اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار از وقوع سیل در ایلام



اخبار,اخبار اجتماعی,سیل در ایلام

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین اقدامات امدادی انجام شده در 13 استان متاثر از سیل از امداد رسانی به بیش از 7000 تن خبر داد.

اداره‌ی کل بهزیستی استان در راستای مداخله در بلایای طبیعی از روز پنج‌شنبه با تشکیل ستاد بحران به کمک به مدد جویان سیل‌زده پرداخته است.

این ستاد از همشهریان ایلامی خواسته است با کمک‌های نقدی و غیر نقدی نظیر پتو و مواد غذایی به مرکز اورژانس اجتماعی واداره بهزیستی شهرستان ایلام در این کار خیر سهیم شوند.

مدارس و دانشگا‌های ایلام‌ امروز تعطیل است
مدیریت بحران استانداری ایلام اعلام کرد: مهدهای کودک، دبستان‌ها‌، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان ایلام امروز شنبه‌، نهم آبان تعطیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، بر اساس اعلام مدیریت بحران این تعطیلی فقط مربوط به مدارس شهرستان ایلام است‌.

این تصمیم به علت نامناسب بودن معابر عمومی و خسارت سیل به مدارس گرفته شده است.

7 روستای چرداول گرفتار سیل هستند
فرماندار چرداول گفت: هفت روستای شهرستان در محاصره‌ی سیل هستند.

پرویز کولانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در شهر «سرابله» مرکز چرداول 205 میلیمتر، آسمان‌آباد 130 میلیمتر، شباب 148 میلی‌متر، هلیلان 108 میلی‌متر و زاگرس 133 میلی‌متر باران بارید که بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه به منازل مسکونی مردم در چهار روستای آسمان‌آباد خسارت جزئی وارد شد، تصریح کرد: آب آشامیدنی در بخش‌های زاگرس و هلیلان قطع شد که با تلاش مسئولان مجددا وصل شد و مناطقی که مشکل آنها با سرعت قابل حل نبود، آبرسانی سیار شد.

فرماندار چرداول ادامه داد: سیل به معابر عمومی، منازل مسکونی و مغازه‌ها خسارت‌ فراوانی وارد کرده اما در زمینه‌ی تامین آب، گاز و برق مشکل خاصی وجود ندارد.

کولانی گفت: ریزش کوه در جاده «حمیل» مشکلاتی جزئی به وجود آورد که خوشبختانه در اسرع وقت بازگشایی شد، اما هم‌اکنون 7 روستای این شهرستان در محاصره‌ی سیل هستند که امیدواریم با تلاش امدادگران و نیروهای محلی این مشکل حل شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌ نیروهای دولتی و مردمی میزان خسارت‌های وارده را 50 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: میزان دقیق خسارت‌ها به زمین‌های کشاورزی در روزهای آینده اعلام خواهد شد.


اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
مشکلات مردم ایلام پس از وقوع سیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار از جزییات سیل در ایلام



اخبار,اخبار اجتماعی ,سیل در ایلام

‌بارش 230 میلی‌متر باران طی 48 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب وقوع سیل شده است.

«مجتبی میهن‌پرست» مسئول پیش‌بینی هواشناسی ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: بارش شدید باران که از روز گذشته در مناطق مختلف این استان آغاز و از شب گذشته بر شدت آن افزوده‌شده تا روز شنبه هفته آینده نیز ادامه دارد.

وی با بیان این‌که شدت بارش باران از امروز به سمت مناطق جنوب این استان متمایل می‌شود، افزود: هم‌چنین بروز پدیده مه در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استان و بارش شدید باران و تگرگ منجر به اختلال در تردد برون‌شهری و درون‌شهری شده است.

میهن‌پرست خاطرنشان کرد: این سامانه تا روز شنبه در جو استان فعال بوده و اواخر هفته آینده نیز سامانه بارش زای دیگری به استان وارد می‌شود و اگرچه پتانسیل بارشی آن نسبت به سامانه فعلی ضعیف‌تر است، اما آب‌گرفتگی معابر و وقوع سیلاب وجود دارد.

مسدود شدن جاده‌های ایلام به دلیل رانش کوه
‌رئیس پلیس را ایلام از رانش کوه در مسیر ایلام-سرابله و ایلام-مهران خبرداد.

سرهنگ «محسن ناصری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در استان چندین نقطه و مسیر جاده‌ها رانش کوه صورت گرفته است که با کمک دیگر دستگاه‌ها مسیرها یا بازشده‌اند یا در حال بازگشایی هستند.

وی با بیان اینکه مسیر ایلام به سرابله به دلیل رانش کوه مسدود شده است، افزود: علاوه براین در نزدیکی تونل آزادی باز رانش کوه صورت گرفت که در حال حاضر بازشده است.

