اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش‌سوزی مراتع "آستمال" ورزقان ادامه دارد



اخبار,اخبار اجتماعی,آتش‌سوزی مراتع

شهردار ورزقان گفت: همه نیروی‌های خود را برای مهار آتش مراتع آستمال ورزقان بکار می‌گیریم.

منطقه آذربایجان‌شرقی، در خصوص آتش سوزی مراتع ورزقان اظهار کرد: متاسفانه از دو روز گذشته، آتش سوزی در مراتع آستمال ورزقان آغاز شده است و نیروهای امدادی نیز برای مهار این آتش وارد عمل شده‌اند.

‌وی افزود: قسمتی از این آتش سوزی، در همان روز اول مهار شد، اما وزش باد و گرمای شدید هوا موجب شد تا آتش دوباره شعله ور شده و بخش‌های دیگری از مراتع شهرستان را در برگیرد.

‌رحمتی عنوان کرد: در حال حاضر میزان دقیق گستره آتش سوزی مشخص نشده و ابتدا باید به دنبال مهار کامل آن باشیم.

‌شهردار ورزقان ادامه داد: متاسفانه آتش سوزی در منطقه‌ای صعب العبور رخ داده است که این کار نیروهای مهار آتش را سخت تر می‌کند، اما امیدواریم با همکاری همه بتوانیم به زودی آتش را مهار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های لازم را از استان‌های دیگر، افراد خیر و با کمک نیروها و تجهیزاتی که در اختیار منطقه و استان هست، برای مهار آتش بکار خواهیم گرفت.

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی مراتع طبیعی کرمانشاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه تراژدی آتش‎سوزی پارک ملی گلستان



اخبار,اخبارورزشی,آتش‎سوزی پارک ملی گلستان


 اخبار اجتماعی - ادامه تراژدی آتش‎سوزی پارک ملی گلستان

متاسفانه باز هم برای چندمین بار عامل انسانی در پارک ملی گلستان باعث وقوع آتش‎سوزی در منطقه می‎شود که این‎بار نیز عامل انسانی علت اصلی وقوع آتش بوده است

پارک ملی گلستان برای چندمین بار طعمه آتش شد و زمینی به وسعت یک هکتار سوخت.

مدیر روابط عمومی پارک ملی گلستان در گفت‎و‎گو با فارس در گرگان اظهار داشت: ساعت 19 شب (شنبه هفتم تیرماه 1393) گزارش وقوع آتش‎سوزی بخشی از پارک ملی گلستان در منطقه دره گوشاد به محیط‎بانی منطقه گزارش شد.

یحیی مرادی ادامه داد: پس از وصول گزارش نیروهای محیط‎بانی به منطقه اعزام شده و با عملکرد سریع خود مانع آتش‎گرفتن بخش بالایی پارک شدند.

وی افزود: عملیات اطفای حریق این منطقه حدود دو ساعت به طول انجامید که نیروها در منطقه تا صبح به صورت آماده‎باش برای اطمینان کامل از خاموش شدن آتش و روشن شدن مجدد آن در منطقه حاضر هستند.

مدیر روابط عمومی پارک ملی گلستان در خصوص وسعت آتش‎سوزی خاطرنشان کرد: در بررسی‎های نخست وسعت آتش‎سوزی نزدیک به یک هکتار بوده است.

مرادی بیان کرد: متاسفانه باز هم برای چندمین بار عامل انسانی در پارک ملی گلستان باعث وقوع آتش‎سوزی در منطقه می‎شود که این‎بار نیز عامل انسانی علت اصلی وقوع آتش بوده است.

وی افزود: با توجه به اقلیم منطقه نیاز نیست حتما آتش به وجود آمده در منطقه وسعت یا اندازه و شدت خاصی داشته باشد، بلکه بقایای یک نخ سیگار روشن نیز می‎تواند باعث وقوع چنین آتشی در منطقه شود.

یک نخ سیگار هم می‎تواند آتش بیافریند
مدیر روابط عمومی پارک ملی گلستان تصریح کرد: منطقه دره گوشاد یکی از زیست‌بوم‌های بسیار ارزشمند در منطقه است که گونه‎های جانوری مختلفی همانند پلنگ و خرگوش در این منطقه زندگی می‎کنند.

مرادی در پایان ابراز داشت: به وجود آمدن این نعمت‎های خدادادی به سادگی نخواهد بود و سال‎ها زمان نیاز است تا چنین زیست‎بومی در استان و این منطقه شکل گیرد.

وی در پایان ابراز داشت: نیاز است مسافران و مردم عزیز نه‌تنها در این منطقه بلکه در تمام نقاط جنگلی و طبیعی مراقب رفتارهای خود با طبیعت باشند و در صورت برافروختن آتش در کنترل آن دقت کرده و قبل از ترک منطقه از خاموش شدن 100 درصدی آتش اطمینان حاصل کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.
 اخباراجتماعی - فارس