اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش سوزی گسترده در خیابان فردوسی تهران


نخستین ساعات از اولین روز شهریورماه در حالی برای پایتخت نشینان آغاز شد که قریب به 100 آتش نشان تهرانی درگیراطفای حریق گسترده در انباری در خیابان فردوسی بودند.

خبرگزاری ایسنا: نخستین ساعات از اولین روز شهریورماه در حالی برای پایتخت نشینان آغاز شد که قریب به 100 آتش نشان تهرانی درگیراطفای حریق گسترده در انباری در خیابان فردوسی بودند.

سید جلال ملکی - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: ساعت 1:27 بامداد امروز شنبه اول شهریور ماه یک مورد حادثه حریق گسترده در حوالی خیابان فردوسی به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن با توجه به نوع و شدت حادثه ستاد فرماندهی آتش نشانان هشت ایستگاه شامل 5 ایستگاه حریق، دو گروه نجات و یک گروه هزمت را به محل حادثه واقع در خیابان فردوسی کوچه باربد اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل حادثه افزود: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه به مساحت حدود هزار متر مربع بود که از آن به عنوان انبار نگهداری لوازم برقی و بهداشتی استفاده می‌شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این انبار کاملا شعله ور بوده و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن مجاور این ساختمان بود، گفت: در قسمت زیر شیروانی این ساختمان نیز تعداد زیادی از اجناس انبار شده بود که این قسمت نیز کاملا شعله ور بود و با توجه به بافت قدیمی ساختمان عملیات آتش نشانان با سختی‌هایی روبرو بود.

وی درباره جزئیات عملکرد آتش نشانان برای اطفای این حریق خاطرنشان کرد: آتش نشانان از چند جهت عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کرده و یک گروه نیز مسئول امدادرسانی به مصدومان احتمالی شد که خوشبختانه با توجه به ساعت وقوع حادثه و تعطیلی بازار مورد مصدومی و فوتی در این حادثه وجود نداشت.

ملکی با بیان اینکه آتش نشانان پس از گذشت بیش از دو ساعت آتش را تحت کنترل خود درآورده و برای مهار کامل آن تلاش کردند، گفت: در حال حاضر شعله‌های آتش به طور کامل در این انبار اطفا شده و تعدادی از آتش نشانان همچنان مشغول عملیات لکه گیری و ایمن سازی هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بررسی برای یافتن علت این حادثه پس از اتمام کار آتش نشانان آغاز و اعلام خواهد شد، گفت: خسارت وارده به این انبار بسیار بالا بود.


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی گسترده در انبار فرش و موکت بازار تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش ‌سوزی گسترده در خیابان جمهوری تهران


سخنگوی سازمان آتش نشانی از آتش سوزی گسترده در یک مجتمع تولیدی 6 طبقه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: سخنگوی سازمان آتش نشانی از آتش سوزی گسترده در یک مجتمع تولیدی 6 طبقه خبر داد.

جلال ملکی  گفت: ساعت 10 و 55 دقیقه امروز سازمان آتش نشانی از یک آتش سوزی گسترده در یک  مجتمع تولیدی 6 طبقه در خیابان جمهوری نبش خیابان ملت با خبر شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: به دنبال این موضوع 9 ایستگاه آتش نشانی، 3 بالا بر، دو تانکر آب و 3 دستگاه تنفسی جهت مهار آتش به محل مذکور اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این حادثه در یک ساختمان 6 طبقه رخ داده است و آتش از طبقه سوم انبار پارچه و تریکو شروع و به طبقات بالاتر سرایت کرده است.

به گفته ملکی 5 نفر در پشت بام که در میان دود و آتش گرفتار شده بودند، توسط نیرو‌های آتش نشانی نجات یافتند.

این مقام مسئول آتش نشانی در ادامه ضمن اشاره به اینکه یک نفر از هموطنان به دلیل ترس از آتش خود را از طبقه چهارم به پایین پرتاب کرده و متاسفانه جان خود را از دست داده است، ابراز داشت: دو خانم دیگر نیز پس از چند دقیقه‌ در حالی که از شدت سوختگی جان خود را از دست داده بود در میان شعله‌های آتش پیدا شدند.

ملکی افزود: 3 تن دیگر نیز که دچار آسیب دیدگی شده بودند از مرگ حتمی نجات یافته و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پایان با بیان اینکه بازرسان آتش نشانی چندی پیش از این مجتمع کارگاهی و تولیدی بازدید کرده‌‍اند و توصیه‌ها و هشدار‌های لازم را به صاحبان این مکان داده‌اند، خاطر نشان کرد: متاسفانه صاحبان به توصیه‌ها توجهی نکردند و این حادثه تلخ و ناگوار رخ داد.

اطفای حریق در ساعت 13 و 30 دقیقه به پایان رسیده است و هم‌اکنون نیرو‌های آتش نشانی در حال تخلیه دود و ایمن سازی محل هستند.

مصدومان به بیمارستان مطهری و سینا منتقل شدند

سخنگوی اورژانس تهران درباره جزئیات خدمت رسانی به مصدومین این حادثه گفت: پس از اطلاع از حادثه 6 دستگاه آمبولانس به همراه یک اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شد.

حسن عباسی ادامه داد: تکنسین‌های اورژانس پس از رسیدن به محل 3 مصدوم حادثه آتش سوزی را پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان سینا و مطهری انتقال دادند.

وی درباره وضعیت جسمانی مصدومان گفت: خوشبختانه با حضور به موقع تکنسین‌های اورژانس مصدومان در وضعیت جسمی مناسبی هستند.

به گفته عباسی در حال حاضر 3 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل حادثه مستقر هستند.