اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آبی که از گلوی روحانی پایین نرفت / سخنان کنایه آمیز قالیباف!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

چندی پیش حسن روحانی در خصوص مذاکرات هسته ای و ضرورت برداشتن تحریم ها اظهاراتی مطرح کرد که با واکنش بسیاری مواجه شد.

رییس جمهور در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست، تاکید کرد:ما برای حل مشکلات محیط زیستی به فرهنگ، سرمایه و فناوری نیاز داریم. اکنون فناوری، محیط زیست را تخریب کرده و باید با همین فناوری ما انواع آلودگی را حل کنیم. ورود فاضلاب‌ها به رودخانه‌ها یک مصیبت است. ما باید با سرمایه مشکل فاضلاب خود را حل کنیم. ما باید کارخانه ایجاد کرده و با سوزاندن زباله‌ها برق تولید کنیم البته این اقدامات آغاز شده ولی باید گام‌های بلندی نیز برداریم.


روحانی در ادامه گفت: ما وقتی می‌گوییم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود بعضی‌ها چشمان‌شان زیاد نچرخد. تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند. آنها که ملت ما را تحریم کرده‌اند ظلم بزرگی مرتکب شده‌اند اما عده‌ای در داخل هم نمی‌دانستند تحریم چیست.

وی با بیان اینکه تحریم مانند یک بیماری است که از یک تب کوچک آغاز می شود، گفت: در ابتدا به این تب کوچک توجهی نشد اما وقتی بیمار به زمین افتاد و دیگر نتوانست تکان بخورد به دنبال درمان بیماری رفتیم. بعضی معنای تحریم را نمی‌دانستند اما قدم به قدم مشکلات ما زیاد شد.
رییس‌جمهور تاکید کرد: معنای این حرف این نیست که ما در برابر حرف زور تسلیم شویم اما ما باید به جلو قدم برداریم. شعار دیگران که مهم نیست، ما باید هدف‌های ملی را در نظر بگیریم و با یاری خداوند و کمک مردم مشکلات را حل کنیم.


قالیباف:گره زدن همه امورات به راضی کردن بیگانگان نتیجه ای جز سرنگونی دولت مصدق نداشت
به دنبال این اظهارات حسن روحانی ،امروز محمدباقر قالیباف در سخنانی کنایه آمیز گفت که ما باید تاریخ را آیینه عبرت خود کنیم،تاریخی که به ما می‌گوید گره زدن همه ٔامورات کشور به راضی کردن بیگانگان نتیجه‌ای جز سرنگونی دولت ملی دکتر مصدق نداشت.اگر اقتصاد مبتنی بر توان داخلی در دولت دکتر مصدق عملیاتی شده بود و نگاه به خارج از مرزها در کشور حاکم نمی‌شد، ریزش نیروهای اجتماعی به آن حد نمی‌رسید که کودتای انگلیسی علیه دولت ملی موفق شود.

شهردار تهران با انتقاد از برخی رویکردهای کنونی دولت یازدهم گفته است:از امام یاد گرفتیم دستمان روی زانوی خودمان بگذاریم و بلند شویم. درست است که تحریم‌ها اقتصادمان را مختل کرده ولی این فقط به خاطر تحریم‌ها نیست. بی‌برنامگی و ضعف مدیریت در این دولت و دولت پیشین از تحریم‌ها هم مؤثرتر است.آمریکا نباید احساس کند که ما وابسته به تصمیم و اراده او هستیم. انقلاب و جنگ ثابت کرده که ما وابسته به هیچ‌کس نیستیم.

قالیباف در این دیدار با اشاره به گسترش سیاست زدگی در کشور اظهار داشته است: بعضی دلشان می‌خواهد همه‌چیز را دوقطبی کنند. باور کنیم مسائل اصلی کشور دوقطبی نیست. آن‌چنان‌که در زمان انتخابات مسائل کلان نظام را دوقطبی کردند و کاش نمی‌کردند. نباید دوران «بگم بگم» به دوران «تقصیر قبلی‌ها بود» تبدیل شود.


