اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش سوزی گسترده در خیابان ناصر خسرو


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی در یک انبارنگهداری مواد شیمیایی در خیابان ناصرخسرو خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی در یک انبارنگهداری مواد شیمیایی در خیابان ناصرخسرو خبر داد.

سید جلال ملکی، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد حادثه حریق در ساعت 6:40 صبح امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و پس از آن ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه یک را به همراه گروه نجات یک و تیم هذمت به محل حادثه واقع در خیابان ناصرخسرو، کوچه خدابنده‌لو اعزام کرد.

وی افزود: آتش نشانان پس از حضور در محل که یک منزل متروکه 300 متری بود مشاهده کردند که مالکان از این منزل به عنوان انباری برای نگهداری از مواد شیمیایی استفاده کرده‌اند که ناگهان دچار حریق شده است.

ملکی با بیان اینکه مواد شیمیایی در ظروفی بدون هیچگونه برچسب و عنوان قرار داشت، خاطرنشان کرد: همین امر کار آتش نشانان در اطفای حریق را سخت کرده بود؛ چرا که با توجه به نوع مواد شیمیایی نحوه اطفا حریق متفاوت است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به محبوس شدن شش کارگر در میان دود و شعله‌های آتش به ایسنا، گفت: این شش کارگر را که مشغول استراحت در یکی از اتاق‌های این انبار بودند به پشت بام منتقل کرده و پس از آن به فضای باز انتقال دادند.

به گفته وی هیچ یک از کارگران در جریان این حادثه دچار آسیب دیدگی نشدند.

وی با اشاره به سرایت آتش به سقف‌ها و درخت‌های واقع در حیاط این خانه گفت: آتش نشانان از چند جهت عملیات اطفای حریق را آغاز کرده و پس از مدتی شعله‌های آتش در این محل را به طور کامل مهار و اطفا کردند.

سخنگوی سازمان‌ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه عوامل آتش نشانی در ساعت 9:15 پس از ایمن سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند، گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی گسترده آرامکو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش‌ سوزی گسترده در ناصر خسرو تهران


آتش سوزی گسترده در یک انبار مواد شیمیایی و کارتن در ناصرخسرو با تلاش 4 ایستگاه آتش نشانی مهار شد.

خبرگزاری مهر: آتش سوزی گسترده در یک انبار مواد شیمیایی و کارتن در ناصرخسرو با تلاش 4 ایستگاه آتش نشانی مهار شد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: ساعت 18:39 دیروز آتش سوزی در یک انبار نگهداری کارتن، مقوا و مواد شیمیایی ساخت قاب عکس به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع آتش نشانان ایستگاه 1، 2، 3 و گروه نجات 1 راهی محل حادثه در خیابان ناصرخسرو، کوچه خدابنده شدند.

در بررسی های اولیه مشخص شد محل آتش سوزی یک انبار به مساحت 400 متر مربع است که طبقه همکف و زیرزمین آن به طور کامل شعله ور شده بود.

ملکی ادامه داد: شعله های آتش به حدی بود که به پشت بام ساختمان کناری نیز سرایت کرده بود. با توجه به باریک بودن کوچه های محل حادثه، آتش نشانان بلافاصله اقدام به لوله کشی کرده و از دو سمت به مهار آتش سوزی پرداخته و از گسترش آن جلوگیری کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران خاطرنشان کرد: ساعت 19:30 آتش سوزی به طور کامل مهار شد و با اقدام سریع آتش نشانان این حادثه مصدوم یا تلفات جانی نداشت.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آتش به طور کامل مهار شده و تا دقایقی دیگر آتش نشانان محل حادثه را ترک می کنند.