اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین ایرادهای IOC به اساسنامه ایران


کمیته بین المللی المپیک اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران را باری دیگر برگرداند تا کلاف سر در گم ورزش ایران پیچیده تر از قبل شود.

خبرآنلاین: کمیته بین المللی المپیک اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران را باری دیگر برگرداند تا کلاف سر در گم ورزش ایران پیچیده تر از قبل شود.

4 روز قبل بود که IOC در نامه ای به ایران اعلام کرد بندهایی از اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک ایران با منشور المپیک تفاوت دارد و این اساسنامه ارشالی را رد کرد. کمیته ملی المپیک ایران در تمام ماه های بعد از پایان المپیک با وزارت ورزش و تعدادی از فدراسیون های ورزشی ایران در چالش است تا بتواند تغییرات مورد نظر در اساسنامه اش را نهایی کند. عزل تعدادی از روسای فدراسیون های ورزشی هم این نهاد بین المللی را حساس کرده و آنها این بار مثل قصه فوتبال ، اصرار دارند تا اساسنامه تائیدی شان به حدی از استاندارد برسد که امکان دخالت های دوبتی در آن به کمترین حدش برسد.

این بار 3 ایراد اساسی به اساسنامه ایران گرفته شده که نشان از شناخت دقیق بررسی کنندگان اساسنامه به بافت مجمع ایران دارد. آنها در ابتدا بار دیگر به رای وزیر ورزش زوم کرده اند. وزارت ورزش تنها یک رای در مجمع دارد و شخص وزیر باید در مجمع حاضر باشد تا بتواند رایش را در صندوق بیاندازد. این یعنی وزیر ورزش که در تغییرات قبلی اختیار ریاست مجمع را از دست داده بود باید به جلسه ای برود که رئیس کمیته ملی المپیک اداره اش می کند و در این نشست به عنوان تنها یک عضو صاحب یک حق رای است!

ایراد دوم به رای نماینده آموزش و پرورش است. این رای حذف شده و مثل نیروهای مسلح و فدراسیون هایی چون ناشنوایان و ... این رای دولتی هم از آرای حاضرین در روز مجمع کم شده است.

ایراد سوم و یکی دیگر از تیزهوشی های انجام گرفته برای روز مجمع ، این است که تنها روسای فدراسیون ها می توانند در مجمع حاضر باشند و رای بدهند. این یعنی مثل دوره قبل ، در روز مجمع این امکان وجود ندارد که متولی ورزش به هر فدراسیون و رئیسی که شک داشت ابلاغ کند معرفی نامه ای را در اختیار یکی از معتمدین وزارت ورزش قرار دهد!

علی آبادی که پیشتر مجمع کمیته المپیک را با استفاده از همین تاکتیک برده به نظر می رسد بازی وزارت ورزش را خیلی حرفه ای پیش می برد. این ایرادها از سوی کمیته بررسی اساسنامه ایران که زیر نظر شورای المپیک آسیا عمل می کند خیلی تیزهوشانه گرفته می شوند و هر بار عرصه بر وزارت ورزش تنگ و تنگتر می شود!


ویدیو مرتبط :
موافقت مجلس با بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین هشدار IOC به کمیته ملی المپیک ایران


روزنامه‌ «الاتحاد» امارات مدعی شد که کمیته بین‌المللی المپیک برای آخرین بار به کمیته ملی المپیک ایران برای پایبند بودن به قوانین IOC هشدار داد.

ایسنا: روزنامه‌ «الاتحاد» امارات مدعی شد که کمیته بین‌المللی المپیک برای آخرین بار به کمیته ملی المپیک ایران برای پایبند بودن به قوانین IOC هشدار داد.

در چند هفته‌ اخیر خبرهایی درباره احتمال تعلیق ورزش به گوش می‌رسید، اما با وعده‌هایی که مسوولان ورزش ایران برای اصلاح اساسنامه کمیته المپیک و فدراسیون‌های ورزشی به کمیته بین‌المللی المپیک( IOC) داده‌اند این موضوع تا حدودی منتفی شده است.

به طوری که در نشست‌ روزهای سه شنبه و چهارشنبه اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک و هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک هیچ موضوعی در مورد تعلیق ایران مطرح نشده است.

اما پنج شنبه یک روزنامه‌ اماراتی مدعی شد که کمیته بین‌المللی المپیک IOC برای آخرین بار به کمیته ملی المپیک ایران اولتیماتوم داد که چنانچه قوانین این کمیته‌ را رعایت نکند با محرومیت مواجه خواهد شد.

روزنامه‌ «الاتحاد» امارات نوشت: کمیته بین‌المللی المپیک سرانجام رای به عدم تعلیق کمیته ملی المپیک کویت داد. با این حال باید این کمیته‌ در قوانین خود اصلاح ایجاد کند.

همچنین IOC کمیته‌ المپیک هند را به خاطر رعایت نکردن قوانین به رسمیت شناخته از طرف این نهاد بین‌المللی به حالت تعلیق در آورد.

در ادامه گزارش این روزنامه‌ اماراتی آمده است که IOC برای آخرین بار به کمیته ملی المپیک ایران برای پایبند بودن به قوانین هشدار داده است.