اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین آمار حوادث چهارشنبه سوری



اخبار,اخبار اجتماعی , آمار حوادث چهارشنبه سوری سال 93

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور آخرین آمار مربوط به حوادث چهارشنبه سوری سال 93 را تشریح کرد.

حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: برای چهارشنبه آخر سال قبلا دستورالعملی به صورت کلی تهیه شد و طبق این دستورالعمل برای دستگاه‌های مرکز، استانداری و فرمانداری‌ها وظایفی تعیین شد تا از همه ظرفیت‌ها برای کاهش سوانح استفاده شود.

وی ادامه داد: این کار انجام شد و صداوسیما نیز وظایف خود را انجام داد. نیروی انتظامی هم قرارگاه هایی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ایجاد کرد. دستگاه‌های اطلاعاتی، نیروهای بسیج، دستگاه‌های امدادی و مراکز درمانی هم فعال بودند و یک هماهنگی و آمادگی خوبی در سطح کشور داشتیم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: در برخی استان‌ها مانند گیلان،‌ اردبیل،‌ آذربایجان شرقی،‌ کهکیلویه و بویراحمد، ایلام،‌ سمنان،‌ چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان شمالی و جنوبی، یزد، قزوین و لرستان هیچ‌گونه سانحه‌ای گزارش نشده است.

وی تصریح کرد:‌ در برخی استان‌ها از جمله تهران، البرز و تعدادی دیگر از استان‌ها حوادثی داشتیم که در مجموع آن‌ها 3 نفر در اثر انفجار مواد محترقه جان خود را از دست دادند و بیش از 300 نفر مجروح شدند.

وی گفت: آتش‌سوزی در اثر مواد محترقه و تخریب منازل 8 مورد داشتیم و همچنین 8 مورد آتش سوزی در اثر اصابت مواد محترقه به خودروها گزارش شد. در برخی آتش‌سوزی‌ها افرادی به صورت جدی دچار سوختگی شدند. به عنوان مثال در ارومیه 8 نفر در یک منزل به شدت مجروح شدند که حال چند نفر از آن‌ها مساعد نیست.

ذوالفقاری اظهار کرد: در این ارتباط کسانی ایجاد مزاحمت کردند و حتی در بین خود آن‌ها درگیری‌هایی وجود داشت که در مجموع در این رابطه 216 نفر دستگیر شدند.

وی گفت: در کل آمار حوادث روند نزولی داشت که این امر عمدتا در اثر آگاهی ، همراهی و توجه مردم بود. در کنار این باید از همه دستگاه‌های مسئول، استانداران و فرمانداران سراسر کشور تشکر کنیم که با هماهنگ کردن شوراهای تامین استان‌ها تلاش زیادی در این رابطه داشتند.


اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جشن چهارشنبه سوری | آتیش بازی شب چهارشنبه سوری | کلیپ جدید چهارشنبه سوری مبارک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری



سخنگوی اورژانس کشور، تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری را بیش از ۳۰۲ نفر اعلام کرد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با مهر اظهارداشت: گزارش های مراکز اورژانس در سراسر کشور حاکی از این است که تاکنون بیش از ۳۰۲ نفر در حوادث چهارشنبه سوری دچار آسیب شده اند.

وی با اعلام اینکه ۲۹ نفر از آسیب دیدگان حوادث خانم هستند، گفت: رده سنی مصدومان از ۲ سال شروع می شود ولی بیشترین آسیب دیدگان در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال قرار دارند.

خالدی از دو مورد تخلیه چشم حادثه دیدگان در گنبد و کرج خبر داد و افزود: ۴ نفر از مصدومان بدحال هستند که در بخش های آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

به گفته وی، آمار فوتی همان یک مورد بوده است.

خالدی افزود: بیشترین آسیب ها متوجه دست ها و چشمان مصدومان بوده است.


  اخبار حوادث  -  مهر