اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آب پاكی رو ی پول‌های كثیف



اخبار,اخبار سیاسی , انتخابات مجلس

پول كثیف واژه‌ای است كه برای اولین بار،‌عبدالرضا رحمانی فضلی، سكاندار ساختمان آجری خیابان فاطمی، آن را وارد عرصه سیاست كرد. اودر پایان سال گذشته، پس از آنكه محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد ادعا كرد به 170 نامزد انتخابات مجلس هشتم پول داده است، از آدرس پول‌های كثیف و ورود آن به سیاست، قدرت و انتخابات گفت.

همزمانی طرح پول گرفتن برخی نمایندگان مجلس و ورود پول‌های قاچاق مواد به انتخابات و سیاست باعث شد حساسیت وكلای مردم در قوه مقننه افزایش یابد و هر روز و هر ساعت از رحمانی فضلی بخواهند مدارك و اسناد خود را در خصوص ورود پول كثیف در انتخابات عنوان كند.

 

اوایل اسفند ماه سال ۹۳ وزیر کشور در گردهمایی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کل کشور به افشاگری درباره ورود پول کثیف به چرخه انتخابات پرداخت. وی از ورود بخشی از پول‌های کثیف ناشی از قاچاق مواد مخدر به سیاست خبر داد و ورود این پول‌ها در چرخه انتخاباتی را سبب شکاف، اعمال نظر و اعمال قدرت توسط برخی افراد دانست و اعلام کرد اگر دقت لازم را نداشته باشیم،‌ ورود این پول‌ها توانایی آن را دارد که قدرت‌ها را نیز آلوده کند.

 

اما جنجال ورود پول کثیف به قدرت وارد مناظره‌های تلویزیونی نیز می‌شود و وزیر دادگستری در گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع «ورود پول‌های کثیف در انتخابات» شرکت کرده و ضمن تایید آن می‌گوید: باید تکلیف هزینه‌های انتخابات از نظر قانون و مقررات، نوع نظارت و پیگیری روشن شود. پورمحمدی اعلام می‌کند در انتخابات گذشته پول های زیادی خرج تبلیغات شده اما به دلیل نبودن روال قانونی، امکان نظارت نبوده است. با وجود تمام این موضوعات رحمانی فضلی روز گذشته در صحن علنی مجلس حاضر شد و با ارائه گزارشی نشان داد، آدرس پول كثیف در انتخابات مجلس را ندارد و مدعی شد تا امروز هرچه گفته است تصور رسانه‌ها بوده نه صحبت‌های او!


  صحن علنی برای پول كثیف
رحمانی‌فضلی كه انگار از واژه پول كثیف و طرح شدن آن در رسانه‌ها راضی بود، در هر نشست و مراسمی كه سخنرانی می‌كرد به ورود پول‌های قاچاق به سیاست و انتخابات نیز اشاره‌ای داشت. آخرین بار در شورای اجتماعی کشور به این موضوع پرداخت و در مورد مداركی كه بنا دارد در بهارستان ارائه كند، صحبت كرد. او در آن نشست گفته بود:« كه همه اسناد و مدارکی که نشان‌دهنده ورود پول‌های کثیف در حوزه قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا و بقیه روزنه‌ها در حوزه اقتصادی است را آماده کرده‌ام تا در مجلس به نمایندگان با برخی مصداق‌ها ارائه دهم».

 

بر همین اساس هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی اسناد رحمانی فضلی، مقرر كرد كه او روز یكشنبه 6 اردیبهشت تریبون علنی مجلس را در اختیار داشته باشد و هر چه می‌داند را با مردم و نمایندگان در میان بگذارد. البته وزیر كشور كه به نظر از ابتدا نیز هیچ سندی برای حرف هایش نداشت بارها اعلام كرده بود كه ترجیح می‌دهد جلسه مجلس برای صحبت در رابطه با پول های كثیف غیر علنی باشد. او این موضوع را نیز روز گذشته در مجلس عنوان كرد كه با واكنش نمایندگان و جواب ابوترابی مواجه شد كه هر چه می‌داند بدون هیچ ملاحظه‌ای بگوید و آدرس دقیق پول‌های كثیف در انتخابات را رو كند.


