اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار زلزله استان کرمان



 

 آخرین اخبار زلزله استان کرمان

 

در حالیکه تعداد ساکنین روستاهای کانون زمین لرزه فهرج ۶ هزار نفر تخمین زده می شود نخستین مجروحان زمین لرزه به مراکز درمانی شهرهای مجاور منتقل شدند.

به گزارش مهر، خبرهای رسیده از مناطق زلزله زده شرق کرمان حکایت از خسارات شدید مالی و جانی به ساکنان روستای حسین آباد و چندین روستای کانون زمین لرزه در شرق کرمان دارد.

ضمن اینکه دقایقی پیش نخستین مجروحان زمین لرزه فهرج به مراکز درمانی بم و کرمان انتقال داده شدند که هم اکنون درحال درمان هستند.

بنا به اظهارات مصدومان حادثه بسیاری از ساختمانها به خصوص ساختمانهای غیر مقاوم در منطقه تا ۱۰۰ درصد ریزش کرده اند و تعدادی از مردم نیز زیر آوار مانده اند و یا مصدوم هستند.

هم اکنون جاده بم منتهی به شهرستان فهرج از ترافیک نسبتا بالایی برخوردار است و مردم منطقه در حال انتقال مجروحان به شهرهای مجاور هستند.

به گفته شاهدان عینی مردم شهر فهرج و روستاهای اطراف به مناطق زلزله زده رفته اند و در حال امداد رسانی و نجات مصدومان از زیر آوار هستند.

استاندار کرمان دقایقی پیش در ستاد حوادث غیر مترقبه کرمان گفت: کانون زمین لرزه در ۴۵ کیلومتری شهر فهرج قرار دارد و شامل چندین روستا به مرکزیت روستای حسین آباد است.

اسماعیل نجار افزود: جمعیت مردم منطقه بیش از ۵ تا ۶ هزار نفر تخمین زده می شود.

وی ادامه داد: شدت زمین لرزه فهرج به حدی بوده است که در استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز احساس شده است و این نشان از بزرگی زمین لرزه دارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان اضافه کرد: امیدواریم خسارات این زمینه لرزه به خصوص در زمینه جانی کم باشد با این وجود اولین مصدومان حادثه به مراکز درمانی استان کرمان منتقل شده اند.

نجار اضافه کرد: کانون زمین لرزه شامل چندین روستا است و منطقه دارای پراکندگی بالای جمعیتی است.

وی اضافه کرد: اکیپهای امدادی به منطقه اعزام شده اند.

اکیپها و تجهیزات امدادی در حال انتقال به فهرج هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان از اعزام امدادگران و تجیهزات کمک رسانی به زلزله زدگان حسین آباد خبر داد.

کاووس محمودی با اشاره به زمین لرزه فهرج گفت: آمادگی کامل برای امداد رسانی به زلزله زدگان وجود دارد.

وی ادامه داد: هماهنگی لازم بین دستگاههای مختلف وجود دارد و هم اکنون در ستاد حوادث غیر مترقبه کرمان هماهنگی لازم صورت گرفته است.

محمودی اضافه کرد: امدادگران هلال احمر به همراه تجهیزات امدادی هم اکنون به منطقه رسیده اند و در حال امداد رسانی به آسیب دیدگان هستند.

پس از گذشت سه ساعت از زمین لرزه به دلیل قطع ارتباط تلفنی و همچنین قطع برق و ترافیک شدید در راههای روستایی منطقه مشکلاتی در راستای امداد رسانی ایجاد شده است.

اکیپهای امدادی و درمانی از کرمان و سایر شهرستانهای استان و همچنین از برخی شهرستانهای سیستان و بلوچستان در حال اعزام به منطقه است.

تمام بیمارستانهای کرمان هم اکنون درحال آماده باش هستند و جلسه ستاد مدیریت بحران نیز که از ساعت ۱۲ دقیقه صبح سه شنبه آغاز شده همچنان ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
نخستین مجری تصویربرداری هوایی در کرمان در اخبار استان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار از زلزله 6 ریشتری بندر جاسک/تخریب منازل 8 روستا



زلزله جاسک,زلزله بندر جاسک

آخرین اخبار از زلزله 6 ریشتری بندر جاسک

اعزام 10 تیم عملیاتی و دو بالگرد به منطقه زلزله‌زده/ تخریب منازل 8 روستا

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام 10 تیم ارزیاب و دو فروند بالگرد در پی زلزله 2 / 6 ریشتری در بندر جاسک خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی 2 / 6 ریشتر بندر جاسک واقع در استان هرمزگان را لرزاند گفت: این زمین‌لرزه در ساعت 6:38 صبح امروز رخ داد.

وی با بیان اینکه با توجه به شدت زمین لرزه بلافاصله 10 تیم ارزیاب از استان‌های همجوار به منطقه زلزله زده اعزام شدند، گفت همچنین با توجه به اینکه احتمال وجود خسارت می رود دو فروند بالگرد نیز برای پوشش و ارزیابی هوایی به منطقه اعزام شد

مظفر همچنین دقایقی پیش از ارسال این خبر، گفت: زمین لرزه‌ای به قدرت 9 / 4 ریشتر بار دیگر بندر جاسک را لرزاند.

به گزارش ایسنا از صبح امروز دو زمین لرزه به قدرت 8 / 4 و 7 / 4 ریشتر در اعماق درونی زمین میناب در استان هرمزگان را نیز لرزاند.

آسیب دیدگی 6 روستا و مصدومیت دو تن تاکنون

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با گذشت بیش از دو ساعت از زلزله بندرجاسک، از مصدومیت دو تن و آسیب دیدگی 6 روستا در این زمین‌لرزه خبر داد و گفت: تا کنون تعداد هشت پس لرزه که بزرگترین آنها به قدرت 5.6 ریشتر بود، به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه 56 آبادی تا شعاع 15 کیلومتری از مرکز زمین لرزه وجود دارد، گفت: ارزیابی 10 تیم اعزامی به مناطق زلزله زده تا کنون نشان داده است که شش روستا دچار آسیب دیدگی شدند.

وی با یان اینکه روستاهای ایرر، تیدر، کلاهو، شهرشیب کلاه، سرهور و کوه سفید دچار آسیب دیدگی شده‌اند‌، گفت: تا کنون مصدومیت دو نفر تایید شده است که این افراد توسط تکنیسین‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

خرابی‌ها در منطقه زلزله‌زده زیاد است

رنجبر مدیر کل بحران استاندار هرمزگان گفت: میزان این زمین لرزه 6.2 در مقیاس ریشتر ساعت 6 و 9 ثانیه صبح امروز عمق 15 کیلومتری زمین 97 کیلومتری جاسک 103 کیلومتری منوجان استان کرمان بود که مرکز این زلزله شرق هرمزگان و شهرستان بشاگرد بوده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه‌ی خلیج‌فارس، اظهار کرد: خرابی‌ها در این منطقه بالاست و منازل مسکونی حدود 8 روستا تاکنون از میان رفته است.

به گفته‌ی نظری، مدیر بحران شهرستان بشاگرد راه دسترسی به یک روستا مسدود شده است.

سیدموسی هاشم‌نسب مدیر هلال احمر شهرستان میناب نیز گفت: تاکنون یک کامیون حامل چادر و شماری امدادگر از این شهرستان به منطقه ارسال شده است./ایسنا