اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین تحولات در پایه‌های تحصیلی دانش آموزان/ حذف موقت "دوم راهنمایی"



حذف موقت

تدوین و چاپ کتب‌ جدید برای دوره اول متوسطه اول

آخرین تحولات در پایه‌های تحصیلی دانش آموزان/ حذف موقت "دوم راهنمایی"

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ادامه اجرای نظام 3-6-6 گفت: از مهر امسال دانش‌آموز پایه دوم راهنمایی نداریم و مدارس راهنمایی در دو پایه اول متوسطه اول جدید و سوم راهنمایی فعالیت خواهند داشت.

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای استقرار نظام جدید آموزشی معروف به 3-6-6 سال گذشته پایه اول راهنمایی به صورت موقت و یک ساله حذف شد تا ششم ابتدایی مستقر شود و دانش آموزان پایه پنجم به جای اول راهنمایی در پایه ششم ثبت نام کردند و امسال فارغ‌التحصیلان پایه ششم در دوره اول متوسطه اول ادامه تحصیل خواهند داد.

وی افزود: بر همین اساس از مهر ماه در پایه دوم راهنمایی دانش‌آموزی نداریم و کتابی هم برای این دوره چاپ نخواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: امسال کتاب‌های جدید برای دوره اول متوسطه اول تدوین و چاب می‌شود و آموزش‌های صمن خدمت معلمان نیز در طول تابستان بر اساس برنامه استانها برگزار خواهد شد.

سحرخیز همچنین تصریح کرد: آموزش و پرورش پیش‌بینی‌های لازم را برای ساماندهی فضا و امکانات انجام داده و با توجه به اینکه در پایه دوم راهنمایی دانش آموز نداریم، با مشکلی مواجه نخواهیم بود.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش برای استقرار کامل نظام آموزشی جدید، هر ساله یک پایه در دوره راهنمایی و متوسطه حذف می‌شود تا بتدریج دو دوره متوسطه اول و دوم که هریک شامل سه پایه تحصیلی است، در نظام آموزشی مستقر شود.

سحرخیز در ادامه عنوان کرد: دانش‌آموزانی که سال تحصیلی گذشته وارد پایه ششم ابتدایی شدند، پیش دانشگاهی نخواهند داشت و با شش ساله شدن دوره متوسطه دانش آموزان با مدرک دیپلم از آموزش و پرورش فارغ‌التحصیل خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پررورش درباره آخرین وضعیت مدارس یک و دونوبته گفت: در سال تحصیلی جاری، بین 80 تا 85 درصد مدارس کشور یک نوبته و حدود 15 درصد مدارس نیز به صورت دو نوبته فعالیت داشتند که علت اصلی دو نوبته بودن این مدارس نیز نبود فضاهای آموزشی کافی است.

وی تاکید کرد: تمام تلاس خود را بکار گرفته‌ایم تا مدارس باقی مانده دو نوبته نیز یک نوبته شوند، اما با توجه به امکانات در سال تحصیلی جدید نیز تعداد کمی از مدارس کشور به صورت دو نوبته فعالیت خواهند داشت./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ تصاویر دانش آموزان پایه سوم راهنمایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعداد دانش آموزان کشور به تفکیک پایه های تحصیلی



اخبار,اخبار اجتماعی,دانش آموزان

وی افزود: از این تعداد 7 میلیون و 266 هزار و 91 دانش‌آموز دوره ابتدایی هستند و 2 میلیون و 992 هزار و 567 نفر در متوسطه اول و 2 میلیون و 34 هزار و 487 دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم ثبت‌نام شدند.

امسال حدود 13 میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور تحصیل خواهند کرد و ۹۷۸ هزار فرهنگی نیز در مدارس و بخش‌های آموزش و پرورش  در زمینه آموزش به دانش آموزان فعالیت خواهند داشت.

 علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد پروژه مهر در این خصوص به خبرنگار عصر ایران گفت: تاکنون 12 میلیون و 687 هزار و 31 دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد 7 میلیون و 266 هزار و 91 دانش‌آموز دوره ابتدایی هستند و 2 میلیون و 992 هزار و 567 نفر در متوسطه اول و 2 میلیون و 34 هزار و 487 دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم ثبت‌نام شدند.

توزیع 124 میلیون کتاب درسی در مدارس سرسر کشور

برای سال تحصیلی جدید 124 میلیون جلد کتاب درسی در قالب 858 عنوان در بین دانش‌آموزان تولید شده است

 دانش‌آموزان پایه دبستان، پیش‌دانشگاهی و هنرستان‌ها از طریق مدارس و دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم از طریق کتابفروشی‌ها کتب درسی خود را دریافت کرده اند.

همچنین توزیع کتب درسی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم انجام شده است و دانش‌آموزان دوره ابتدایی و پیش‌دانشگاهی و هنرستان‌ها نیز از امروز کتاب‌های خود را از طیق مدارس دریافت خواهند کرد.

 

 

 

 


امسال 538 هزار کلاس درس در قالب 96 هزار مدرسه از دانش‌آموزان استقبال کردند و در سال تحصیلی جدید نیز  1300 فضای آموزشی جدید با 8 هزار کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل شده است.

مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص فضای آموزشی می‌گوید: فضای آموزشی سراسر کشور آماده حضور دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۶ هزار مدرسه کشور با تعداد ۵۳۸ هزار کلاس درس برای تحصیل دانش‌آموزان آماده است

عصر ایران نیز آغاز سال تحصیلی جدید را به تمامی دانش آموزان ایران زمین تبریک می گوید.

اخبار اجتماعی - عصر ایران