اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین تحولات مصر/ استقرار خودروهای زرهی در مقابل مجلس شورا



آخرین تحولات مصر,اخبار جدید از مصر

آخرین تحولات مصر

استقرار خودروهای زرهی در مقابل مجلس شورا/مسدود شدن خیابان‌های منتهی به کاخ الاتحادیه

همزمان با برگزاری تظاهرات گسترده معارضان علیه دولت «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر، نیروهای امنیت مرکزی در اطراف مجلس شورا و وزارتخانه‌ها مستقر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های خبری مصر، نیروهای امنیت مرکزی از ساعات اولیه صبح امروز پیش از برگزاری تظاهرات گسترده 30 ژوئن، در محیط اطراف مجلس شورا و وزارتخانه‌ها مستقر شدند.

بر اساس این گزارش 20 خودروی امنیت مرکزی و 4 خودروی زرهی در خیابان قصرالعینی و خیابان مجلس الشعب مستقر شده و پرچم‌های مصر بر بالای خودروهای امنیتی و خودروهای زرهی نصب شده است.

 

کمیته‌های مردمی برای تامین امنیت تظاهرات

ده‌ها نفر از تحصن‌کنندگان در مقابل وزارت دفاع واقع در پل القبه، کمیته مردمی به منظور مقابله با هر گونه تجاوز و حمله به تحصن‌کنندگان تشکیل داده‌اند.

از سوی دیگر تعدادی از نیروها با لباس شخصی و با در اختیار داشتن سگ‌های پلیسی آموزش‌دیده در مقابل مقر وزارت دفاع برای تامین امنیت تظاهرات، ایستاده‌اند.

 

بسته شدن خیابان‌های منتهی به کاخ الاتحادیه

تعدادی از تحصن‌کنندگان در مقابل کاخ الاتحادیه ریاست جمهوری، خیابان المیرغنی، الاهرام و دیگر خیابان‌های منتهی به این کاخ را بستند تا امنیت تظاهرات 30 ژوئن را که تعدادی از گروه‌های سیاسی و انقلابی برای برگزاری این تظاهرات به منظور سلب اعتماد از مرسی و درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری فراخوان داده‌اند، تامین نمایند.

 

بر پایه این گزارش تعداد چادرهایی که در مقابل کاخ الاتحادیه برپا شده است به 65 چادر رسیده است و علاوه بر آن 3 آمبولانس در مقابل کاخ ایستاده است و همچنین سکوی بزرگی در مقابل باشگاه هلیوبولیس در خیابان المیرغنی قرار داده شده و پلاکاردهای بزرگی به اسم تمرد(شورش) بر روی آن نصب شده که روی آنها نوشته شده است ما خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هستیم.

 

مقر اخوان‌المسلمین خالی از نیروهای امنیتی

در حالی که «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر نیز دیروز بر تشدید امنیت مقرهای اخوان‌المسلمین تاکید کرد، اما مقر دفتر ارشاد این جماعت واقع در المقطم خالی از نیروهای امنیتی است.

 

بر اساس این گزارش فروشگاه‌ها و بانک‌های اطراف دفتر ارشاد تعطیل شده است و آرامش در این منطقه حاکم است.

بر پایه این گزارش به جز تعدادی از جوانان جماعت اخوان‌المسلمین که در مقابل دروازه اصلی مقر ایستاده‌اند، هیچ نیروی امنیتی در این مکان مشاهده نمی‌شود.

 

معترضان مصری از ساعات اولیه صبح امروز در میدان التحریر و مقابل کاخ الاتحادیه ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند تا تظاهرات گسترده علیه مرسی به منظور درخواست برکناری وی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، برگزار نمایند.

 

در حالی که یک سال از ریاست جمهوری مرسی که با رای مردم روی کار آمد، می گذرد، معترضان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هستند. معترضان می گویند که اخوان المسلمین در صدد قبضه قدرت است امری که طرفداران دولت آن را رد کرده و معتقدند که آنها خواستار به آشوب کشیدن کشور و ایجاد هرج و مرج فراگیر هستند. دولت مرسی بارها خواستار گفت‌وگو با مخالفان شده است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
پیشبینی تحولات مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقرار خودروهای زرهی ارتش در نزدیکی ساختمان رادیو و تلویزیون/ 17 کشته در درگیری های شدید خیابانی مصر



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

استقرار خودروهای زرهی ارتش در نزدیکی ساختمان رادیو و تلویزیون

در حالیه بیش از سه روز از اعلام برکناری «محمد مرسی» می‌گذرد اما طرفداران و مخالفان وی هنوز خیابان‌های مصر را ترک نکرده و ناآرامی‌ها در این کشور شمال آفریقا همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از برکناری «محمد مرسی» طرفداران و مخالفان وی خیابان‌های قاهره و دیگر شهرهای مصر را ترک نکرده و همچنان درگیری‌های پراکنده‌ای میان آنها مشاهده می‌شود.

مخاطبان محترم می‌توانند اخبار لحظه به لحظه تحولات مصر را در این خبر که در حال به‌روز شدن است، دنبال کنند.

 

00:55 منابع رسانه‌ای: ده‌ها نفر از افراد مسلح وابسته به اخوان المسلمین ساختمان رادیو و تلویزیون در قاهره را محاصره کرده‌اند

 

00:54 منابع رسمی از کشته شدن 17 نفر و زخمی شدن صدها تن دیگر بر اثر درگیری‌های مصر خبر می‌دهند

 

00:48 شیخ الازهر از مردم خواست تا در دام فتنه نیافتند/وی همه طرف‌های سیاسی را به آرامش فراخواند

 

00:40 تلویزیون مصر: شیخ الازهر به زودی سخنرانی می‌کند

 

00:28 عقب نشینی طرفداران مرسی از پل 6 اکتبر در نزدیکی میدان التحریر و استقرار خودروهای زرهی ارتش در این منطقه

 

00:27 خودروهای زرهی ارتش به ساختمان رادیو و تلویزیون مصر رسیدند

 

00:14 درگیری میان طرفداران مرسی و نیروهای پلیس در جیزه

 

00:13 بیش از صد نفر در درگیری‌های امشب قاهره زخمی شدند/دو نفر از مجروحان مقابل ساختمان رادیو تلویزیون کشته شدند

 

00:05 تعقیب و گزیر بین طرفداران و مخالفان مرسی در اسکندریه

 

00:03 اورزانس قاهره خبر داد: 55 نفر در درگیری مقابل ساختمان تلویزیون مصر زخمی شدند که حال تعدادی وخیم گزارش شده است

فارس