اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین آمار ازدواج‌نکرده‌های ایرانی



اخبار ,اخبار اجتماعی ,آمار مجردها

 

اخبار اجتماعی - آخرین آمار ازدواج‌نکرده‌های ایرانی

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌احوال کشور آخرین آمار مربوط به افراد در سن ازدواج که هرگز ازدواج نکرده‌اند، افراد در خطر تجرد قطعی و تجرد قطعی را تشریح کرد.

علی‌اکبر محزون در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه افراد در سن ازدواج شامل طیف سنی 20 تا 34 سال برای آقایان و 15 تا 29 سال برای خانم‌ها می‌شوند، اظهار کرد: کلیه آقایان در سن ازدواج کشور با طیف سنی 20 تا 34 شامل 12 میلیون و 70 هزار نفر می‌شوند که از این تعداد 5 میلیون و 570 هزار نفر هرگز ازدواج نکرده‌اند.

وی افزود: بنابراین 46 درصد آقایان در سن ازدواج کشور هرگز ازدواج نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور همچنین با بیان اینکه کلیه خانم‌های در سن ازدواج کشور با طیف سنی 15 تا 29 سال شامل 11 میلیون و 790 هزار نفر می‌شوند گفت: از این تعداد پنج میلیون و 670 هزار خانم هرگز ازدواج نکرده‌اند.

محزون ادامه داد: بنابراین 48 درصد خانم‌های در سن ازدواج کشور هرگز ازدواج نکرده‌اند.

وی در ادامه به آمار مربوط به کلیه افرادی که در خطر تجرد قطعی قرار گرفته و در طیف سنی بعد از 34 سال برای آقایان و پس از 29 سال برای خانم‌ها تا سن 50 سالگی قرار دارند اشاره کرد و افزود: تعداد 320 هزار نفر از آقایان از سن متعارف ازدواج در کشور عبور کرده و در خطر ورود به سن تجرد قطعی قرار دارند.

به گفته مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور تعداد 980 هزار خانم نیز در سن خطر تجرد قطعی قرار دارند.

محزون با بیان اینکه مجموعا یک میلیون و 300 هزار خانم و آقا در معرض خطر تجرد قطعی قرار دارند، اظهار کرد: خانم ها تقریبا سه برابر بیشتر نسبت به آقایان در معرض خطر تجرد قطعی قرار دارند.

وی در ادامه این گفت‌وگو به آمار مربوط به سن تجرد قطعی در کشور برای خانم‌ها و آقایان اشاره کرد و گفت: 62 هزار آقا و 90 هزار خانم در کشور وجود دارند که تا سن 50 سالگی ازدواج نکرده‌اند که مجموعا تعداد آقایان و خانم‌های در سن تجرد قطعی به 152 هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور همچنین با اشاره به گروه دیگری از مجردین در کشور خاطرنشان کرد: در مجموع دو میلیون و 300 هزار نفر در کلیه گروه‌های سنی در اثر فوت همسر به صورت مجرد، در حال زندگی هستند.

محزون ادامه داد: همچنین 214 هزار نفر از آقایان و 440 هزار نفر از خانم‌ها براثر طلاق به صورت مجرد زندگی می‌کنند.

به گفته مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور براساس آخرین آمار جمع کلیه ازدواج‌نکرده‌ها در کشور در سه گروه افراد در سن ازدواج که هرگز ازدواج نکرده‌اند، افراد در سن خطر تجرد قطعی و افراد در سن تجرد قطعی برابر 14 میلیون و 500 هزار نفر است.

محزون همچنین به آمار سال 85 و 90 در ارتباط با افراد در سن ازدواج که هرگز ازدواج نکرده‌اند و نیز افراد در سن تجرد قطعی اشاره و اظهار کرد: در سال 85 مجموعا 11 میلیون و 790 هزار نفر مجموع کلیه خانم‌ها و آقایانی بوده که در سن ازدواج قرار داشته و هرگز ازدواج نکرده‌اند که از این تعداد 5 میلیون و 210 هزار آقا و 6 میلیون و 580 هزار خانم بوده‌اند.

وی در مورد آمار سال 90 نیز یادآور شد: در سال 90 مجموعا 11 میلیون و 240 هزار نفر تعداد آقایان و خانم‌هایی بوده که در سن ازدواج قرار داشته و هرگز ازدواج نکرده‌اند و از این تعداد 5 میلیون و 570 هزار آقا و 5 میلیون و 670 هزار خانم بوده‌اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در ادامه با اشاره به آمار افراد در سن تجرد قطعی طی سال‌های 85 و 90 عنوان کرد: در سال 85 ، 43 هزار آقا در سن تجرد قطعی قرار داشتند که در سال 90 آمار مربوط به آقایان در سن تجرد قطعی به 90 هزار نفر رسید.

محزون همچنین در مورد خانم‌های در سن تجرد قطعی طی سال‌های 85 و 90 گفت: در سال 85 ،‌53 هزار خانم در سن تجرد قطعی قرار داشتند که در سال 90 آمار خانم‌های در سن تجرد قطعی به 90 هزار نفر رسید. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ا shia شیعه ازدواج اسلامی ازدواج ایرانی ازدواج مجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین آمار ازدواج و طلاق در کشور



اخبار,اخبار اجتماعی ,آمار ازدواج و طلاق

 

اخبار اجتماعی - آخرین آمار ازدواج و طلاق در کشور

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: به طور میانگین سالانه 150 هزار طلاق در کشور ثبت می شود.

به گزارش مهر، محمد ناظمی اردکانی شامگاه دوشنبه در نشست مشترک با مسئولان ثبت احوال اردبیل تصریح کرد: در سال های اخیر شیب طلاق در کمال تاسف صعودی بوده است.

وی افزود: ثبت ازدواج به صورت میانگین سالانه  800 هزار مورد است که باز در سال های اخیر با شیب منفی همراه بوده است.

به گفته ناظمی اردکانی در بخش تولد و مرگ و میر ما سالانه شاهد ثبت یک میلیون و 400 هزار ولادت و 400 هزار فوت هستیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در سال های اخیر شیب ولادت نزولی و شیب فوت افزایشی بوده است، اضافه کرد: در عین حال در حال حاضر با افزایش چهار درصدی ولادت مواجه ایم.

وی معتقد است ابلاغ سیاست های جمعیتی در افزایش ولادت تاثیرگذار بوده و تاثیرات قابل توجه خود را در دراز مدت نشان خواهد داد.

ناظمی اردکانی در ادامه صحبت های خود به مکانیزه کردن فرایند ثبت رویدادهای چهارگانه اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته مکانیزه شدن در ثبت دقیق اطلاعات تاثیرات مطلوبی داشته است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور بخشی از سیاست های مجموعه کاری خود را ایمن سازی اطلاعات فردی و شناسنامه ای هر شهروند عنوان کرد و افزود: در همین راستا دو طرح شناسنامه مکانیزه و کارت هوشمند ملی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 میلیون شناسنامه مکانیزه در سراسر کشور صادر شده است، ادامه داد: در عین حال پنج میلیون کارت هوشمند ملی به متقاضیان ارائه شده است.

ناظمی اردکانی از ادامه اجرای این طرح خبر داد و تاکید کرد: ایمنی شناسنامه مکانیزه و کارت هوشمند ملی به رمراتب بیشتر از مشابه سنتی است.
اخبار اجتماعی - مهر