  آدرسی در كار نبود
 اما رحمانی فضلی برخلاف تمام گفته‌هایش در چند ماه اخیر در مجلس عنوان كرد كه آدرسی از پول كثیف ندارد و در گذشته فقط هشدار داده است تا پول قاچاق و مواد مخدر وارد سیاست نشود. وزیر كشور استدلال كرد كه افرادی كه در قاچاق مواد مخدر دست دارند نیازمند حمایت هستند، پس حمایت خود را از تغییرات در قدرت یعنی انتخابات دنبال می‌كند. رحمانی فضلی با این فرمول عنوان كرد كه احتمال دارد پول كثیف به انتخابات وارد شود. وزیر بی هیچ سند و مدركی پای خود را از پول‌های كثیفی كه تا دیروز با آن تیتر رسانه‌ها می‌شد بیرون كشید و رسانه‌ها را مقصر جلوه داد.

 

  او كه با واكنش تند نمایندگان نسبت به ارائه آمارهای پولشویی جهانی روبه رو شد، با بیان اینكه رسانه‌ها صحبت‌های او را تحریف كرده‌اند از تریبون مجلس عنوان كرد: به نمایندگی از رسانه‌ها از نمایندگان مجلس عذرخواهی می‌كنم. اما  این رحمانی‌فضلی است كه با وجود تمام بگم بگم‌هایش، رسانه‌ها،‌افكار عمومی و نمایندگان مجلس را  2 ماه تمام مشغول آدرس پول‌‌‌های كثیفی كرد كه حتی نمی‌داند پول‌های قاچاق مواد مخدر در كدام كوچه پس كوچه سیاست خرج می‌شود. اکنون  او باید از رسانه ها و افكار عمومی عذر خواهی کند عذر خواهی به خاطر سخن گفتن درباره چیزهایی كه نمی‌دانست و دانسته‌هایی كه شهامت دفاعش را نداشت.

رحمانی‌فضلی شجاعت ارائه مدرك نداشت
صحبت‌ها و گزارش های رحمانی فضلی از پول‌های كثیف نظر مجلس را جلب نكرد. اكثر نمایندگان از اینكه وزیر تنها به عذرخواهی بسنده كرد و هیچ كدام از مدرك‌هایی كه به آن اشاره می‌كرد را ارائه نداد، ناراضی بودند. عضو شورای مركزی فراكسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینكه به هیچ عنوان از صحبت‌های رحمانی فضلی راضی نبود، به « قانون» گفت: انتظار ما از وزیر كشور بیش از این‌ صحبت‌ها و گزارش‌ها بود. انتظار داشتیم رحمانی فضلی خیلی شجاعانه، مردانه و شفاف مطالبی را درباره پول‌های كثیف ارائه كند. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: به نظر می‌رسید رحمانی فضلی دستور داشت همه چیز را تكذیب كند. كسی كه تا دیروز تیتر اول روزنامه‌ها بود، هرچه گفته بود را تكذیب كرد. نماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی تاكید كرد: مردم به رحمانی‌فضلی  دل بسته بودند كه بالاخره یك نفر پیدا شده است كه شجاعانه مطالب واقعی را بدون هیچ ترسی عنوان می‌كند اما از او هم آبی گرم نشد.

 

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: به نظر می‌رسد كه وزیر كشور كاملا با یك سیستم دستور آمده بود و همه چیز را تكذیب كرد. این نماینده ادامه داد: البته علنی بودن جلسه، بر اینكه وزیر حرفی نزند بی‌تاثیر نبود. شاید اگر نشست ما غیرعلنی برگزار می‌شد وزیر مطالبی قابل توجه مطرح می‌كرد. جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از وزیر كه رسانه‌ها را مقصر جلوه داده، گفت:‌مگر می‌شود وجود پول‌های كثیف را منكر شد. مگر می‌توانیم بگوییم تمام انتخابات در كشور ما سالم برگزار می‌شود.

