اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش‌سوزی در عسلویه ۶ کارگر را کشته و مجروح کرد



شامگاه امروز بر اثر وقوع آتش سوزی در داخل لوله‌های فاضلاب فاز ۱۴ منطقه ویژه عسلویه، ۶ کارگر دچار حادثه شدند.

براساس اطلاعاتی که بصورت جداگانه  بدست آمده است این حادثه ساعاتی پیش اتفاق افتاد و از قرار معلوم ۳ کارگر مصدوم و ۳ کارگر دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

در مورد وضعیت کنونی سه کارگر مصدوم شده در این حاثه گفته می‌شود که هم اکنون یکی از آنها در بخش آی سی یو و دو کارگر مصدوم شده دیگر در بخش‌ عمومی بیمارستان امام خمینی کنگان بستری هستند.

از قرار معلوم این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که کارگران مشغول اتصال لوله‌های جی. آر. پی (فایبرگلاس) فاضلاب بودند که بصورت ناگهانی موادی که از آن برای چسباندن و آب‌بندی  اتصالات استفاده می‌شود از داخل لوله آتش می‌گیرد.

به گفته منابع خبری، لوله‌های جی. آر. پی از ترکیبات مختلف فیبر، شیشه، رزین و ماسه تشکیل شده‌اند و برای اتصال آن‌ها باید از چسب‌های شیمیایی استفاده کرد که ترکیبات آنها هنگام  استفاده حرارتی با دمای بالا تولید می‌کند.

بر پایه این اطلاعات، از آنجایی که لوله‌های جی‌.پی‌.آر نیز از جنس مواد قابل احتراق هستند احتمال دارد که واکنش شیمایی آنها در مجاورت با ماده چسبنده گرمایی تا حد احتراق و اشتعال تولید کند.

 

اخبار حوادث - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی عظیم در بلندترین برج عسلویه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

4 تن کشته و مجروح در آتش‌سوزی صبح امروز بازار تهران




 اخبار حوادث - سخنگوی سازمان آتش نشانی :
4 تن کشته و مجروح در آتش‌سوزی صبح امروز بازار تهران

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از آتش سوزی گسترده یک پاساژ تجاری و کشته و مصدوم شدن 4 تن در بازار تهران خبر داد.

جلال ملکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: در ساعت 10:30دقیقه صبح امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران از آتش سوزی گسترده در پاساژ آهن واقع در بازار تهران پامنار مطلع شدند و بلافاصله آتش نشانان به کمک نردبان هیدرو‌لیکی و تانکرهای آب عازم محل حادثه شدند.

ملکی افزود: محل آتش سوزی یک پاساژ  4 طبقه بود که این مغازه‌ها بستر کار آهن فروشان بود. که در پی این آتش سوزی تمامی مغازه‌ها طعمه حریق شده بودند و دود فراوانی نیز محل را در برگرفته بود و تعدادی از مغازه‌داران نیز در میان دود و آتش محبوس شده بودند.

ملکی خاطرنشان کرد: آتش نشانان بلافاصله به 2گروه تقسیم شدند و گروه‌هایی با دستگاه‌های تنفسی و نردبان هیدرولیکی افراد محبوس شده را خارج کردند و سایر آتش نشانان عملیات اطفای حریق را انجام دادند.

به گفته ملکی 2تن از افراد محبوس شده دچار دود گرفتگی و مصدومیت از ناحیه دست شده بودند و توسط عوامل اورژانس به مراکز درمان منتقل شدند.

همچنین 2مرد میانسال به علت غلظت دود گرفتگی و شدت حرارت در داخل پاساژ دچار سوختگی و خفگی شدند و جان خود را  از دست دادند.

آتش نشانان نیز پس از لکه گیری و ایمن سازی لحظاتی پیش عملیات را به پایان بردند.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران