اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار درباره حادثه‌ سیل در مازندران


مدیرعامل هلال احمر مازندران با اشاره به امدادرسانی به هزار و 176 نفر در جریان بارش سنگین باران و آبگرفتگی گفت: خدمات رسانی به حادثه دیدگان از شروع حادثه آغاز شده است.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل هلال احمر مازندران با اشاره به امدادرسانی به هزار و 176 نفر در جریان بارش سنگین باران و آبگرفتگی گفت: خدمات رسانی به حادثه دیدگان از شروع حادثه آغاز شده است.

مهدی ولی پور افزود: وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرهای ساری و بهشهر موجب آسیب به بخش های مختلف شد و در این راستا به 30 نفر اسکان اضطراری داده شد.

وی عنوان کرد: درمان سرپایی 90 نفر، انتقال دو نفر به مراکز درمانی، توزیع 250 تخته پتو، 164 تخته موکت، توزیع 180 بسته نان از جمله خدمات هلال احمر بوده است.

به گفته ولی پور، تخلیه 140 منزل مسکونی از آب، توزیع هزار و 256 قوطی کنسرو، 400 بطری آب معدنی، 300 بسته بیسکویت و 172 بسته خرما از دیگر خدمات بوده است.

مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: توزیع 100 بسته پودر لباسشویی، 976 کیلو برنج، 150 بطری روغن، 250 کیلو انواع حبوبات و 210 کیلو قند و شکر از دیگر خدمات بوده است.

وی یادآور شد: کار امدادرسانی به حادثه دیدگان با توجه به وسعت آبگرفتگی و بارندگی ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
کلیپ حادثه سیل در مازندران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار از حادثه کشته شدن ۸ کارگر ساختمانی در اصفهان



اخبار,اخباراجتماعی ,حادثه سقوط آسانسور

«بررسی‌های ما نشان می‌دهد که سقوط درطبقه ۶ یا ۷ اتفاق افتاده است./ وضعیت روحی سایر کارگران پس از مشاهده آن صحنه دلخراچ چنان آشفته است که تاکنون نتوانسته‌اند اسامی کارگران متوفی را به ما بگویند.»

رئیس اداره بازرسی کار استان اصفهان علت حادثه سقوط آسانسور حمل بار در اصفهان که روز گذشته منجر به کشته شدن ۸ کارگر شد را «خارج شدن سیم بکسل از قلاب بالابر» اعلام کرد و احتمال داد حمل وزن غیر مجاز عامل این نقص فنی بوده باشد.

«امیرمسعود حاج رستم» در گفتگو با ایلنا محل وقوع این حادثه را در مجتمع مسکونی در حال ساخت ۱۶ طبقه‌ای و ۱۵۰۰ واحدی در خیابان قائمیه (بلوارکشاورز) دانست و در توصیف بالابری که باعث مرگ ۸ کارگر شده است گفت: این نوع بالابر مخصوص حمل بار دارای یک سبد ۵/۱ در ۵/۳ متری است که دیروز به دلیل نقص فنی، سیم بکسل از قلاب بالابر خارج شده و سبد به همراه ۹ کارگر به پایین پرتاب شده است.

وی با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم سقوط دقیقا در چه طبقه‌ای اتفاق افتاده است، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که سقوط درطبقه ۶ یا ۷ اتفاق افتاده است.

رئیس اداره بازرسی کار اصفهان با اشاره به اینکه شرایط فیزیکی سایر کارگران این پروژه ساختمانی خوب است، درباره شرایط روحی کارگران شاهد حادثه گفت: وضعیت روحی سایر کارگران پس از مشاهده آن صحنه دلخراش چنان آشفته است که تاکنون نتوانسته‌اند اسامی کارگران متوفی را به ما بگویند و ما منتظریم تا خانواده‌ها و یا کارفرما این اسامی را بصورت صحیح در اختیار ما قرار دهد.

این مقام دولتی با تصحییح شایعه‌های مطرح شده در باره این حادثه گفت: کارگران در حین پایین آمدن از ساختمان دچار این حادثه شده‌اند نه در حین بالا رفتن.

حاج رستم تاکید کرد: از مهم‌ترین علت بروز این حادثه عدم رعایت نکان ایمنی توسط کارگران بوده است چرا که سوار شدن بر این نوع بالابر ممنوع است، همچنین عدم نظارت درست و اصولی سازمان نظام مهندسی بر روی این پروژه از عوامل موثر در وقوع این حادثه بوده است.

به گفته حاج رستم، تنها مجروح این حادثه بر اثر شکستکی شدید لگن دربیمارستان الزهرا به سر می‌برد.


  اخباراجتماعی  -  ایلنا