اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش‌ سوزی 3 اسکانیا تنها در 15 روز گذشته!


فرمانده پلیس‌راه کشور از رخداد 3 فقره آتش‌سوزی اتوبوس‌های اسکانیا از 22 آذر ماه تاکنون خبر داد و گفت: این در حالیست که هیچ اتوبوس دیگری در کشور در این مدت آتش نگرفته است.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده پلیس‌راه کشور از رخداد 3 فقره آتش‌سوزی اتوبوس‌های اسکانیا از 22 آذر ماه تاکنون خبر داد و گفت: این در حالیست که هیچ اتوبوس دیگری در کشور در این مدت آتش نگرفته است.

سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به مشکلات اتوبوس‌های اسکانیا و آتش‌سوزی آنها گفت: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد از 22 آذر ماه تاکنون سه فقره اتوبوس اسکانیا دچار آتش‌سوزی شده‌اند که اولی در استان اصفهان در تاریخ 22 آذر، دومی در استان ایلام در مرز مهران در 25 آذر و سومی در شش کیلومتری رشت در 4 دی ماه بوده است که خوشبختانه با اقدام بموقع رانندگان، مسافران بلافاصله از این اتوبوس‌ها تخلیه شدند و به جز اتوبوسی که در مرز مهران آتش گرفته و شاگرد اتوبوس دچار سوختگی شد، مابقی این حوادث خسارت جانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه رخداد 3 آتش‌سوزی در اتوبوس‌های اسکانیا ظرف 15 روز به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، گفت: بررسی‌های پلیس نشان داده تمامی این آتش‌سوزی‌ها به دلیل نقص فنی بوده است. این در حالیست که در این مدت هیچ اتوبوس دیگری در کشور دچار حریق نشده است.

مهماندار در خصوص حادثه آخر حادثه آتش‌سوزی اتوبوس اسکانیا گفت: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا با 40 مسافر که 4 دی ماه از تهران به سمت رشت در حال حرکت بود، بعد از امامزاده هاشم، در شش کیلومتری رشت به دلیل نقص فنی و استشمام بوی سوختگی توسط راننده و مسافران، متوقف و مسافران بلافاصله با اقدام بموقع راننده پیاده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این حادثه هیچ یک از مسافران و سرنشینان اتوبوس آسیبی ندیدند، گفت: متاسفانه در این حادثه بیش از 50 درصد اتوبوس دچار سوختگی می‌شود که با حضور پلیس و ماموران آتش‌نشانی سرانجام اتوبوس مذکور خاموش می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور به تصادف اتوبوس‌های اسکانیا اشاره کرد و گفت: از اول آذرماه سال جاری تاکنون اتوبوس‌های اسکانیا 14 فقره تصادف داشتند که در پی آن 10 نفر کشته و 34 نفر مجروح شدند.

مهماندار از تشکیل تیم ویژه پلیس برای بررسی حوادث اتوبوس‌های اسکانیا و تشکیل پرونده ویژه برای این اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: این تیم ویژه در صورت آتش‌سوزی اتوبوس‌های اسکانیا در هرجای کشور سریعا به محل اعزام و نسبت به بررسی علت موضوع، اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به مهلت ارائه شده به شرکت اسکانیا در خصوص رفع عیب اتوبوس‌های تولیدی، گفت: درعین حال شرکت مذکور علاوه بر رفع عیب اتوبوس‌های تولیدی خود، باید نسبت به فراخوان اتوبوس‌های قبلی و رفع عیب آنها نیز اقدام کنند. چرا که در صورت تداوم آتش‌سوزی اتوبوس‌های اسکانیا، پلیس مجبور است تصمیماتی نیز برای اتوبوس‌های در حال تردد اتخاذ کند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم - فرمانده ناجا نیز در خصوص اتوبوس‌های اسکانیا گفت: زمانی برای رفع عیوب این خودرو تعیین شده است، اما اگر این عیوب رفع نشود شماره‌گذاری نمی‌کنیم و من توصیه می‌کنم خودروسازان به جای مقاومت و تکذیب عیب خودرو، آنرا قبول کنند، چرا که در گذشته آتش‌سوزی و عیب پژو نیز تکذیب می‌شد اما نهایتا آنرا قبول کردند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی موافق به مخاطره انداختن تولید و بیکاری کارگران نیست، گفت: اسکانیا بعد از یک نوع خودرو که اسم آن را نمی‌آورم، میزان تلفات جاده‌ای‌اش، دو برابر است.


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی اسکانیا در زاهدان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش سوزی سه دستگاه اسکانیا در سه روز متوالی



اخبار ,اخبار حوادث ,آتش سوزی سه دستگاه اسکانیا

اخبار حوادث - آتش سوزی سه دستگاه اسکانیا در سه روز متوالی

رئیس پلیس اداره تصادفات راه کشور از آتش سوزی سه دستگاه اتوبوس اسکانیا در مدت 72ساعت گذشته خبرداد.

سرهنگ اسفندی، رئیس پلیس اداره تصادفات راه کشور در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح خبر فوق گفت: طی سه روز گذشته سه دستگاه اتوبوس اسکانیا دچار حریق شد که یکی از این آتش سوزی‌های اسکانیا در محور زاهدان – خاش و یکی درمحور سبزوار – مشهد و همچنین موردی دیگر آتش سوزی اتوبوس اسکانیا مربوط به روز گذشته است که در آزادراه تهران – قم  رخ داد.

 

این مقام مسئول پلیس راه در ادامه اظهار داشت: در این آتش سوزی اتوبوس‌های اسکانیا خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی  به دنبال نداشته است.

 

سرهنگ اسفندی خاطرنشان کرد: علت اصلی آتش سوزی این سه دستگاه اتوبوس اسکانیا توسط کارشناسان پلیس درحال بررسی است.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران