اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش سوزی سفارت قبل از حضور معترضان!


یک مقام امنیتی گفت: براساس بررسی‌های اولیه به این نتیجه رسیده‌ایم که آتش سوزی در سفارت، قبل از حضور معترضان صورت گرفته و بر همین اساس این اتفاق برای دستگاه‌های امنیتی مشکوک است.

خبرگزاری دانا: یک مقام امنیتی امروز در گفت‌وگو با دانا؛ در رابطه با اتفاقاتی که در سفارت عربستان رخ داده اظهار داشت: دستگا‌ه‌های امنیتی درحال بررسی این موضوع هستند و تاکنون هم به سرنخ‌های خوبی رسیده‌اند.

وی افزود: براساس بررسی‌های اولیه به این نتیجه رسیده‌ایم که آتش در سفارت، قبل از حضور معترضان شعله ور شده بود و بر همین اساس این اتفاق برای دستگاه‌های امنیتی مشکوک است.

این منبع مطلع اضافه کرد: تحقیقات اولیه از شاهدان عینی و حاضران در صحنه، آتش‌سوزی در ساختمان سفارت قبل از حضور معترضان را هم تایید می‌کند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت هم امروز در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار اسوشیتدپرس در خصوص اینکه گفته می شود تعدادی از بازداشت شدگان در حادثه سفارت عربستان از نیروهای مخالف دولت و هم برخی از نیروهای وابسته به عربستان بوده اند، گفت: حتی می شود به این فهرست اسرائیل را نیز اضافه کرد. زیرا این اقدام هم منافع ما را مخدوش و هم موضع طرف تخاصم را تقویت می کند.

پیش از این برخی منابع خبری گفته بودند که در جریان اعتراض مردم به جنایت رژیم آل سعود، نکته ای که خیلی زود به چشم آمد، آتش گرفتن بخشی از ساختمان سفارت سعودی در تهران بود؛ حادثه ای که گویا از پیش طراحی شده بود، ولی ظاهرا در انجام این برنامه عوامل وابسته به سفارت سعودی در داخل سفارتخانه مقداری عجله به خرج دادند و پیش از اینکه دانشجویان به سفارت نزدیک شوند، آتش خودجوش شعله ور و مشخص شد که سناریوی سعودی ها در این ارتباط چه بوده است


ویدیو مرتبط :
حضور آتش نشانی بدون آب در محل آتش‌ سوزی در سرباز سیستان بلوچستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده آتش سوزی در سفارت عربستان


اعتراضاتی که شب گذشته برخی از دانشجویان ایرانی در اعتراض به شهادت شیخ النمر در مقابل سفارت سعودی در تهران انجام دادند به شکل مشکوکی تغییر مسیر داد.

تابناک: اعتراضاتی که شب گذشته برخی از دانشجویان ایرانی در اعتراض به شهادت شیخ النمر در مقابل سفارت سعودی در تهران انجام دادند به شکل مشکوکی تغییر مسیر داد.

شب گذشته در جریان اعتراض مردم به جنایت رژیم آل سعود، نکته ای که خیلی زود به چشم آمد آتش گرفتن بخشی از ساختمان سفارت سعودی در تهران بود. حادثه ای که گویا از پیش طراحی شده بود؛ اما ظاهرا در انجام این برنامه عوامل وابسته به سفارت سعودی در داخل سفارتخانه مقداری عجله به خرج دادند و پیش از اینکه دانشجویان به سفارت نزدیک شوند، آتش به صورت خودجوش شعله ور شد و مشخص شد که سناریوی سعودی ها در این ارتباط چه بوده است.

از سوی دیگر برخی از شاهدان عینی از نفوذ برخی از عوامل نفوذی سعودی در بین مردمی که معترض جنایت آل سعود بودند، روایت می کنند و می گویند حداقل سه نفر را دیده اند که مردم را تشویق به حمله به سفارتخانه و پرتاب سنگ و آتش به سوی ساختمان آن کرده اند. شاهدان عینی همچنین دیده اند که افرادی که مردم را تحریک به حمله می کرده اند ابتدا در پیشاپیش جمعیت حرکت کرده اند، اما دقایقی بعد این سه نفر در بین تجمع کنندگان دیگر دیده نشدند و گویا با انجام ماموریت صحنه را ترک کرده اند.

برخی از مقامات امنیتی و انتظامی در گفت و گو با تابناک به مردم یادآوری کردند که دشمن در چنین مواقعی سناریوهایی را طراحی می کند تا بر اساس آن، جوانانی که به حق به جنایت کشوری چون رژیم سعودی معترض هستند در موقعیتی که آنان خلق می کنند بازی کنند تا آنان بتواند از موضع انفعال به موضعی فعالانه بیفتند و بدین وسیله سرپوشی بر جنایات خود بگذارند.

مقامات امنیتی می گویند عوامل نفوذی را باید مراقبت کرد چرا که آنان می خواهند اعتراضات به حق مردم را به مسیر دیگری هدایت کنند، تا جنایت صورت گرفته توسط آل سعود را از صدر توجهات جامعه جهانی بزدایند و مقامات این کشور را به نمایش مظلوم نمایی برای حمله با سفارت شان تشویق کنند.

وی همچنین در پایان از مردمی که از اقدام وحشیانه آل سعود ناراحت هستند درخواست کرد که هوشیاری خود را حفظ کرده و اعتراضات خود را در مسیری های معمول به گوش جهانیان برسانند.

برخی از مقامات دادستانی اعلام کرده اند که تا کنون در ارتباط با حوادث شب گذشته چهل نفر را دستگیر کرده اند .و در حال بررسی این موضوع هستند.