اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش زدن یک مسجد در فرانسه


یک مسجد در 'مونت بلیارد' در شرق فرانسه مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفت و به آتش کشیده شد.

فرد و یا گروهی نژاد پرست در ساعت 5 صبح به وقت محلی با به آتش کشیدن سطل زباله‌ای در نزدیکی این مسجد بروز آتش‌سوزی را در سالن اصلی برپایی نماز سبب شدند. این گزارش به نقل از پلیس فرانسه اعلام کرد که آتش پیش از سرایت به سایر بخشهای بنای مسجد مهار شد.

به گفته ' اوحی غرابی ' مسوول این مسجد، یکی از مدیران که برای گشودن درهای مسجد برای اقامه نماز صبح وارد این مکان شده بود با دیدن شعله‌های آتش با آتش‌نشانان تماس گرفت. وی این اقدام را ' مذموم ' و ' نژاد پرستانه ' خواند و افزود : در صورتی که سالن نمازخانه مسجد قابل استفاده نباشد با مشورت شهرداری منطقه ، محل دیگری به برپائی نماز جماعت اختصاص خواهد یافت.

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
آتش زدن مسجد در اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشن سال نو فرانسه؛ آتش زدن 1067 خودرو


فرانسوی ها امسال نیز صدها خودرو را در آغاز سال نو میلادی به آتش کشیدند. اقدامی که سالها است به عنوان یک سنت ویژه فرانسوی در نخستین شب ژانویه شناخته شده است.

ایرنا: فرانسوی ها امسال نیز صدها خودرو را در آغاز سال نو میلادی به آتش کشیدند. اقدامی که سالها است به عنوان یک سنت ویژه فرانسوی در نخستین شب ژانویه شناخته شده است.

گزارش این رویداد و شمارش نوسان و اختلاف رقم آن با دوره مشابه سال قبل هم یک وظیفه ثابت وزیر کشور و مسوولان پلیس فرانسه است که هر سال تکرار می شود.

مانوئل والس وزیر کشور فرانسه امسال تعداد خودروهای آتش زده شده توسط مردم این کشور را 1067 دستگاه ذکر کرد و گفت که این رقم نسبت به سال قبل 10 و 6 دهم درصد کاهش داشته است.

والس عصر چهارشنبه در نخستین روز سال 2014 میلادی در یک نشست خبری تصریح کرد که در شب سال نو سال قبل (2013) تعداد 1193 دستگاه خودرو به آتش کشیده شده بود.

وی اضافه کرد که در 11 ماه سال گذشته میلادی به آتش کشیدن خودروها بیش از 6 درصد نسبت به سال 2012 کاهش داشته است.

ترکیب جمعیتی نا متجانس در حومه های مهاجر نشین شهرهای بزرگ، نارضایتی های اجتماعی و سیاسی و همچنین سرگردانی نسل های جدید فرانسویان دیگر تبار ، که سهم روز افزونی در این کشور دارند و با تبعیضات اجتماعی و اقتصادی دست به گریبان هستند، از علل این رویدادها در فرانسه شناخته شده است.

در فرانسه انواع دیگری از خشونت ها و نا آرامی ها نیز بویژه در شب سال نو رخ می دهد که کمتر از آنهاخبری منتشر می شود.

وزیر کشور فرانسه روز چهارشنبه در باره خشونت ها با اسلحه سرد در شب تحویل سال نو میلادی گفت که یک جوان با ضربات چاقو در محله ˈتروکادروˈ که یک محله گردشگری در حاشیه برج ایفل است و پدر یک خانواده نیز در ˈآلزاسˈ به قتل رسیده است.

مانوئل والس برای رفع نگرانی مردم فرانسه تاکید کرد که یکی از مهاجمان بازداشت شده و پلیس از هیچ تلاشی برای بازداشت عاملان دیگر فرو گذار نمی کند.