از وزیر كشور انتظار بیشتری داشتیم
سخنگوی كمیسیون حقوق و قضا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملكرد وزیر كشور در ارائه گزارش پول‌های كثیف، به« قانون» گفت: مسئله اصلی در این زمینه آن است كه  چرا باید كسی مثل وزیر كشور حرفی بزند كه موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم كند. وزیر می‌گوید هشدار داده كه ممكن است پول‌های كثیف وارد عرصه سیاست شود اما این هشدار حرف جدید نیست. محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار «قانون» با بیان اینكه پیش از این نیز چنین هشدارهایی وجود داشت،‌تاكید كرد: این هشدار را همه قوانین، مردم و مسئولان یادآوری می‌كنند. امر بدیهی و واضح است و نیاز به هشدار نیست. وی عنوان كرد كه آنچه در رسانه‌ها آمده بود با آنچه وزیر در صحن علنی عنوان كرد بسیار متفاوت بود. نماینده مردم ،‌فریدونشهربا تاكید بر اینكه  رحمانی‌فضلی نتوانست با گزارشی كه ارائه كرد رضایت مجلس را جلب كند، اظهار داشت: بالاخره وقتی خبری داده می‌شود و بار منفی در جامعه ایجاد می‌كند اثر آن به قدری مخرب و وسیع است که‌تمام جامعه دست خوش نگرانی و تشویش خاطر می‌شوند. بر طرف كردن آن كار بسیار سختی است و با یك سخنرانی و عنوان كردن این موضوع كه از حرف‌های وزیر اشتباه برداشت شده‌است آثار برطرف نمی‌شود.

 

اسفنانی تاكید كرد: وزیر كشور بر اساس گفته‌های خود، قرار بود مدارك موجود از افرادی را كه از پول كثیف استفاده كرده‌اند یا بنا دارند از این پول‌ها  سوء استفاده كنند، ارائه كند. سخنگوی كمیسیون حقوق و قضا در نهایت از اینكه وزیر مدركی نداشت ابراز خوشحالی كرد و گفت: این نشان ‌می دهد انتخابات مجلس هشتم  با رای پاك مردم و بدون هیچ شائبه‌ای انجام شده است اما از رحمانی فضلی توقع بیشتری داشتیم.

 

اخبار سیاسی - قانون

 


ویدیو مرتبط :
واقعا پاكی و صداقت تا این حد هنوز هم هست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به چهره‌های رو سیاه ورزش در سال 2012/ لگدی که 6400 پوند آب خورد!



خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: سال 2012 در شرایطی روزهای پایانی‌اش را سپری می‌کند که در کنار چهره‌های موفق و برتر ورزش در این سال، چهره‌هایی هم هستند که با تصمیمات و اقدامات اشتباهاتشان عنوان "روسیاه" را به خود اختصاص داده‌ و خبرساز شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بی بی سی هر ساله یک ورزشکار بریتانیایی را به عنوان برترین شخصیت ورزشی سال انتخاب می‌کند. "بردلی ویگینز" دوچرخه‌سوار 32 ساله که در سال 2012 موفق شد به عنوان نخستین بریتانیایی رقابتهای دوچرخه سواری توردوفرانس را فتح کند و در رقابتهای تایم تریل المپیک 2012 لندن نیز مدال طلا را از آن خود کند، برترین شخصیت ورزشی امسال لقب گرفت.

بعد از او "جسیکا انیس" دونده زن 7 گانه که مدال طلای المپیک را کسب کرد در رده دوم قرار گرفت و "اندی ماری" فاتح رقابتهای اوپن آمریکا 2012 و برنده مدال طلای المپیک نیز در جایگاه سوم ایستاد. اما نقطه مقابل برترین شخصیت ورزشی سال می‌تواند ناکام‌ترین و یا بدترین شخصیت ورزشی سال باشد. کسانی که در سال 2012 عملکرد ضعیفی داشتند و یا تصمیمات‌شان حاشیه‌های زیادی به همراه داشت.  گروه ورزشی خبرگزاری مهر، در مطلب زیر نگاهی دارد به بدترین و یا ناکام‌ترین شخصیت‌های ورزشی سال 2012 میلادی:

 اخبار ورزشی,خبر ورزشی,چهره‌های رو سیاه ورزش در سال 2012

 جان تری
نام جان تری با حاشیه عجین شده است. داستان از آنجا شروع شد که تری در دیدار چلسی مقابل کوئینزپارک رنجرز در اکتبر 2011 به "آنتون فردیناند" مدافع تیم حریف توهین نژادپرستانه کرد. تری بعد از آن بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلیس را به همین دلیل از دست داد اما در ادامه دادگاه ورزشی او را از این اتهام تبرئه کرد.