محمدباقر قالیباف ترکیب «هوشمندی مدیریتی» و «وحدت ملی» را رمز عبور کشور از شرایط حساس فعلی دانسته و اظهار داشته است: تردیدی در این نیست که قدرت دفاعی و اقتصادی کشور امکان چانه‌زنی و دستیابی به توافقی باعزت را افزایش می‌دهد؛ و امروز تأسف‌انگیز است که دولت با دست خود، خود را در میز مذاکرات خلع سلاح کرده است.
وی در پایان تصریح کرده است:بیشتر از مخالفین و منتقدین، این نحوه مدیریت اقتصادی در داخل کشور است که مذاکره‌کنندگان را تضعیف می‌کند.(متن کامل خبر)

دادستان کل کشور:گره زدن آب خوردن‌مان به مذاکرات ،کد دادن به دشمنان است
 در همین حال حجت‌الاسلام  سیدابراهیم رییسی در دومین همایش امنیت پایدار، اظهار کرد: اینکه در جامعه اسلامی آب خوردن ما هم بند یک مذاکرات باشد خطای راهبردی است و این کددادنی است که خواسته یا ناخواسته دشمن از این کد استفاده می‌کند.


وی افزود: اینکه انسان خود را محتاج به دست، نگاه و قدم دیگران بداند در نگاه امنیتی می‌تواند کاملا به عنوان یک خطای راهبردی تعریف شود. آنچه امروز در مجموعه سیاسی، دیپلماسی و قضایی و رسیدگی به فسادها و همچنین مجموعه اقتصادی به عنوان رونق اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها و کارآفرینی‌ها انجام می‌شود، همه در راستای امنیت پایدار و امنیت ملی تعریف می‌شود.

رئیسی ادامه داد: امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران در اجرای یک بسته است نه یک موضوع خاص که تمامی این بسته می تواند امنیت پایدار را ایجاد کند. اجرای عدالت، توجه به اخلاق و معنویت و مواجهه با دشمن و ... در این بسته قرار دارد. مجموعه سیاست‌هایی که امام و رهبری تبیین کردند و عمل به آنها بهترین راه برون رفت از مشکلات و تنگناهایی است که دشمن فرا روی ما ایجاد می‌کند و نسخه مقام معظم رهبری نسخه جامعی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

رئیسی با بیان اینکه هشدارهای امام و رهبری به دولتمردان، مردم و مسولین در راستای مصونیت بخشی به نظام است، یادآور شد: توجه به جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته، توجه به مسیر عدالت، اخلاق، معنویت و عقلانیت که از مولفه‌های اصلی امینت در نظام جمهوری اسلامی هستند، جامعه ما را در مقابل تهدیدات امنیتی مصون می‌کند و اجرای عدالت نقش بسیار مهمی در امنیت پایدار دارد.

واکنش شریعتمداری به سخنان روحانی
اما حسین شریعمتداری هم در سرمقاله امروز روزنامه کیهان نوشته است:اظهارات روز یکشنبه - 18 خردادماه - رئیس جمهور محترم کشورمان در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست، آنجا که حتی آب خوردن مردم را هم به نتیجه مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها گره زده بودند، با انتقاد گسترده دلسوزانی روبرو شد که این بخش از اظهارات ایشان را، آنهم در گرماگرم مذاکرات پیچیده هسته ای، ارسال «پیام ضعف»! برای حریف و تحقیر!- هر چند ناخواسته- نظام و مردم می دانستند و به طور طبیعی و منطقی از پی آمدهای آسیب رسان و خطرناک آن ابراز نگرانی می کردند. درباره علت این نگرانی که به وضوح قابل درک است، توضیح خواهیم داد، اما پیش از آن، اشاره به برخورد ناصادقانه و فریبکارانه برخی از مدعیان حمایت از رئیس جمهور محترم و سایت ها و روزنامه های وابسته به آنها، ضروری است.

*در این تفسیر که فقط یک نمونه از موارد مشابه دیگر است و مستقیما و بی کم و کاست از وبسایت رادیو فرانسه در 11 اکتبر 2013- 19مهرماه 1392- ترجمه ونقل شده است توجه کنید. «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش می بیند. بر پایه این جمعبندی، اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می کند و در همان حال، قیمت فروش را کمتر خواهد کرد.»

*چرا باید رئیس جمهور محترم کشورمان از نگاه طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته ای، «یک فروشنده بدهکار»! تلقی شود که در «وضعیت اضطراری»! قرار گرفته و خود را «ناچار به فروش منافع ملی کشورش» می داند؟! و بعد، حریف نتیجه بگیرد اگر در خرید از این فروشنده که بدهکار و مستاصل است، عجله نکنیم اولا؛ وضعیت و شرایط اضطراری او «دشوارتر» می شود و ثانیا؛ بهای آنچه را که برای فروش آورده است بازهم پائین تر می آورد؟!

