اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش بازار مبل خاموش شد


شعله‌های آتش در انبار بازار مبل مهار شد و هم اکنون عملیات لکه‌گیری و ایمن‌سازی محل در حال انجام است.

ایسنا: حادثه آتش سوزی در ساعت 16 و 11 دقیقه عصر امروز - دوشنبه - به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن با توجه به شدت حادثه، آتش‌نشانان هفت ایستگاه از نزدیک‌ترین نقاط به همراه تجهیزات مربوطه و 12 تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.

محل حادثه سه سوله دارای کاربری انبار و کارگاه مبل‌سازی به مساحت 2500 مترمربع بود که کاملا شعله‌ور شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن مجاور بود.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: آتش‌نشانان از چند جهت عملیات خود برای اطفاء حریق آغاز کرده و پس از گذشت دو ساعت از شروع آتش‌سوزی، موفق به مهار و اطفاءی شعله‌های آتش شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شعله‌های آتش در این سوله‌ها به طور کامل مهار و اطفاء شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون عوامل آتش‌نشانی در حال لکه‌گیری و ایمن‌سازی محل هستند و به نظر می‌رسد ظرف یکی - دو ساعت آینده عملیات‌شان به پایان برسد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه برابر آخرین اطلاعات ما دو تن از آتش‌نشانان براثر سقوط از ارتفاع دچار آسیب دیدگی شده‌اند، گفت: تاکنون اطلاعات بیشتری درخصوص مصدومیت افراد دیگر به دست ما نرسیده اما عوامل اورژانس در محل حضور دارند.

بارها نسبت به ناایمن بودن این محل هشدار داده بودیم

ملکی در ادامه با اشاره به اینکه بارها کارشناسان آتش‌نشانی در بازدید از این سوله‌ها نسبت به ناایمن بودن آن هشدار داده بودند، گفت:‌ متاسفانه آخرین مورد بازدید نیز که در سال جاری انجام شد، بی‌نتیجه مانده و مالک یا مالکان نسبت به رفع نواقص اقدامی نکرده بودند.

وی با بیان اینکه خسارت ناشی از این حادثه بالا بود، گفت: مساحتی قریب به 2500 مترمربع از این سوله‌ها کاملا شعله‌ور بود و می‌توان گفت که بسیاری از اجناس و اقلام موجود در آتش سوخت و از بین رفت.

وی درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: پس از اتمام عملیات لکه‌گیری، کارشناسان عملیات خود برای بررسی علت این حادثه آغاز خواهند کرد.


ویدیو مرتبط :
بازار مبل ایران | بازار مبل خلیج فارس | مبل سلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازار مبل ایران در آتش سوخت /عکس


حریق بازار در چهار طبقه رخ داد كه سقف بازار نیز به دلیل كاذب بودنش تخریب شد. خبرگزاری ایسنا: آتش‌سوزی در بازار مبل تهران در عملیاتی 6 ساعته در روز پنجشنبه توسط آتش‌نشانان 13 ایستگاه آتش‌نشانی مهار شد.

سیدعلیرضا علوی‌رضوی   در تشریح عملیات شش ساعته آتش‌نشانان 13 ایستگاه در اطفای حریق بازار مبل ایران گفت: با تلاش آتش‌نشانان، سرانجام این حریق پس از گذشت 6 ساعت مهار شد.



وی در تشریح عملیات آتش‌‌نشانان افزود: در ساعت 13:10 اولین تماس مبنی بر وقوع حریق در بازار مبل ایران در مركز فوریت‌های 125 به ثبت رسید كه ایستگاه 70 ظرف مدت دو دقیقه در محل حادثه اعزام شد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینكه مجموع آتش‌نشانان 13 ایستگاه در مهار حریق بازار مبل نقش داشتند،‌ گفت: حریق بازار در چهار طبقه رخ داد كه سقف بازار نیز به دلیل كاذب بودنش تخریب شد.

وی افزود: سقف بازار از داخل با رابیز و گچ و از بیرون با سفال پوشانده شده بود كه این مواد نیز كاملا اشتغال‌زا و غیراستاندارد هستند.

علوی گفت: آتش‌نشانان 13 ایستگاه برای اطفای حریق این بازار به محل حادثه فراخوانده شده بودند كه با توجه به نوع حادثه و وسعت آن از چند ایستگاه دیگر نیز درخواست كمك شد.



این بازار ناایمن بود

وی با رد برخی اظهارات در مورد علل آتش‌سوزی به بازدید هفته گذشته رییس پیشگیری منطقه 5 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از بازار مبل اشاره كرد و گفت: این كارشناس به علت نوع سیم‌كشی و همچنین برخی موارد ناایمن دیگر به مدیریت بازار اعلام كرده بود كه این بازار ناایمن بوده و احتمال وقوع حریق یا حادثه دیگر در این بازار وجود دارد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینكه در ماه گذشته نیز چندین بار كارشناسان پیشگیری سازمان آتش‌نشانی ضمن بازدید از بازار مبل ایران تذكرات لازم را در مورد ساختار غیراستاندارد این بازار به مدیریت اعلام كرده بودند، گفت: نبود راه‌های استاندارد، نصب نكردن خاموش‌كننده در معابر، عدم‌آموزش پرسنل و انتظامات در هنگام ایجاد حریق از جمله موارد مورد انتقاد سازمان آتش‌نشانی به مدیریت این بازار بود.



موضوع آتش‌سوزی در بازار به آتش‌نشانی دیر اطلاع داده شد

علوی با بیان اینكه متاسفانه موضوع آتش‌سوزی در بازار به آتش‌نشانی دیر اطلاع داده شد، گفت: مالكان سعی كردند كه خودشان آتش را خاموش كنند، اما موفق نشدند.

وی با بیان اینكه در حال حاضر با اطفا و لكه‌گیری بازار كارشناسان پیشگیری برای تعیین میزان خسارت و علت وقوع حادثه در محل مشغول به كار هستند، گفت: معاون خدمات شهری شهرداری تهران و رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از دقایق اولیه حریق در محل حضور داشتند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود: شهردار تهران نیز پس از اطلاع از وقوع حریق در بازار مبل به صورت پیگیر و از طریق تماس‌های مكرر تلفنی با رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در جریان روند اطفای حریق قرار داشت.



مصدومیت چهار نفر در آتش سوزی بازار مبل

همچنین حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اعلام اعزام سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه گفت: این آتش‌سوزی چهار مصدوم بر جای گذاشت كه به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

وی با بیان اینكه یكی از مصدومان از آتش‌نشانان اعزامی به محل حادثه بود گفت: این آتش‌نشان از ناحیه دست دچار پارگی شد كه توسط تكنیسین‌های اوژانس تحت درمان قرار گرفت و سه مصدوم دیگر این حادثه كه به علت دودزدگی دچار تنگی نفس شده بودند، در محل درمان شدند.