اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اقدام دلواپسان آمریکایی علیه ایران


دو سناتور تندروی آمریکایی در نامه‌ای خواستار بازرسی‌های بیشتر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جهت راستی آزمایی برنامه‌ هسته‌ای ایران شدند.

خبرگزاری ایسنا: دو سناتور تندروی آمریکایی در نامه‌ای خواستار بازرسی‌های بیشتر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جهت راستی آزمایی برنامه‌ هسته‌ای ایران شدند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ دو سناتور تاثیرگذار آمریکا از قانون‌گذاران درخواست کردند که از این طرح که بر ایران شرایط سختی از جمله بازرسی دست کم دو دهه آژانس اعمال می‌کند را پیش از تایید کنگره برای لغو تحریم‌ها حمایت کنند.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که ایران و 6 کشور جهان برای دست‌یابی به توافق جامع در وین گفت‌وگو می‌کنند که ممکن است باعث لغو تدریجی تحریم‌های اقتصادی شود.

رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و لیند سی گراهام نماینده‌ جمهوری‌خواه که معقتدند دولت باراک اوباما نباید بدون حمایت کنگره وارد عمل شود نامه‌ای را میان سناتورها توزیع کرده‌اند که در این نامه اعلام می‌کنند که ایران باید در برنامه‌ی هسته‌ای‌اش هرگونه انحراف نظامی را به طور کامل پاک کند.

آنها اعلام می‌کنند که نگرانند نگرانی‌های بلند مدت آمریکا در هر توافقی با ایران مورد توجه قرار نگیرد و تنها این توافق موجب پایان تحریم‌ها شود و برای ایران پنجره‌ای برای بهبود اقتصادش ایجاد کند. هنوز مشخص نیست که این نامه ازچه میزان حمایتی برخوردار است اما در نسخه‌ کپی که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته است تاکنون صد سناتور از آن حمایت کرده‌اند .

همچنین منندز و گراهام در این نامه درخواست کرده‌اند که در صورتی که ایران نتواند تعهداتش را به اجرا در بیاورد از سرگیری تحریم‌ها آغاز شود.

به نوشته این خبرگزاری برخی از فعالان سیاسی که از انجام توافق میان ایران و 1+5 حمایت می‌کنند از این نامه انتقاد کردند و اعلام کرده‌اند که این نامه تلاش تندروها برای ایجاد شکاف در مذاکرات است.

داریل کیمبال مدیر اجرایی انجمن کنترل تسلیحات با مخالفت با این نامه گفت: سنا باید مراقب باشد که روند مذاکرات که اکنون در مرحله‌ی حساسی قرار دارد را پیچیده‌تر نکند. در غیر این صورت ممکن است آنها نیز مقصر عوامل شکست مذاکرات باشند. در همین راستا آدام شارون سخنگوی منندز اعلام کرد که این نامه تلاشی برای ایجاد شکاف در مذاکرات نیست.

وی ادامه داد: نقشی برای مساله‌ هسته‌ای ایران برای کنگره گنجانده شده است و کنگره تنها نقش خود را ایفا می‌کند.


ویدیو مرتبط :
حمله ایران به پایگاه آمریکایی یک اقدام غیرقابل تصور بود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام زشت آمریکایی ها علیه ملی پوش ایران!


علیرضا حقیقی از کارشکنی عجیب برای غیبتش در بازی با گوام می‌گوید.

خبر آنلاین: علیرضا حقیقی بازی با گوام را از دست داد‌؛ این هم به خاطر كارشكنی آمریكایی‌ها بود. درباره كاری كه با او كرده‌اند، توجیهی وجود ندارد. ویزای حاج‌صفی را ندادند، همین‌طور ویزای سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی را. ولی مسئله حقیقی با دیگران متفاوت بود. به او ویزا داده بودند و با كارشكنی تمام، همان ویزا را باطل كردند تا نتواند همراه تیم‌ملی به گوام برود‌؛ انگار پس از صدور ویزایش تماس گرفته بودند كه نباید همراه تیم‌ملی به این كشور برود!
 
اگر ویزای او صادر نمی‌شد، بحث فرق می‌كرد ولی حالا همه چیز ناگفته پیداست. علیرضا حقیقی هم از اتفاقی كه برایش افتاده، بهت‌زده است. او اولین لژیونری بود كه برای گرفتن ویزایش اقدام كرد. او به محض اینكه از هند به روسیه برگشت، به كمك مسئولان روبین كازان مداركش را برای گرفتن ویزا آماده كرد: «من خیلی زود اقدام كردم و به جرأت می‌توانم بگویم مو لای درز مداركم نمی‌رفت. كوچكترین مشكلی نداشت و به خاطر همین ویزایم را صادر كردند.»
 
علیرضا بعد از كنفرانس مطبوعاتی دیروز، در این باره به خبرورزشی توضیح داد: «به من ایمیل زدند كه ویزا آماده است، من هم یكی از دوستانم را فرستادم تا آن را بگیرد، منتها به او گفته بودند ویزا آماده نشده است. می‌خواستند پاسپورت را برگردانند كه گفتم به چه درد من می‌خورد. پیش‌‌تان بماند تا ویزایم را بدهید.»
 
پس از آخرین بازی روبین كازان، انتظار حقیقی برای دریافت ایمیل از سفارت آمریكا بی‌نتیجه بود. او دو راه داشت‌؛ اینكه بماند و بازی با تركمنستان را از دست دهد و یا اینكه به ایران برگردد و قید ویزای آمریكا را بزند: «راستش روز آخر به سفارت آمریكا رفتم و گفتم اگر ویزا آماده نشده، حداقل پاسپورتم را بگیرم و به ایران برگردم تا بازی با تركمنستان را از دست ندهم. وقتی پاسپورتم را گرفتم در كمال تعجب دیدم كه ویزایم برای آمریكا صادر شده است.» پس چرا او حالا نمی‌تواند همراه تیم‌ملی به گوام برود؟ «اما عجیب‌تر این بود كه روی آن را خط‌خطی كرده بودند! یعنی ویزایم باطل شده بود. حالا اینكه چرا چنین كاری كرده‌اند، برایم سؤال بی‌جوابی بود. وقتی هم پرسیدم به من پاسخ درستی ندادند.»
 
دروازه‌بان تیم‌ملی دیروز همچنان در كنفرانس مطبوعاتی‌‌اش درباره حواشی اخیر كه در فوتبال ایران پیش آمد، حرف‌هایی زد. او گفت: «خوشبختانه یا متأسفانه در ایران نیستم و حواشی را زیاد دنبال نمی‌كنم. سرم به كار خودم است و تمام تمركزم این است كه برای باشگاهم مؤثر باشم و زمانی كه به تیم‌ملی می‌آیم، دوست دارم بهترین عملكرد را داشته باشم. من در جریان حواشی نیستم و نمی‌توانم راجع به این مسائل اظهارنظری داشته باشم.»