ناصری با اشاره به اینکه در مسیر ایلام به مهران بیش از 7 نقطه رانش کوه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با تمام توان در حال بازگشایی مسیر تردد هستیم.

رئیس پلیس‌راه ایلام با تأکید بر اینکه از مردم استان خواستاریم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، تصریح کرد: اگر سفری هم ضروری است رانندگان باید از سالم بودن، وسایل گرمایشی، برف پاکن، لاستیک خودرو اطمینان کامل حاصل کنند بعد اقدام به حرکت کنند.

وی اضافه کرد: گشت‌های پلیس‌راه در تمام‌مسیرهای جاده سطح استان مستقرشده‌اند و با هرگونه تخلف ازجمله سرعت و سبقت غیرمجاز بدون تعارف برخورد قانونی می‌کنند.

‌ نجات خانواده 6 نفره ایلامی از چنگال سیل
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام گفت: تمام امکانات و نیروهای جمعیت هلال‌احمر ایلام برای خدمات‌رسانی و کمک به مردم بسیج شده‌اند.

«محمد سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، با اشاره به این‌که 10 گروه امدادرسانی هلال‌احمر در حال خدمات‌رسانی در زمینه امداد و نجات است اظهار کرد: این گروه‌ها با تجهیزات و امکانات لازم ازجمله موتور لجن کش و آبکش از عصر روز گذشته در مناطق مختلف شهر ایلام مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌چنین در موردی دیگر، یک خانواده شش‌نفره که منزل آن‌ها در مسیر سیلاب قرار داشت به‌وسیله ماشین‌های سنگین هلال‌احمر به‌جای دیگری انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام با بیان این‌که آمادگی لازم برای امدادرسانی به حادثه دیدگان در مناطق مختلف استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تمام امکانات و نیروهای جمعیت هلال‌احمر ایلام برای خدمات‌رسانی و کمک به مردم بسیج شده‌اند.

سیل جان دو ایلامی را گرفت
مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: به دلیل جاری شدن سیل در ایلام دو نفر کشته و یک نفر مفقود شده است.

‌«احمد کرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در استان دو نفر کشته و یک نفر هم تاکنون مفقود شده است.

‌وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های خدمات رسان برای کمک به مردم وارد عمل شده‌اند، افزود: از مردم استان خواستاریم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا دستگاه‌های امدادرسان مشکلات را برطرف کنند.

سیل ادارات ایلام را تعطیل کرد
مدیرکل بحران استان ایلام گفت: در پی بارش شدید باران همه دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و مدارس و مراکز آموزش عالی ایلام بجز مراکز خدمات رسان، تعطیل است.

«احمد کرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: از دیروز عصر بارش باران شدید استان را فراگرفت که در پی آن موجب وقوع سیل شده است و هم‌اکنون دستگاه‌های خدمات رسان و امدادرسان برای رفع مشکلات وارد عمل شده‌اند.

وی با بیان این‌که دستگاه‌های امدادرسان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند، افزود: تمام نیروهای نظامی و انتظامی برای کمک به سیل‌زدگان مناطق مختلف استان بسیج شده‌اند ضمن این‌که از ستاد بحران کشور نیز درخواست کمک کرده‌ایم.

کرمی با اشاره به این‌که در پی بارش شدید باران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مدارس و مراکز آموزش عالی ایلام به‌جز مراکز خدمات رسان تعطیل‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: بارش شدید بارش موجب آب‌گرفتگی شدید خیابان‌های ایلام شده و زندگی عادی و روزمره مردم را با اخلال مواجه کرده است.

بسته شدن خیابان‌های مسیر سیل بندهای شهر ایلام
رئیس پلیس راهور ایلام گفت: تمام‌ مسیر سیل بندهای شهر ایلام فروکش کرده‌اند و خیابان‌های مسیر سیل بند کامل بسته است.

سرهنگ «نورالله خادم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در پی بارش باران تمام‌مسیرهای سیل بند منتهی به شهر ایلام و داخل شهر ایلام فروکش کرده‌اند و خیابان‌ها، میدان‌ها و مسیرهای سیل بندها بسته‌شده است.

وی افزود: تمام میسر سیل بند میدان ارغوان، میدان میمک، میدان شهدان، 5 راه جهاد، بلوار آزادی که مسیر سیل بندها هستند، فروکش کرده و این مسیرها کاملاً بسته است.

رئیس پلیس راهور ایلام بابیان اینکه مابقی شهر به دلیل جمع شدن گل‌ولای در میدان‌ها تردد به‌کندی صورت می‌گیرد، افزود: از رانندگان خواهشمندم با مقررات راهنمایی و رانندگی حرکت کنند.

خادم از شهروندان خواست تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری به داخل شهر خودداری کنند.

 اخباراجتماعی  - ایسنا