قائله به اینجا ختم نشد و اتحادیه فوتبال انگلیس او را به دلیل رفتار غیرورزشی و نابجا متهم و به پرداخت 220 هزار پوند جریمه محکوم کرد. او همچنین چهار بازی از همراهی چلسی محروم شد. کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس دفاعیه تری را ساختگی و غیرمحتمل دانست. بسیاری معتقد بودند اتحادیه فوتبال انگلیس با تری به ملایمت رفتار کرد در حالی که باید جریمه و محرومیت های سنگین تری را برای او در نظر می‌گرف

 اخبار ورزشی,خبر ورزشی,چهره‌های رو سیاه ورزش در سال 2012

 رومن آبراموویچ
این مالک روس "روبرتو دی ماتئو" را بعد از چند نتیجه ضعیف اخراج کرد تا چلسی را به آشفتگی بیندازد. آنها تنها 6 ماه بعد از اینکه با مربیگری "دی ماتئو" لیگ قهرمانان اروپا را فتح کردند، از مرحله گروهی این رقابتها حذف شدند. رافا بنیتس به عنوان جانشین دی ماتئو از طرف هواداران به بدترین شکل ممکن مورد استقبال قرار گرفت و به نظر می‌‍رسد اگر گواردیولا هدایت چلسی را قبول کند، بنیتس هم باید استمفوردبریج را ترک کند.

بنابراین کاملا طبیعی و ملموس است که بگوییم آبراموویچ راه‌های پر هزینه را انتخاب می‌‍کند تا سریع مشکل را حل کند و اعتقادی به سرمایه گذاری‌های بلند مدت ندارد. اما با توجه به اینکه او چلسی را که در آستانه ورشکستگی بود نجات داد و حدود یک میلیارد پوند از جیب برای این باشگاه هزینه کرده، هر طور که بخواهد این باشگاه را هدایت می‌کند، حالا می‌خواهد موفقیتی در پی داشته باشد یا نه.

  اخبار ورزشی,خبر ورزشی,چهره‌های رو سیاه ورزش در سال 2012

 دیوید نعلبندیان
تنیسورهای کمی وجود دارند که بتوانند از نظر رفتارهای عجیب و غریب در زمین به دیوید نعلبندیان برسند. این تنیسور آرژانتینی در سال 2012 یک شاهکار از خود به جا گذاشت. او در فینال رقابتهای تنیس کوئینز لندن در دیدار با "مارن سیلیچ" تنیسور کروات در حالی که ست اول را 6-7 برنده شده بود و در ست دوم 3-4 پیش بود کنترل اعصابش را از دست داد و با لگد محکمی به یک تابلوی تبلیغاتی که برابر پاهای یک داور خط بود، زد واین داور را مجروح کرد.

در پی این کار غیراخلاقی نعلبندیان، داوران او را از ادامه بازی محروم کرده و  مارن سیلیچ  به عنوان برنده این فاتح جام کوئینز شد. این تنیسور 30 ساله همچنین 6400 پوند نیز به دلیل رفتار غیرورزشی از سوی اتحادیه تنیس جهان جریمه شد. او بعد از این حادثه رسما معذرت خواهی کرد و گفت: "اشتباه کردم و تاوانش را هم می‌دهم."

  اخبار ورزشی,خبر ورزشی,چهره‌های رو سیاه ورزش در سال 2012

 جوی بارتون
او شاید یک لات بی سر و پا نباشد اما بیشتر شبیه یک احمق است. بارتون در سال 2012 بار دیگر همه را با کنفرانس‌های خبری عجیب و غریبش مات و مبهوت کرد. بارتون معمولا در صفحه توئیتر خود حرف‌هایش را می‌زند و یا با رفتارهای غیراخلاقی‌اش در زمین یا مهمانی‌های شبانه خبرساز می‌شود اما امسال او به خاطر حضور در یک کنفرانس خبری باشگاه مارسی و تقلید لهجه فرانسوی خبرساز شد.

