اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آب و هوای ایران هفته آینده دگرگون می‌شود!



اخبار,اخبار اجتماعی ,پیش بینی وضعیت هوا

 

اخبار اجتماعی - آب و هوای ایران هفته آینده دگرگون می‌شود!

پیش بینی صورت گرفته حکایت از آن دارد که از اواخر آبان ماه تا نیمه آذرماه، تقریبا همه عوامل مساعد در پربارشی ایران زمین دست به دست هم خواهند داد و سامانه‌های بارش زا هم یکی پس از دیگری نفوذ می‌کنند و در بازه زمانی هفته آخر آبانماه تا نیمه آذرماه در بیشتر مناطق کشور، به ویژه در نیمه غربی، شمالی و دامنه‌های زاگرس، بارشهای بسیار مناسبی خواهیم داشت.

یک پژوهشگر علم هوا‌شناسی از تغییرات جوی در هفته آینده و فرارسیدن موج جدید بارش‌ها خبر داد.

به گزارش «تابناک»، احسان مرادی درباره این تغییرات جوی گفت: همانطور که پیشتر پیش بینی و اعلام شده بود، پس از بارشهای شدید و دلچسب در هفته گذشته، این هفته شاهد جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی نه تنها در کشورمان که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی بودیم. این شرایط طی روزهای آینده هم تداوم دارد، اما از یکشنبه هفته آینده موج جدید بارش ابتدا نیمه غربی را فرا خواهد گرفت و به تدریج طی روزهای میانی هفته آینده مناطق گسترده‌تری را تحت پوشش قرا می‌دهد.

وی افزود: هم اینک سامانه کم فشار بارش زایی از روی اروپا به سمت کشور ترکیه و دریای مدیترانه در حرکت است که از بامداد پنج‌شنبه و طی روزهای جمعه و شنبه در غرب و جنوب ترکیه و برخی کشورهای خاورمیانه سبب بارش می‌شود. این سامانه بر روی مدیترانه رطوبت جذب می‌کند و به تدریج از اواخر شنبه و اوایل یک‌شنبه هفته آینده از سمت شمال غرب و غرب، کشورمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مرادی درباره بارش در سایر مناطق کشور اضافه کرد: خوشبختانه سامانه یاد شده طی روزهای میانی هفته با رطوبت سودانی تلفیق بیشتری دارد و شاهد تشدید بارش در شمال و غرب و گسترش بارش در سایر مناطق میهن هستیم.

این پژوهشگر در یک پیش بینی درازمدت اوضاع بارشی طی هفته آخر آبان ماه تا نیمه آذرماه را بسیار مطلوب ارزیابی کرده و گفت: به احتمال زیاد تقریبا همه عوامل مساعد در پربارشی ایران زمین دست به دست هم خواهند داد و سامانه‌های بارش زا هم یکی پس از دیگری نفوذ می‌کنند و در بازه زمانی هفته آخر آبانماه تا نیمه آذرماه در بیشتر مناطق کشور، به ویژه در نیمه غربی، شمالی و دامنه‌های زاگرس، بارشهای بسیار مناسبی خواهیم داشت.

اخبار اجتماعی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
فلز شناور روی آب؛ صنعت حمل و نقل را دگرگون خواهد کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منع انتشار روزنامه ایران تا 6 ماه/ اعلام رسمی حکم تا هفته آینده



روزنامه ایران,منع انتشار روزنامه ایران

منع انتشار روزنامه ایران تا 6 ماه/ اعلام رسمی حکم تا هفته آینده

یك منبع آگاه از حکم منع انتشار شش ماهه روزنامه ایران خبر داد و گفت: هفته‌ آینده حکم روزنامه ایران به طور رسمی اعلام خواهد شد.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، از حکم منع انتشار 6 ماهه روزنامه ایران خبر داد و گفت: روزنامه ایران به دلیل نشر مطالب خلاف واقع براساس رأی دادگاه به مدت 6 ماه از انتشار منع شده است.

وی افزود: این حکم در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران صادر شده و اما هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

این مقام آگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر‌ روزنامه ایران قادر به انتشار بوده و پس از صدور حکم و اعلام رای نهایی توقیف خواهد شد که البته این حکم از روز صدور حکم به مدت 20 روز فرصت تجدید‌نظر دارد.

وی متذکر شد: هفته‌ آینده حکم روزنامه ایران به طور رسمی اعلام خواهد شد./باشگاه خبرنگاران