اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش سوزی گسترده در جنوب تهران


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده یک منزل مسکونی در جنوب تهران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده یک منزل مسکونی در جنوب تهران خبر داد.

سید جلال ملکی در این باره گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه حریق در ساعت 22:48 جمعه شب، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 13، 83 و 90 را به همراه گروه نجات 2 و دو بالابر و تشک نجات به محل حادثه که یک ساختمان سه طبقه مسکونی در محله خزانه خیابان ابریشم‌ بود، اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه زیرزمین 50 متری این ساختمان بود که به انبار نگهداری از پوشال کولر تبدیل شده بود، گفت: این انبار کاملا شعله‌ور شده و با توجه به جنس مواد، دود زیادی تمامی طبقات را در بر گرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به محبوس شدن دو تن در طبقات بالایی این ساختمان، گفت: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص، دو مرد 35 و 65 ساله را که به شدت دچار مشکل تنفسی شده بودند، از مرگ نجات داده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

ملکی افزود: گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز شعله‌های آتش در زیرزمین این ساختمان را به کمک آب و کف مخصوص به طور کامل مهار و اطفا کرده و به عملیات خود خاتمه دادند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در ساعت 3:48 بامداد به عملیات خود پایان دادند، گفت: علت این حادثه پس از انجام اقدامات کارشناسی، بررسی و اعلام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی گسترده در انبار فرش و موکت بازار تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش‌ سوزی گسترده در جنوب تهران


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده کارخانه‌ای در جنوب پایتخت خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده کارخانه‌ای در جنوب پایتخت خبر داد.

سیدجلال ملکی در این باره گفت: در ساعت 7:42 صبح امروز وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ای در یک انبار و کارخانه فیلترسازی به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن با توجه به گزارش اولیه از شدت حریق، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چندین ایستگاه را به محل حادثه واقع در خیابان فدائیان اسلام بعد از بزرگراه آزادگان اعزام کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل، افزود: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که حریق در سه سوله مسقف رخ داده که از میان این سه سوله، دو سوله کاملا شعله‌ور است.

وی با بیان اینکه این سه سوله مجموعا بیش از یک هزار و 500 متر مربع مساحت داشت، گفت: آتش‌نشانان از چندین جهت عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کرده و پس از مدتی موفق به مهار و اطفای کامل آن شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت اما خسارات به جا مانده از آن بالا بود، گفت: هم‌اکنون آتش‌نشانان مشغول عملیات لکه‌گیری و ایمن‌سازی هستند و تا دقایقی دیگر به عملیات خود خاتمه خواهند داد.

به گفته وی، علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی است.