پیش برای انتقال پیکر کشته‌شدگان وارد شهرک شد.

نیروهایی نیز از یگان امداد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای خنثی‌سازی مهمولات باقی مانده در محل حضور دارند که گفته شد نیازی به حضور آن‌ها نیست و نیروهای تخریب مستقر در شهرک کار خنثی‌سازی را انجام دادند.

همچنین از عکس‌برداری و فیلمبرداری از روبروی شهرک ممانعت به عمل آمد و تصویربرداری که در حال فیلمبرداری بود با برخورد نیروهای نگهبانی شهرک روبرو شد.

مسعود ده‌نمکی کارگردان و محمود رضوی تهیه‌کننده در محل حادثه حضور دارند.

علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر، محمدرضا شرف‌الدین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، فرجی مدیر شبکه یک، مهدی صباغ‌زاده کارگردان نیز پس از این حادثه در محل حضور پیدا کردند.

انفجار در پشت صحنه‌ی فیلم و سریال «معراجی‌ها»ی مسعود ده‌نمکی به کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 2 نفر منجر شد.

در حالی که مراحل پایانی فیلم «معراجی‌ها» در حال انجام بود، صبح امروز، ‌18 دی‌ماه، در پشت صحنه این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس انفجاری رخ داد.

خبرنگار ما در تماس با عوامل حاضر در صحنه مطلع شد که بر اثر این انفجار، حداقل 5 نفر کشته شدند، علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمای دفاع مقدس، جواد شریفی‌راد مسوول جلوه‌های ویژه ، رضا فرجی دستیار تولید، جمشید احسانی‌ نگهبان ، مرتضی مولایی دستیار طراح صحنه از دنیا رفتند.

حمید شهیری طراح صحنه و مهدی مرادی جلوه‌های ویژه به بیمارستان صاحب‌الزمان اسلامشهر منتقل شدند.

روایت علی سرتیپی از حادثه‌ی انفجار فیلم «معراجی‌ها»


علی سرتیپی مدیرعامل پخش «فیلمیران» که در محل حادثه‌ی انفجار فیلم مسعود ده‌نمکی حضور داشت، ضمن ابراز تاسف از این حادثه گفت: متاسفانه این روزها آخرین روزهای فیلمبرداری، «معراجی‌ها» بود که این اتفاق افتاد.

او که پخش‌کننده «معراجی‌ها» است گفت: آن‌طور که در محل حادثه متوجه شدم، پیش از شروع فیلمبرداری مواد منفجره در ماشین شریفی‌راد مسوول جلوه‌های ویژه فیلم این اتفاق افتاده است.

به گفته‌ی سرتیپی آخرین ساخته‌ی مسعود ده‌نمکی آخرین روزهای فیلمبرداری را پشت سر می‌گذاشت و قرار بود امروز 300 سیاهی لشکر برای حضور در سکانس‌های پایانی این فیلم به شهرک دفاع مقدس بروند.

او همچنین گفت: فعلا کسانی که مراجعه کردند،نمی‌توانند به محل حادثه نزدیک شوند.

مسعود ده‌نمکی کارگردان و محمود رضوی تهیه‌کننده در محل حادثه حضور دارند.

علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر، محمدرضا شرف‌الدین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، فرجی مدیر شبکه یک، مهدی صباغ‌زاده کارگردان نیز پس از این حادثه در محل حضور پیدا کردند.

انفجار قبل از شروع تصویربرداری سریال «معراجی‌ها» رخ داده است

روابط عمومی معاونت سیما اعلام کرد، «بلافاصله بعد از اطلاع از حادثه دلخراش انفجار در شهرک سینمایی دفاع مقدس، معاون سیما، مدیر شبکه یک را به همراه مدیران مرکز بهداشت و حراست سازمان، مامور بررسی این حادثه کرد.»

گروهی از مدیران سازمان برای اطلاع از جزئیات ماجرا و انجام امور و هماهنگی‌های لازم در محل حاضر شده‌اند و به سرعت اقدامات لازم را تمهید کردند.

مدیر شبکه یک سیما در جریان بازدید از محل حادثه سریال ده نمکی در شهرک سینمایی دفاع مقدس اعلام کرد: انفجار قبل از شروع تصویربرداری رخ داده است و متاسفانه پنج تن در این حادثه جانگداز معراجی شده و دو نفر نیز مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.

فرجی همچنین گفت: جواد شریفی راد مدیر جلوه های بصری مجموعه تلویزیونی «معراجی‌ها»‌، عباس رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس و دستیارش، رضا فرجی جانشین مدیر تولید فیلم و یک دستیار صحنه، افرادی بودند که بر اثر این حادثه ، معراجی شدند.

مجموعه تلویزیونی «معراجی‌ها» با موضوع اردوهای راهیان نور و به تصویر کشیدن ارزش های هشت سال دفاع مقدس تولید می شود.

آخرین وضعیت مصدومان انفجار در پروژه "معراجی‌ها"


خبرگزاری مهر: حمید شهیری طراح صحنه و لباس پروژه "معراجی ها" در حال حاضر در بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری در نوبت جراحی به سر می برد.

او از قسمت های مختلف بدن از جمله ران و سینه دچار مصدومیت شده است. زخم های او عمیق است و تا یک ساعت دیگر با تثبیت وضعیت جسمی‌اش برای جراحی به اتاق عمل منتقل می شود.

همچنین مرتضی مولایی دستیار تدارکات این پروژه در بیمارستان امام زمان (عج) اسلامشهر در حال جراحی است. وی دچار سوختگی شدید شده است.

جمشید احسانی فر از کارگران حاضر در پشت صحنه از دیگر کسانی است که امروز در اثر این سانحه جان خود را از دست داد.

از صبح امروز افرادی مانند علیرضا رضاداد دبیر سی و دمومین جشنواره فیلم فجر، مهدی فرجی  مدیر شبکه یک، محمدرضا شرف الدین رئیس انجمن انقلاب و دفاع مقدس در شهرک دفاع مقدس حضور یافته‌اند.

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پیام تسلیت خود را برای این اتفاق دردناک اعلام کرده است.

علی اکبر رنجبر مدیرعامل شهرک دفاع مقدس، جواد شریفی مدیر جلوه های ویژه، رضا فرجی جانشین تولید فیلم، مهدی مرادی، دستیار جلوه های ویژه و یکی از کارگران حاضر در صحنه کشته شدند.

پیکر این افراد درگذشته به پزشکی قانونی منتقل شده و هنوز جزئیات تشییع پیکر آنها مشخص نیست.