اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش سوزی در اقامتگاه زائران ایرانی در کاظمین



 

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج وزیارت گفت: زائرین ایرانی ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح امروز در هتل سلسبیل کاظمین با حادثه آتش سوزی مواجه شدند.

به گزارش مهر، محسن نظافتی گفت : این زائرین که از دفتر هاشمیون تهران عازم عتبات عالیات شده اند در هتل سلسبیل کاظمین گرفتار آتش سوزی شدند که متأسفانه یکی از زائرین به نام مرتضی درنگ در اثر دود گرفتگی فوت کرد و چهار نفر دیگر از زائرین به نامهای سید یحیی حسینی ، بتول حیدری ، سکینه شکاری ، و بتول پورصنیع به علت دود گرفتگی به بیمارستانی در کاظمین منتقل شدند که حال عمومی آنها خوب است و خوشبختانه هیچ یک از زائرین دچار سوختگی نشدند.

وی با اشاره به پیگیری ها در خصوص این حادثه افزود : بقیه زائرین به هتل دیگری منتقل شدند و انشاالله امروز عازم نجف اشرف خواهند شد.

نظافتی با اشاره به اینکه اعزام زائرین عتبات عالیات به کاظمین از ۴ بهمن ماه از سر گرفته شده است اعلام کرد: روزانه حدود ۲۵۰۰ زائر ایرانی به کاظمین مشرف می شوند


 اخبار حوادث  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
حادثه جدید در منا/ آتش سوزی چادر زائران مصری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویزا برای زائران ایرانی کربلای معلی حذف شد/ ۲ زائر ایرانی جان خود را بر اثر آتش سوزی جان خود را از دست دادند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

>
اخبار اجتماعی - رئیس سازمان حج و زیارت:
ویزا برای زائران ایرانی کربلای معلی حذف شد/ معافیت زائران از پرداخت عوارض خروج از کشور و شهرداری

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از بعدازظهر دیروز ویزا به طور کامل برای زائران ایرانی به عراق برداشته شده است و زائران تنها با مهر ورود به عراق وارد این کشور می‌شوند، گفت: عوارض خروج از کشور و شهرداری نیز برای زائران کربلای معلی حذف شد. .

سعید اوحدی در گفت‌وگو با فارس، گفت: قرارگاه‌های اربعین در استان خوزستان و ایلام روز گذشته اطلاعیه‌ای را صادر کردند مبنی بر اینکه ترافیک سنگین زائران در مرزها موجب کندی جدی عبور زائران به مرز عراق شده است و علت اصلی آن عدم تمهیدات کافی در مرزهای ورودی عراق است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های مسئولان سیاسی کشور و همکاری بسیار خوب حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی مسئولان کشور عراق موافقت کردند تا امکانات مبادی ورودی خود را به دو برابر افزایش دهند

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: از بعد از ظهر روز گذشته ویزا به طور کامل برای زائران ایرانی برداشته شد و این امکان برای زائران فراهم شده است که فقط با مهر ورود به عراق از مرز عبور کنند.

اوحدی همچنین به وضعیت مرزهای شلمچه و مهران اشاره کرد و گفت: امروز مرزهای شلمچه و مهران از ترافیک بالایی برخوردار است و به زائران توصیه می‌شود قبل از عزیمت به مرزها حتماً از وضعیت ترافیکی مرزها مطلع شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: به منظور روان‌سازی تشریفات عبور از مرز از امروز تمام عوارض در ۳ مرز کشور شامل عوارض خروج از کشور و عوارض شهرداری‌ها برداشته شد و با حضور فعال گذرنامه نیروی انتظامی هیچ نقطه ایستایی در داخل مرزهای کشور وجود ندارد.

اوحدی خاطرنشان کرد: ستاد اربعین برای تمام زائران خدمات درمانی رایگان و بیمه رایگان را در نظر گرفته است و با تدابیری که اندیشیده شده خوشبختانه از لحاظ امکانات اقامتی و خدمات درمانی هیچگونه کمبودی برای زائران وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون روزانه صد هزار وعده ناهار، شام و صبحانه برای زائران طبخ و در اختیار آنها قرار می‌گیرد و هر شب 25 هزار نفر در قرارگاه‌های راهیان نور اسکان داده می‌شوند.

اوحدی ادامه داد: تا پایان امروز با توجه به ترافیک موجود در مرزها پیش‌بینی ما این است که حدود 460 هزار نفر از مرزها عبور کنند که این آمار برابر کل زائران اربعین سال گذشته است.

اوحدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک هفته تا اربعین باقیمانده است پیش‌بینی ما این است که عدد زائران ایرانی حاضر در پیاده‌روی اربعین به مرز 800 هزار نفر نیز خواهد رسید.

 

---------------------------


آتش‌سوزی در یکی از هتل‌های کربلای معلی/ ۲ زائر ایرانی جان خود را از دست دادند

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: در یکی از هتل‌های کربلای معلی آتش‌سوزی رخ داد و ۲ زائر ایرانی در این حادثه جان خود را از دست دادند. .

محسن نظافتی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، گفت: روز گذشته در هتل جنت‌المصطفی در کربلای معلی آتش‌سوزی رخ داد که در آن هتل زائران ایرانی مستقر بودند.

وی ادامه داد: این زائران تحت پوشش سازمان حج و زیارت نبودند و مرکز پزشکی هلال احمر برای کمک به آنها اعزام شد اما متاسفانه ۲ نفر از این زائران جان خود را از دست دادند و چند نفر نیز دچار شکستگی شدند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه صدور ویزا در مرز عراق لغو شده است و تنها مهر خروج بر گذرنامه‌ها زده می‌شود انتظار است که مقداری روند خروج زائران روان‌تر شود.

نظافتی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 200 هزار نفر از ایران عازم کربلای معلی شدند و افرادی که می‌خواهند ویزای خود را از شهر محل اقامت خود دریافت کنند تا پایان روز شنبه سایت سازمان حج و زیارت باز است و می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی به زائران توصیه کرد: در مرزها سعه‌صدر داشته باشند چرا که ممکن است ساعت‌ها پشت مرز منتظر بمانند چون در پایانه عراق امکانات به اندازه‌ای نیست که بتواند پاسخگوی تمام زائران باشد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: امکانات خوبی برای زائران در نظر گرفته شده است و تکیه و موکب‌های زیادی راه‌اندازی شده است. تاکنون 45 کامیون آب به مرزها اعزام شده تا زائران بتوانند در شرایط خوبی ساعت‌های انتظار خود را سپری کنند.

نظافتی افزود: با توجه به حجم زیاد متقاضیان پیش‌بینی ما این است که امسال حدود 800 هزار تا یک میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشته باشند.
اخبار اجتماعی - فارس