اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین تحولات کنکور دکتری/ فردا نتایج اعلام می شود



 

 

 

آخرین تحولات کنکور دکتری/ فردا نتایج اعلام می شود

 

داوطلبان کنکور دکتری، سه ماهی می شود که در انتظار اعلام نتایج نشسته اند. اما آخرین وعده، سه شنبه همین هفته است. این درحالی است که وزیر گفته ظرفیت پذیرش 20 هزار نفر در آزمون وجود دارد.

با این حال سعید قدیمی، مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزشی وزارت علوم افزایش ظرفیت را دلیل تعویق اعلام نتایج عنوان کرده است. این درحالی است که پیش از این سازمان سنجش همزمانی اعلام نتایج کنکور سراسری و کنکور دکتری را دلیل تعویق اعلام کرد. همین هم باعث شبه هایی میان داوطلبان شد.

با این حال قدیمی درباره دلیل تعویق به مهر گفته: "موضوع ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال 90 ، در آخرین لحظه ها نیز در بحث و چالش است چون بحث افزایش ظرفیت یک موضوع فوق العاده تخصصی و پیچیده است و هر گروهی باید ورود پیدا کند و ظرفیت اعلام کند. طبیعتاً دانشگاهها باید کلاسهای دکتری را از مهر ماه شروع کنند بنابراین نمی توانیم بیشتر از این در زمینه اعلام نتایج نهایی آزمون نیمه متمرکز دکتری صبر کنیم. وزارت علوم دنبال این است که حداکثر ظرفیت برای پذیرش دانشجوی دکتری را اعلام کند."

قدیمی در پاسخ به اینکه "آیا دلیل اینکه سازمان سنجش، اعلام نتایج نهایی آزمون نیمه متمرکز دکتری را به تعویق می اندازد نیز ناظر بر اراده وزارت علوم برای افزایش ظرفیت های دکتری است؟" گفت: "دنبال این هستیم که ظرفیت ها را در حداکثر ممکن ایجاد کنیم. سازمان سنجش هم مجری تصمیمات ستاد وزارت علوم است."

مصاحبه ها انجام شده؟

رییس سازمان سنجش هم درباره اعلام نتایج گفته: "در مرحله اول، تعداد 15 هزار نفر به صورت چند برابر ظرفیت به دانشگاه ها معرفی شدند که بیش از پنج هزار نفر آنها به مرحله نهایی راه یافتند و نزدیک به 10 هزار نفر از مرحله مصاحبه کنار گذاشته شدند که در مرحله جدید، این افراد به همراه پنج هزار نفری که در رتبه های بعدی قرار دارند مجددا به دانشگاه ها معرفی می شوند."

به گفته او سه شنبه اسامی 5600 نفر به عنوان پذیرفته شده اعلام می شود. ضمن اینکه دانشگاه ها باید ظرفیت های جدید را برای مرحله تکمیل ظرفیت تا پایان شهریور اعلام کنند.

اما وزیر علوم هم در گفتگویی با ایسنا، گفته افزایش ظرفیت در مرحله بعد اعمال می شود. به گفته کامران دانشجو در مرحله بعدی، چهار هزار و 400 نفر پذیرش می شوند.

او البته گفته ظرفیت پذیرش برای 20 هزار دانشجوی دکتری وجود دارد: "ما در حال حاضر40 هزار استادیار به بالا داریم که اگر در سال هر یک از این اعضای هیات علمی یک دانشجوی دکتری را راهنمایی کنند، ما دارای 40 هزار دانشجوی دکتری خواهیم بود. همچنین اگر هر دو نفر از اعضای هیات علمی ذکر شده نیز یک دانشجوی دکتری پذیرش کنند در واقع ما دارای 20 هزار دانشجوی دکتری با امکانات موجود خواهیم بود."

دانشجویان پولی هم باید رتبه بالا داشته باشند

دانشجو همچنین درباره دانشجویان پولی دکتری هم گفته: "دانشجوی دکترایی که شهریه پرداخت می‌کند مازاد بر ظرفیت پذیرش می‌شود و حتما باید در آزمون دکتری رتبه کسب کند. به عنوان نمونه اگر50 دانشجوی دکترای روزانه پذیرش شوند، نفر پنجاه‌ و یکم می‌تواند با پرداخت شهریه به عنوان دانشجوی دکتری در دانشگاه تحصیل کند."..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اعلام نتایج اهلیت متقاضیان خرید سرخابی ها؛ فردا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فردا، اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد



 

 

 

فردا، اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد

 

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان قطعی اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ گفت: تلاش می کنیم نتایج نهایی این آزمون را فردا چهارشنبه سوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار دهیم.

محمد حسین سرورالدین افزود: داوطلبان می توانند برای اطلاع از نتایج از روز چهارشنبه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز  درباره آزمون کارشناسی ارشد گفت: ۲۱۳ هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ مجاز به انتخاب رشته شده بودند که با احتساب متقاضیانی که در دو رشته شرکت کرده بودند، بالغ بر ۲۲۲ هزار نفر در آزمون مجاز شدند.

وی اظهار داشت: از تعداد کل مجازین آزمون اسامی ۵۰ هزار نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام می شود که با احتساب استعدادهای درخشانی که با تأیید سازمان سنجش معرفی می شوند، این تعداد به بیش از ۵۵ هزار نفر خواهد رسید.

خدایی نسبت جنسیتی مجازین در این آزمون را تقریبا ۵۰ به ۵۰ عنوان کرد.

 امتحانات ۱۳۹ کد رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد صبح و بعدازظهر روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۸۸ برگزار شد...../تحلیل:مهر