اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آجیل کهنه سرطان زا است


این نوع آجیل ها دارای سمی به نام آفلاتوکسین است که مانند رادیکال آزاد مهاجم وارد بدن می شود و آنتی اکسیدان های موجود در بدن را خنثی و فرد را مستعد ابتلا به سرطان می کند.

خبرگزاری ایرنا: نایب رییس انجمن پیشگیری و درمان چاقی هشدار داد: مصرف آجیل های کهنه و دارای آلودگی که اغلب در آنها لارو (تخم حشرات) وجود دارد، سبب بروز سرطان می شود. 
 
سید ضیاء الدین مظهری در توضیح بیشتر این موضوع افزود: مصرف آجیل های کهنه و آلوده به مقدار اندک سبب بروز مسمومیت اما اگر به مقدار زیادی مصرف شود، سبب بروز سرطان می شود. 
 
وی گفت: این نوع آجیل ها دارای سمی به نام آفلاتوکسین است که مانند رادیکال آزاد مهاجم وارد بدن می شود و آنتی اکسیدان های موجود در بدن را خنثی و فرد را مستعد ابتلا به سرطان می کند. 
 
مظهری با بیان اینکه بیشتر این آلودگی ها در فندق دیده می شود، ادامه داد: در هنگام خرید باید به مغز فندق توجه کرد اگر رنگ آن سفید باشد سالم است اما اگر به رنگ کرم یا قهوه ای باشد، آلوده و دارای سم آفلاتوکسین است. 


ویدیو مرتبط :
‫مصرف آجیل‌ های رنگ شده (میوه خشک) سرطان‌زا است‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشابه های گازدار غیر الكلی حاوی مواد سرطان زا هستند



 

ضررات نوشابه , نوشابه گازدار

 

یك گروه مشاوره و كنترل كیفی غذایی در امریكا اعلام كرد نوشابه های گازدار غیر الكلی مانند كوكاكولا، پپسی و حتی نوع رژیمی این نوشابه ها می توانند حاوی مواد سرطان زا باشند.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، این مواد سرطان زا زمانی تشكیل می شوند كه آمونیاك و سولفیت های لازم برای ایجاد رنگ كاراملی در این نوشابه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، كارشناسان این گروه بهداشتی تاكید كردند تولید كنندگان این نوشیدنی ها باید از موادی برای قهوه ای شدن رنگ این نوشابه ها استفاده كنند كه سرطان زا نباشند و تركیبات این نوشابه ها را باید تغییر دهند. بعلاوه سازمان غذا و داروی آمریكا نیز باید در این زمینه كنترل های بیشتری را اعمال كرده و از سلامت عمومی محافظت كند..... /  خبرگزارى ایسنا