اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار از خبرنگاران صدا و سیما در منا


خبرنگار به هوش آمده از حادثه منا روایتی از حادثه و همراهی با دو خبرنگار مفقود دیگر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: خبرنگار به هوش آمده از حادثه منا روایتی از حادثه و همراهی با دو خبرنگار مفقود دیگر دارد.

سیدحمید‌رضا حسینی و سیدحمید میر‌زاده که به ترتیب خبرنگار اعزامی شبکه خبر و گوینده رادیو عربی سیما هستند، جزو مفقودشدگان حادثه منا اعلام شده‌اند.

شهرام فرهادی، گوینده و خبرنگار شبکه خبر که از دوستان و همکاران صمیمی حمید‌رضا حسینی و سید‌حمید میر‌زاده بوده است،‌ در این خصوص گفت: تمام امید‌ها به این است که خبرنگاران صدا و سیما جزو مفقودین بستری‌شده در بیمارستان‌ها باشند، نه کشته‌شدگان.

فرهادی این نکته راهم قابل تأمل دانست که ممکن است این دوستان بیهوش شده باشند و تا به حال امکان برقراری ارتباط با کسی برایشان فراهم نشده باشد.

او گفت: سیدحمید حسینی یک دختر سه‌ساله به نام «مه‌سیما» دارد و اگر اکنون هوشیار بود، برای رفع نگرانی از خانواده، حتما با آنها تماس می‌گرفت.

فرهادی در ادامه با اشاره به فیلمی که در فضای مجازی انتشار پیدا کرده و تصویر یکی از حاجیان مرحوم‌شده در منا را به حمید حسینی منسوب می‌کند، گفت: این ماجرا حقیقت ندارد و برادر حمید هم آن را تکذیب کرده است.

اما بابک قلیچ‌خانی تصویر‌بردار اعزامی شبکه خبر به حج تمتع امسال، آخرین فردی است که حمید حسینی و حمید میر‌زاده را از نزدیک دیده است.

او که در مراسم رمی جمرات منا همراه این دو نفر حضور داشته است، در این خصوص گفت: من بر اثر ازدحام جمعیت دچار افت فشار خون شده بودم و از حمید میرزاده و حمید حسینی یک شکلات خواستم تا کمی سر حال بیایم. آنها چیز شیرینی همراهشان نداشتند اما لحظاتی بعد، ازدحام جمعیت خیلی بیشتر شد و من از وقتی که به هوش آمدم آن دو را دیگر ندیدم.


ویدیو مرتبط :
سوتی های خبرنگاران صدا و سیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدا و سیما: از خبرنگاران مفقود خبری نیست/ اخبار متناقض منتشر نکنید



اخبار,اخبار اجتماعی,خبرنگاران مفقود صداوسیما

رییس ستاد حج و زیارت سازمان صداوسیما اعلام کرد: تاکنون خبری از سلامت خبرنگاران مفقود صداوسیما به دست نیاورده‌ایم.

حسن گروسی در درباره آخرین وضعیت خبرنگاران مفقود صداوسیما در فاجعه منا، توضیح داد: چند نفر از اعضای گروه رسانه در جریان حادثه دچار جراحت شدند و تحت درمان قرار گرفتند اما تاکنون خبری از سلامتی سید حمیدرضا حسینی (خبرنگار شبکه خبر) و سید حمید میرزاده (گوینده و مدیرتولید رادیو عربی) به دست نیاورده‌ایم.
 
او تاکید کرد: تاکنون هیچ اثری دال بر فوت غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لنبان هم نیافته‌ایم.
 
گروسی گفت: در حال حاضر 10 گروه تفحص، انتخاب و ساماندهی داده شده‌اند تا بیمارستان‌های مکه، جده و طائف را یک به یک گشته و ایرانیان مصدوم و مجهول‌الهویه را شناسایی کنند. همچنین علیرغم ممانعت‌های سعودی‌ها، درصدد تفحص در سردخانه‌ها برای یافتن اجساد زائران ایرانی هستیم.
 
رییس ستاد حج و زیارت سازمان صداوسیما با یادآوری اینکه نزدیک به 65 هزار زائر ایرانی در مکه هستند، خاطرنشان کرد: این یعنی میلیون‌ها نفر در ایران در چشم‌انتظاری به سر می‌برند؛ لذا از فعالان شبکه‌های اجتماعی می‌خواهم از انتشار اخبار ضد و نقیض پرهیز کنند؛ چرا که هر اندازه این نوع اخبار بیشتر منتشر شود، خانواده‌های بیشتری دچار نگرانی می‌شوند.
 
گروسی در پایان تاکید کرد: حسن انسان‌دوستی و نوع‌دوستی در بین مسؤولان سعودی نه تنها وجود ندارد، بلکه معنا هم ندارد.

اخبار اجتماعی - ایسنا