اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار از وضعیت مسافران کشتی غرق شده!



اخبار,اخبار حوادث,کشتی سوول


اخبار حوادث - کشف جسد ۲۸ مسافر کشتی، ۲۶۸ نفر مفقود

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از جانب مقامات کره جنوبی جسد ۲۸ نفر از مسافرین کشتی سوول پیدا شده‌ اما هنوز ۲۶۸ نفر از مسافرین مفقود هستند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، امواج قوی و آب‌های گل‌آلود در سواحل جنوب غربی کره جنوبی تلاش‌ها برای یافتن بازماندگان کشتی غرق شده کره‌ای را با مانع مواجه ساخته‌اند.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که کشتی سوول احتمالا در زمان سفرش در روز چهارشنبه با سرعت شروع به دور زدن کرده است، تصمیمی که منجر به جابجایی محموله آن و کج شدن زیاد کشتی و غرق شدن متعاقب آن شده است.

محققین از اظهار نظر درباره این گزارش‌ها اجتناب ورزیده‌اند.

مقامات رسمی اعلام کرده‌اند که تاکنون جسد 28 نفر از مسافرین کشف شده است، 179 نفر نجات یافته‌اند و 268 نفر نیز مفقود بوده و احتمالا در مناطق مختلف کشتی گیر کرده‌اند. این کشتی زمانی که بندر انچئون را به سمت جزایر ججو ترک می‌کرد دارای 475 مسافر و خدمه بود.

بسیاری از گمشده‌ها کودکان مدارس حومه سئول هستند و امیدها برای نجات یافتن آنها هر لحظه کمرنگ‌تر می‌شوند.

امدادگران هوا را به درون کشتی پمپ کرده‌اند اما غواصان هنوز به داخل مناطقی که گمان می‌رود بسیاری از گمشده‌ها درون آن هستند، وارد نشده‌اند.
 اخبار حوادث - تسنیم


ویدیو مرتبط :
آخرین لحظات زندگی در کشتی غرق‌شده کره جنوبی....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار از کشتی غرق شده کره جنوبی



اخبار حوادث - آخرین اخبار از کشتی غرق شده کره جنوبی
ناخدای کشتی غرق‌ شده کره‌جنوبی بازداشت شد/ معاون مدرسه هم خود را حلق آویز کرد

همزمان با دستگیری کاپیتان کشتی، معاون مدرسه‌ای که دانش آموزان آن مسافر کشتی غرق شده بودند خودکشی کرد. جسد معاون مدرسه که خود جزو نجات‌یافتگان بوده، صبح جمعه در حالی پیدا شده که از درختی در جنگل جزیره جیندو آویزان بود.

 ناخدای کشتی غرق شده کره‌جنوبی توسط مقامات پلیس این کشور دستگیر شد.

به گزارش پیام نو، به دنبال درخواست دادستانی کره جنوبی، دادگاهی در این کشور حکم بازداشت ناخدای این کشتی را به اتهام “اهمال” و “رعایت نکردن قوانین دریانوردی” صادر کرد و در همین راستا “لی جون سوئک” بازداشت شد.

بازداشت ناخدای کشتی غرق شده کره جنوبی در پی آن صورت گرفت که مشخص شده بود که در زمان واژگونی کشتی، یکی از افسران، هدایت کشتی را به جای ناخدا برعهده داشت. در همین راستا “پارک جائه اوک”، رییس تیم تحقیقاتی دادستانی کره جنوبی می‌گوید “ناخدا سکان کشتی را به‌طور موقت به افسر سوم کشتی سپرده بوده است. بنابراین ممکن است در لحظه حادثه سکان دست ناخدا نبوده باشد.”

کاپیتان کشتی غرق شده کره جنوبی پیش از بازداشت در برابر دوربین تلویزیون و در حالی که “خجل و شرم‌سار” بود گفت که نمی داند چه باید بگوید و عمیقا از این واقعه متاسف و سرافکنده است.

همزمان با دستگیری کاپیتان کشتی، معاون مدرسه‌ای که دانش آموزان آن مسافر کشتی غرق شده بودند خودکشی کرد.  جسد معاون مدرسه که خود جزو نجات‌یافتگان بوده، صبح جمعه در حالی پیدا شده که از درختی در جنگل جزیره جیندو آویزان بود.

گفتنی است با ورود به روز سوم، تلاش برای یافتن ۲۶۸ سرنشین مفقود شده کشتی هنوز ادامه دارد.

اخبار حوادث - پیام نو