او در اوایل سال نیز بعد از اینکه دومین کارت قرمز فصل خود را با پیراهن کوئینزپارک رنجرز دریافت کرد، به بازیکنان منچسترسیتی حمله کرد و با زانو به "سرخیو آگوئرو" ضربه زد و قصد داشت با سر به صورت "ونسان کمپانی" نیز بکوبد. او بعد از این اتفاق در صفحه توئیتر خود نوشت: "این هنوز پرافتخارترین لحظه فوتبالی‌ام نیست، مهم این است که سالمم و روی همه شان را کم کرده‌ام."

  اخبار ورزشی,خبر ورزشی,چهره‌های رو سیاه ورزش در سال 2012

 میشل پلاتینی
رئیس اتحادیه فوتبال اروپا چیزی نیست جز یک انسان جاه طلب. ایده "یورو برای اروپا" که در آن رقابتهای جام ملت‌های اروپا در تمامی کشورهای قاره اروپا برگزار شود، بیشتر شبیه یک رمان است. بسیاری از هواداران از این طرح انتقاد کردند و معتقدند با این طرح هیجان آنها کاملا نادیده گرفته می‌شود و هیچ توجهی به درآمدهای پخش تلویزیونی نشده است.

این پیشنهاد پلاتینی برای یورو 2020 است و او معتقد است کشورهایی که توان مالی برگزاری تورنمنت بزرگی مثل جام ملتها را ندارد نیز با این طرح می‌توانند در قسمتی از میزبانی این تورنمنت سهیم باشند. بسیاری معتقدند این طرح پلاتینی برای این است که او برای انتخابات ریاست فیفا که در سال 2015 برگزار می‌شود، شانس داشته باشد.

یک تصمیم ناامید کننده دیگر او افزایش تعداد تیم های حاضر در رقابتهای یورو از 16 تیم به 24 تیم است که به شدت باعث کاهش کیفیت تورنمنتی می‌‍شود که پیش از این آن را با کیفیت ترین تورنمنت ملی جهان می‌نامی

 اخبار ورزشی,خبر ورزشی,چهره‌های رو سیاه ورزش در سال 2012

 لانس آرمسترانگ
آیا تا به حال قهرمانی شدیدتر و سریعتر از آرمسترانگ از عرش به فرش سقوط کرده؟ واقعا نمی‌توان دیگر او را یک شخصیت بزرگ ورزشی دانست زیرا همه چیز را زیر سئوال برد، تمام قهرمانی‌های او دروغ و با تقلب بوده است.

کمیته ضد دوپینگ آمریکا این دوچرخه‌سوار که از سرطان جان سالم به در برده را به پیچیده‌ترین، حرفه‌ای‌ترین و موفق ترین دوپینگی که تاریخ ورزش به خود دیده متهم کرد و تمامی 7 عنوان قهرمانی‌اش در رقابتهای توردوفرانس را از او گرفت.

آرمسترانگ که هنوز خود را بی‌گناه می‌داند تصمیم گرفت با گزارشی که اتحادیه ضد دوپینگ برای او در نظر گرفته نزاع و جنگ نکند. شاید جمع کردن رقمی قابل توجه برای انجام تحقیقات سرطانی بزرگترین دستاورد او در دوران ورزشی اش باشد.

تبانی در بدمینتون المپیک
در رقابتهای بدمینتون زنان المپیک لندن گروهی از بازیکنان با تبانی و بدرفتاری باعث از بین رفتن هیجان این رقابتها شدند. 4 تیم دو نفره بدمینتون زنان برای اینکه به قرعه سختی از رقابتها برخورد نکنند، تلاش کردند در آخرین دیدار مرحله گروهی خود بازنده شوند. یک تیم دو نفره از چین، چهار بازیکن از کره‌جنوبی و یک تیم دو نفره از اندونزی همگی به دلیل عملکرد ضعیف و غیر ورزشی  از دور رقابتها حذف شدند و با اعتراض و عکس العمل شدید تماشاچیان حاضر در سالن برگزاری رقابتها مواجه شدند.

منبع:mehrnews.com