اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش فشان اندونزی هزاران نفر را فراری داد


کوه آتش فشانی سینابونگ درغرب اندونزی فعال شد و پس از به هوا برخاستن دود و خاکستر ناشی از این حادثه، هزاران نفر از ساکنان مناطق نزدیک کوه مجبور به گریختن از خانه وکاشانه خود شدند.

خبرگزاری ایرنا: کوه آتش فشانی سینابونگ درغرب اندونزی فعال شد و پس از به هوا برخاستن دود و خاکستر ناشی از این حادثه، هزاران نفر از ساکنان مناطق نزدیک کوه مجبور به گریختن از خانه وکاشانه خود شدند.

شدت فوران سینابونگ باعث شده ابری سیاه آسمان منطقه را فراگیرد و طی دو روز چند بار این آتش فشان غرش و فوران کرد.

به نوشته روز پنجشنبه تارنمای 'جاکارتا گلوب'، دولت اندونزی 6 میلیارد روپیه (حدود 452 هزار دلار) برای کمک به بیش از 10 هزار آواره آتش فشان در شمال سوماترا تخصیص داد.

رشته ای از فوران های این آتش فشان در اواخر سال 2013 صورت گرفت و به طور متناوب در سال 2014 ادامه یافت.

فعالیت های کوه آتش فشانی سینابونگ که دو هزار 460 متر ارتفاع دارد در نیمه اول سال 2015 فروکش کرده بود، تا زمانی که فعالیت آتش فشان دوباره از حدود 20 روز پیش آغاز شد و هزاران نفر از مردم را وادار به ترک خانه های خود کرد.

براساس آمار دولت اندونزی 10 هزار و 184 نفر از مردم منطقه آواره شده و در 10 اردوگاه اقامت داده شده اند.

این کوه آتش فشانی از سال 2010 به صورت ادواری چند باز فعال شده است. اندونزی با دارا بودن 130 آتش فشان فعال بیشترین تعداد آتشفشان های جهان را در خود جای داده است.


ویدیو مرتبط :
فوران آتش فشان مون گامالاما در اندونزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتشفشان اندونزی هزاران نفر را فراری داد


کوه آتشفشانی سینابونگ درغرب اندونزی فعال شد و پس از به هوا برخاستن دود و خاکستر ناشی از این آتشفشان از دهانه آن، هزاران نفر از ساکنان مناطق نزدیک کوه مجبور به گریختن از خانه وکاشانه خود شدند.

خبرگزاری ایرنا: کوه آتشفشانی سینابونگ درغرب اندونزی فعال شد و پس از به هوا برخاستن دود و خاکستر ناشی از این آتشفشان از دهانه آن، هزاران نفر از ساکنان مناطق نزدیک کوه مجبور به گریختن از خانه وکاشانه خود شدند.

شدت فوران سینابونگ باعث شده ابری سیاه آسمان منطقه را فراگیرد و طی دو روز چند بار این آتشفشان غرش و فوران کرد.

به نوشته روز پنجشنبه تارنمای 'جاکارتا گلوب'، دولت اندونزی 6 میلیارد روپیه (حدود 452 هزار دلار) برای کمک به بیش از 10 هزار آواره آتشفشان در شمال سوماترا تخصیص داد.

رشته ای از فوران های این آتشفشان در اواخر سال 2013 صورت گرفت و به طور متناوب در سال 2014 ادامه یافت.

فعالیت های کوه آتشفشانی سینابونگ که دو هزار 460 متر ارتفاع دارد در نیمه اول سال 2015 فروکش کرده بود، تا زمانی که فعالیت آتشفشان دوباره از حدود 20 روز پیش آغاز شد و هزاران نفر از مردم را وادار به ترک خانه های خود کرد.

براساس آمار دولت اندونزی 10 هزار و 184 نفر از مردم منطقه آواره شده و در 10 اردوگاه اقامت داده شده اند.

این کوه آتشفشانی از سال 2010 به صورت ادواری چند باز فعال شده است. اندونزی با دارا بودن 130 آتشفشان فعال بیشترین تعداد آتشفشان های جهان را در خود جای داده است.