اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آثار مثبت واگذاری مدارس دولتی



اخبار,اخباراجتماعی ,مدارس غیر دولتی

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با بیان اینکه تلاش داریم ساز و کارهای قانونی واگذاری مدارس دولتی را با همکاری دولت و مجلس فراهم کنیم، گفت: آثار واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی مثبت ارزیابی شده است.

به گزارش مهر، مرضیه گرد درباره تخلفات مدارس غیر دولتی اظهار کرد: تخلفات در مدارس غیر دولتی در سراسر کشور با یکدیگر فرق دارند.

وی افزود: نحوه برخورد با تخلف امسال به شکل جدی و سختگیرانه بوده و همین طور نظام مند نیز شده است.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان نیز به فعالیت های خارج از حیطه کلاس ها نظارت دارند و شرکت در کلاس های فوق برنامه اجباری نیست جز آنهایی که در ساعات درسی برگزار می شود و ما تایید کرده ایم.

وی تصریح کرد: برخی از مدارس دوره هایی را در زمان آموزش برگزار می کنند که ما اطلاع داریم اما دانش آموزان موظف نیستند هزینه غذا، سرویس ایاب و ذهاب و ... را بدهند چرا که غذا و سرویس ایاب و ذهاب اختیاری است.

گرد درباره واگذاری مدارس به بخش غیر دولتی نیز گفت: با همکاری دولت و مجلس مسائل قانونی را برای واگذاری مدارس بخش خصوصی در برنامه ششم توسعه فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مجوز اجرای ماده ۲۲ را داشتیم البته امسال اجرای این ماده نیز برقرار است اما ممنوعیتی در تبصره بودجه در واگذاری مدارس به بخش خصوصی اعلام شد که ما این اقدام را متوقف کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به مثبت بودن آثار واگذاری مدارس به بخش غیر دولتی به خصوص در واگذاری مدارسی که در حاشیه شهر و روستاها بودند و خانواده ها و دانش آموزان رضایت زیادی از معلمان جوان و تازه کار داشتند، در تلاشیم ساز و کارهای قانونی را در صورت تصویب فراهم نماییم تا در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ اجرا شود.

  اخبار  اجتماعی  -   مهر 


ویدیو مرتبط :
آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی واگذاری مدارس‌دولتی به بخش‌خصوصی



اخبار,اخبار اجتماعی , وزیر آموزش و پرورش

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ از حضور فانی در جلسه امروز کمیسیون متبوعش برای پاسخ‌گویی به سوالات برخی نمایندگان خبر داد و گفت: قاضی پور از توضیحات وزیر آموزش در خصوص مدارس روستا مرکزی قانع شد.

به گزارش خانه ملت٬ قاسم جعفری با یادآوری جزییات جلسه امروز سه‌شنبه (7 بهمن‌ماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ از حضور وزیر آموزش و پرورش مجلس در این کمیسیون خبر داد و گفت: وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخ‌گویی به سوال برخی نمایندگان مهمان امروز کمیسیون بود.

نماینده مردم بجنورد٬ مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه برخی از نمایندگان سوال خود از وزیر آموزش و پرورش را به جلسات بعد موکول کردند٬ افزود: نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس سوالی مبنی بر ضرورت توجه به مدارس روستا مرکزی و تجمیع کلاس‌ها در این مناطق مطرح کرد که با توضیحات وزیر وی قانع شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری دستور کار دیگر کمیسیون آموزش مجلس٬ گفت: بررسی طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی موضوع دیگر مورد بررسی در جلسه امروز این کمیسیون بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: در خصوص طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی مقرر شد وزارت آموزش با در نظر داشتن نظرات مجلس اقدام عملیاتی انجام دهد
اخبار اجتماعی - خانه ملت