اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش زدن آرامگاه برادر امام علی (ع)


تنها دو روز پس از نبش قبر «حجر بن عدی» از یاران حضرت امام علی(ع) در دمشق، وهابی‌ها آرامگاه برادر امیرالمومنین(ع) در جنوب اردن را به آتش کشیدند.

خبرگزاری فارس:  تنها دو روز پس از نبش قبر «حجر بن عدی» از یاران حضرت امام علی(ع) در دمشق، وهابی‌ها آرامگاه برادر امیرالمومنین(ع) در جنوب اردن را به آتش کشیدند.

 هنوز دو روز از اهانت به آرامگاه «حجر بن عدی» از یاران امام علی(ع) در دمشق نگذشته است که صدها تندروی تکفیری در «کرک» واقع در جنوب اردن مقام «جعفر بن ابی طالب» را به آتش کشیدند.

پنجشنبه گذشته، آرامگاه حجربن عدی کندی که به دست معاویه به شهادت رسید، به وسیله مزدوران و تروریست‌های سلفی سوریه نبش قبر شد. گروهک‌های تروریستی، ابتدا ضریح حجر بن عدی را در منطقه «عدرا» تخریب و سپس نبش قبر کردند.



جسد «حجر بن عدی» هنوز سالم بوده و تروریست‌ها، پیکر وی را به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

آرامگاه جعفر بن ابی‌طالب معروف به جعفر طیار، در منطقه «المزار» در استان کرک واقع در جنوب اردن قرار دارد و برای فرقه اسماعیلی که یکی از فرقه‌های شیعی است، اهمیت خاصی دارد.

در حالی که تجاوزها و اهانت‌های پیاپی به مقدسات اسلامی و قبور اولیاء الله از سوی وهابی‌ها خشم جهان اسلام را برانگیخته است، مقامات اردن در قبال این اهانت به آرامگاه جعفر بن ابی طالب، سکوت کرده و رسانه‌های این کشور نیز از انتشار این خبر خودداری کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
بریدن سر امام حسین ع و آتش زدن خیمه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش‌سوزی در نزدیکی حرم امام علی (ع) در نجف اشرف+عکس



امروز در یکی از صحن‌های مرقد امام علی (ع) در نجف اشرف، آتش‌سوزی روی داد.

مدیریت دفاع شهری در استان «نجف اشرف» از آتش‌سوزی در نزدیکی مرقد امام علی (ع) خبر داد.

خبرگزاری عراقی «وردنا» نوشت که هنوز دلیل اصلی این آتش‌سوزی مشخص نیست اما این آتش‌سوزی در سرداب صحن حضرت «فاطمة الزهراء (س)» در مجاورت حرم امام علی (ع) روی داد. در این سرداب مواد شیمیایی و مصالح ساختمانی وجود داشت.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

«علی تویج» مقام مسئول بخش اطلاع‌رسانی دفاع شهری استان نجف با اعلام این مطلب گفت: 30 تیم آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و آتش را خاموش کردند.

اما پایگاه خبری «الفرات نیوز» به نقل از یک منبع دفاع شهری استان نجف نوشت: این آتش‌سوزی در انبار فرش‌های آستان علوی و در صحن حضرت «فاطمة الزهراء (س)»روی داده است.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وی افزود که خوشبختانه این آتش‌سوزی هیچ تلفاتی نداشت و آتش‌نشانی با 20 خودروی اطفای حریق مانع گسترش آتش به مکان‌های دیگر از جمله بازارها و مسافرخانه‌های اطراف حرم شد.

 

اخبار اجتماعی - فارس