 پاسخ این پرسش روشن تر از آن است که درک آن نیازی به اذهان پیچیده و ژرف اندیش داشته باشد. وقتی جناب دکتر روحانی - با هر انگیزه و به هر علت- خزانه دولت را «خالی» اعلام می کند! و تنها راه گشایش اقتصادی را در کنار آمدن با «کدخدا»! آدرس می دهد، بدیهی است که حریف از جمهوری اسلامی ایران تصویر یک کشور فرو رفته در بحران اقتصادی! را دریافت می دارد و رئیس جمهور کشورمان را فروشنده نیازمندی تلقی می کند که از سر نیاز و استیصال چوب حراج بر منافع ملی کشورش زده است! در این حالت و با دریافت این تصویر مخدوش و غیرواقعی که از ایران اسلامی برای حریف ترسیم شده است، از دشمن چه انتظاری غیر از این می توان داشت که رئیس جمهور کشورمان را «فروشنده ای بدهکار» و مستاصل بداند و با این تلقی دندان طمع خود را برای دریدن و بلعیدن منافع ملی کشورمان تیزتر کند؟!

* متاسفانه رئیس جمهور محترم در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست پا را از آنچه گذشت نیز فراتر نهاده و حتی «آب خوردن» مردم را هم به نتیجه مذاکرات و لغو تحریم ها گره می زند. حالاخودتان قضاوت کنید که این اظهارنظر از سوی رئیس جمهور کشوری مانند ایران اسلامی که به اعتراف دشمنان و به گواهی واقعیات غیرقابل انکار، در قله اقتدار و نقش آفرینی منطقه ای و بین المللی ایستاده است، برای حریف چه پیامی خواهد داشت؟!

* با عرض پوزش از مردم شریف کشورمان و فقط برای توضیح بیشتر - و البته بسیار مختصر- درباره این بخش از سخنان رئیس جمهور محترم باید گفت که صاحبنظران در همه دنیا بر این باورند که بسیاری از کشورهای منطقه نظیر عربستان، اردن، قطر، امارات و... بدون اجازه آمریکا آب نمی خورند و در همین حال و هوا رئیس جمهور کشورمان - بی آنکه بخواهد یا بداند - اینگونه به دشمنان القاء می کند که ما - نستجیربالله - بدون کمک و همراهی آنان اساسا آب هم نداریم! چه رسد به اینکه اجازه خوردن داشته باشیم!

* می فرمایند؛ «ما وقتی می گوئیم باید تحریم های ظالمانه رفع شود، بعضی ها چشمانشان زیاد نچرخد»! که باید گفت؛ همه حرف و خواسته منتقدان این است که هیچ توافقی بدون لغو کامل تحریم ها نمی تواند قابل قبول باشد. بنابراین آقای رئیس جمهور باید نگران چرخش چشم کسانی باشند که این روزها فقط به توافق می اندیشند و تاکید دلسوزانه منتقدان - که توافق بدون لغو همه تحریم ها را غیرقابل قبول می دانند- زیاد ه خواهی! و ناآشنایی با سیاست های بین المللی! قلمداد می کنند.

*و بالاخره با عرض پوزش و فقط به عنوان یک تذکر دلسوزانه باید از رئیس جمهور محترم کشورمان درخواست کرد که در اظهارات خویش دقت و تامل بیشتری داشته باشند، زیرا در پاره ای از اظهارات ایشان بی آن که بخواهند به ملت ایران اهانت می شود و شخصیت مثال زدنی آنان با اینگونه کم توجهی های ناخواسته زیر سوال می رود که اظهارات اخیر رئیس جمهور محترم آنجا که آب خوردن مردم را هم به لغو تحریم ها یعنی توافق با 5+1 و مخصوصا آمریکا موکول می کنند، از جمله این موارد است هر چند سوءنیتی در کار نباشد.

 

اخبار سیاسی - آریا

 


ویدیو مرتبط :
سخن کنایه آمیز روحانی به نحوه رای دادن به وزرا در مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آهو از گلوی مار پیتون پایین نرفت!/ عکس


آهو از گلوی مار پیتون پایین نرفت!