اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین تحولات بازار تخم‌مرغ؛تخم مرغ فله ۲۷۵۰ و بسته بندی ۳۰۰۰ تومان



 

 

آخرین تحولات بازار تخم‌مرغ؛تخم مرغ فله ۲۷۵۰ و بسته بندی ۳۰۰۰ تومان

 

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۲۳۵۰۰ ریال و برای مصرف کننده ۲۷۵۰۰ ریال تعیین شده؛ ضمن اینکه با توجه به هزینه بسته بندی تخم مرغ های مارکدار، فروش هر نوع تخم مرغ در این احجام بالاتر از قیمت هر کیلوگرم ۳۰۰۰۰ ریال و شانه ای ۶۰۰۰۰ ریال تخلف است.

محمدحسن نکویی مهر در گفتگو با مهر در مورد آخرین وضعیت بازار تخم مرغ در کشور گفت: کشور تحت تاثیر بیماری فوق حاد پرندگان در ماههای پایانی سال ۸۹، بخش قابل توجهی از گله های مرغ تخم گذار را از دست داد و بر این اساس، بخشی از توان تولیدی تخم مرغ کشور از چرخه تولید خارج شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تحت تاثیر این رخداد و کاهش میزان تولید تخم مرغ در کشور، روند افزایش قیمت مشاهده شد و بر این اساس ضرورت تنظیم بازار این کالا بیش از گذشته مورد تاکید قرار گرفت، این درحالی است که شیوه های تنظیم بازار این کالا کار را به جایی رساند که دولت تصمیم گرفت تعرفه واردات تخم مرغ را حذف کند و در امر واردات تسهیل داشته باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، برخورد قانونی با متخلفان و عوامل سودجو و استفاده از توان تشکل های تولیدی نیز در دستور کار قرار گرفت.

به گفته نکویی مهر، در این میان امید است با به ثمر رسیدن اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش عرضه تخم مرغ در هفته های آتی و نیز ارتقا سطح تولید محصول داخلی، ثبات در بازار را در این زمینه شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: در این میان به منظور کاهش قیمت و حمایت از مصرف کنندگان و بر اساس سیاستهای اتخاذی تنظیم بازار تخم مرغ، مقرر شده عرضه روزانه تخم مرغ به ۵۰ تا ۶۰ هزار تن در میادین میوه و تره بار برسد که بر این اساس، نرخ هر شانه در میادین، ۵۱۰۰ تومان تعیین شد.

نکویی مهر با اشاره به توزیع گسترده تخم مرغ در سراسر کشور خاطرنشان کرد: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۲۳۵۰۰ ریال و برای مصرف کننده ۲۷۵۰۰ ریال تعیین شده است و در صورت عرضه بالاتر از این نرخ ها، با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به هزینه بسته بندی تخم مرغ های مارکدار، فروش هر نوع تخم مرغ در این احجام بالاتر از قیمت هر کیلوگرم ۳۰۰۰۰ ریال و شانه ای ۶۰۰۰۰ ریال تخلف است و برابر دستورالعمل های موجود، که به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ شده است، با متخلفان برخورد می شود.... /  خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
افتتاحیه خط قطعه بندی و بسته بندی مرغ و تخم مرغ مجتمع رژینا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارگروه تنظیم بازار تصویب کرد؛ تخم‌مرغ کیلویی 4250 تومان



تنظیم بازار,قیمت تخم مرغ,افزایش قیمت تخم مرغ

 یک مقام مسئول در وزارت صنعت :
کارگروه تنظیم بازار تصویب کرد؛ تخم‌مرغ کیلویی 4250 تومان

یک مقام مسئول در وزارت صنعت گفت: در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ 4250 تومان تعیین شد و با تأیید وزیر صنعت در کل کشور ابلاغ می‌شود.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت در گفت‌وگو با  فارس گفت: در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار هر کیلوگرم تخم‌مرغ 4250 تومان تعیین شد.
وی افزود: این قیمت در کارگروه تعیین شده و پس از تایید وزیر ابلاغ می‌شود.
طی هفته‌های اخیر قیمت هر شانه تخم مرغ در برخی نقاط تهران تا  10500 تومان افزایش یافته بود./فارس