اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار از وضعیت دانشگاه احمدی نژاد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,دانشگاه ایرانیان

 

اخبار دانشگاه - پورمختار:براساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی،دانشگاه ایرانیان می تواند فعالیت خود را آغاز کند

رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای گفت: با توجه به تایید مراحل تاسیس توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه ایرانیان می تواند فعالیت خود را آغاز کند، اما اینکه در چه مکان و با چه رشته هایی فعالیت کند، این کمیسیون هنوز به جمع بندی نرسیده است.

«محمدعلی پورمختار» روز سه شنبه در گفت وگو با  ایرنا درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده دانشگاه ایرانیان افزود: قبل از آغاز سال جدید منتظر اعلام نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه پرونده دانشگاه ایرانیان بودیم اما به من گفته شد که این شورا اطلاعات خود را در این زمینه هنوز ارایه نکرده است.

وی با بیان اینکه در جلسه ای که برای بررسی پرونده دانشگاه ایرانیان برگزار شد، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته است، ادامه داد: نتایج استعلام از دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کمیسیون رسیده و طی هفته آینده گزارش آن اعلام خواهد شد.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به اینکه پرونده دانشگاه ایرانیان در دو بعد برداشت 16 میلیارد تومانی از حساب دولت و مکان تاسیس و رشته های تحصیلی آن در کمیسیون اصل 90 مجلس مورد بررسی قرار گفته است، تصریح کرد: در بخش پرونده 16 میلیارد تومانی، پس از بازگشت مبلغ مذکور چون جرمی اتفاق نیافتاده است، پرونده بسته شده است.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده است که دانشگاه ایرانیان می تواند فعالیت خود را آغاز کند، ادامه داد: اما در بخش مکان تاسیس و رشته های ارایه شده در این دانشگاه هنوز پرونده مفتوح است.

پورمختار افزود: اینکه دانشگاه ایرانیان می تواند فعالیت خود را آغاز کند، هیچ جای شکی در آن وجود ندارد، زیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی مراحل تاسیس و اساسنامه این دانشگاه را تایید کرده است و با امضای دو وزیر علوم و بهداشت دولت قبل نیز به این دانشگاه مجوز داده شده است.

رییس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه وزارتخانه های علوم و بهداشت اعلام کرده اند که در این دانشگاه هیچ گونه سابقه ای ندارند، خاطر نشان کرد: این موضوع ثابت نمی کند که دو وازرتخانه علوم بهداشت به دانشگاه ایرانیان مجوز داده اند و چون مرجع و جایگاه، شورای عالی انقلاب فرهنگی است، کمیسیون، ملاک را این شورا قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه نظر وزارتخانه های علوم و بهداشت درباره رشته ها و مقاطع محل تاسیس این دانشگاه موثر است، خاطر نشان کرد: هنوز درباره مکان تاسیس این دانشگاه در تهران یا کیش و یا رشته های ارایه شده در این دانشگاه، کمیسیون اصل 90 به جمع بندی نرسیده و برای ما نقیضی اعلام نشده است.

رییس کمیسیون اصل 90 درباره روند بررسی پرونده شکایت نماینده مردم اراک در مجلس از شهردار تهران نیز گفت: این پرونده در مراحل رسیدگی است و منتظر استعلام ها از مراکز مختلف هستیم.

وی همچنین درباره پرونده زمین خواری و اراضی اشغال شده در حریم آب های دریای خزر گفت: گزارش پرونده زمین خوار در هفته آینده نهایی می شود و به هیات رییسه برای قرائت در صحن علنی ارسال خواهد شد.

پومختار افزود: گزارش نتایج رسیدگی به این پرونده بصورت جداگانه در اختیار وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی و معاون اول رییس جمهوری برای اقدامات دولت قرار گرفته و مقرر شده که در اولین جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره این پرونده ها تصمیم گیری شود.

اخبار دانشگاه - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آخرین اخبار نژاد فلاح از امضا قرارداد برانکو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت دانشگاه محمود احمدی نژاد


حسین حسینی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: دانشگاه ایرانیان(دانشگاه متعلق به احمدی نژاد) مجوز جذب دانشجو را بر اساس موافقت قبلی معاون آموزشی وقت که این موافقت اصولی بوده نه رسمی، دریافت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: حسین حسینی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: دانشگاه ایرانیان(دانشگاه متعلق به احمدی نژاد) مجوز جذب دانشجو را بر اساس موافقت قبلی معاون آموزشی وقت که این موافقت اصولی بوده نه رسمی، دریافت کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این دانشگاه موافقت رسمی در خصوص جذب دانشجو را کسب نکرده است، نمی‌تواند پذیرش دانشجو داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: این دانشگاه نه تنها نتوانسته موافقت قطعی را ازشورای گسترش کسب کند، بلکه حتی موافقت قطعی هیچ رشته‌ای را کسب نکرده است. بنابراین اگر در مهرماه سال جاری اقدام به جذب دانشجو در برخی از رشته‌ها را داشته باشد، کاملا غیر قانونی است و باید از نظر حقوقی بررسی شود.

برخورد با فعالیت غیر قانونی دانشگاه ایرانیان

در ادامه سعد الله نصیری قیداری معاون  پارلمانی وزیر علوم گفت: دانشگاه‌هایی که مجوز‌های لازم را نداشته و اساسنامه‌هایشان به تصویب نرسیده و یا هیات موسس‌های آن‌ها ترکیب لازم را ندارند، از نظر قانونی فعالیت آموزشی آن‌ها مخدوش است.

وی افزود: مراجع قانونی و نظارتی و قانون گذار ما را مکلف کرده‌اند که در صورتی که دانشگاهی بدون مجوز قانونی فعالیت کند، با آن‌ها برخورد کنیم.

نصیری قیداری تصریح کرد: فرقی نمی‌کند که دانشگاه توسط چه کسی ایجاد شده، باید مجوز‌های لازم را دریافت کند تا بتواند اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌ها را داشته باشد. چنانچه این دانشگاه اگر مجوز لازم را دریافت کند، می‌تواند اقدام به جذب دانشجو کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه این دانشگاه اقدام به جذب دانشجو در سه رشته فنی و مهندسی، حقوق و ریاضیات کرده و از مهر ماه 93 دانشجو جذب می‌کند، اظهار داشت: این دانشگاه مجوز ندارد و این مسئله نیز بررسی می‌شود.