اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آبگرمکن خورشیدی در اختیار روستائیان و عشایر قرار می‌گیرد



اخبار,اخبار اجتماعی,آبگرمکن خورشیدی

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: یکی از سیاست‌های سازمان این است که آبگرمکن خورشیدی در اختیار روستائیان و عشایر قرار گیرد.

منطقه همدان، بهمن افراسیابی در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: سازمان در سیاست‌های جدید به دنبال آن است که بحث حفاظت منابع طبیعی را به مردم تحویل دهد چراکه از سال 41 تاکنون که از ملی شدن مراتع و جنگل‌های کشور می‌گذرد، نتوانستیم نقش مردم را خوب تعریف کنیم. بنابراین احساس کردیم که دیدگاه صرف حاکمیتی نمی‌تواند منابع طبیعی را حفظ کند.

وی بر اجرای طرح حفاظت مشارکتی تأکید کرد و گفت: این طرح در قالب دو بسته تعریف شده است که در درون این بسته یکسری امتیازات برای ایجاد انگیزه تعریف شده است.

وی با اشاره به یکی از این انگیزه‌ها اظهار کرد: در 8 میلیون مترمکعب جنگل و اراضی کشور حدود 600 هزار تن بوته‌های گیاهی برای تأمین سوخت انرژی روستائیان و عشایر سوزانده می‌شود. بنابراین یکی از سیاست‌های سازمان در این امر توجه و نگاه به انرژی خورشیدی است تا در این زمینه آبگرمکن خورشیدی در اختیار این افراد قرار گیرد.

افراسیابی افزود: همچنین برای کسانی که دارای زمین ملکی در جنگل‌ها هستند، در گذشته برای مشخص شدن این زمین‌ها یک خط حائل کشیده می‌شد که امروز براساس سیاست‌های جدید برآنیم که به اقتضای شرایط اکولوژی منطقه این خطوط را به نوار سبز تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور باید نگاه به منابع طبیعی در مقوله حفاظت منابع طبیعی کارشناسانه و منطقی بوده و در مواجهه با پروژه‌های عمرانی و معادن نگاه ما همکاری توأم با توسعه باشد، تصریح کرد: وظیفه سازمان در کشور حفظ، اصلاح و احیای منابع طبیعی است که براساس آن در بخش مرتع و آبخیزداری برای هر بخش یک مأموریت تعریف شده است.

افراسیابی به بیان رویکردهای سازمان در دولت جدید اشاره کرد و گفت: این رویکردها به دو بخش تقسیم می‌شود که شامل جامعه‌نگری و مشارکت‌های مردمی است، به طوریکه تأکید سازمان بر این است که مجموعه فعالیت‌ها را به صورت جامع پیش ببریم و هر بخش در سازمان صنفی‌نگر و جزیره‌ای کار نکنند بلکه متحد به اهداف پیش‌رو بنگرند.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در بحث مشارکت‌های مردمی، رویکرد اصلی سازمان در زمینه اصلاح، احیاء و مدیریت منابع طبیعی در دولت جدید این است که نقش کلیدی و اساسی برای مردم تعریف شود.

وی در بخش دیگری به بحث مبارزه با آفات و بیماری‌های مرتعی در جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: به علت تغییرات جوی و اقلیمی دهه‌های اخیر، این آفات گیاهی در کشور 2 برابر بیشتر شده که باید اعتبارات همراه با آموزش در اختیار مردم قرار گیرد و امور پیمانکاری به مردم بومی آن منطقه واگذار شود.

افراسیابی با اشاره به حوزه صنعت و معدن و تخریبات وارده به منابع طبیعی اظهار کرد: وزارت صنعت و معدن حدود 36 میلیون هکتار از سازمان جنگل‌ها و مراتع استعلام داشته که براساس معیارهای فنی و رعایت زیست‌محیطی با تغییر کاربری بیش از یک‌هزار و 300 هکتار از آن موافقت شده است.

وی افزود: در سال 93 سازمان منابع طبیعی با وزارت صنعت و معدن تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که براساس آن اختلافات کم شد و به کمتر از 10 مورد رسید اما به تازگی این اختلافات به کمیسیون 24 برده شده که سازمان به دنبال رفع این اختلافات است.

افراسیابی خاطرنشان کرد: امسال سازمان حفظ منابع طبیعی حساسیت ویژه‌ای به موضوع حریق دارد که در این راستا کارگروهی تشکیل داده چرا که در 330 هکتار از اراضی استان همدان 99 مورد حریق گزارش شده که متاسفانه دفعات این حریق‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
آبگرمکن خورشیدی - مخزن سیستم های حرارتی خورشیدی بزرگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بشار اسد:سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد/ قطر سلاح و پول در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد



بشار اسد در گفت‌وگو با مجله «الاهرام العربی»:

سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد/ قطر سلاح و پول در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که کشورش هرگز سقوط نخواهد کرد و قطر از افراد مسلح حمایت تسلیحاتی می‌کند و عربستان در پس پرده تجاوز به مصر در سال 1967 میلادی بود.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با مجله «الاهرام العربی» مصر اظهار داشت: نظام سوریه سقوط نخواهد کرد و مخالفان مسلح هرگز موفق نخواهند شد و شیوه لیبی در سوریه هرگز تکرار نمی شود.

بشار اسد که در دفترش در منطقه «الروضه» شهر دمشق با مجله الاهرام العربی گفت‌وگو می کرد و متن کامل آن روز جمعه منتشر خواهد شد، تصریح کرد: «گفت‌وگو با مخالفان تنها راه حل بحران سوریه است.»

تغییرات با دخالت خارجی امکانپذیر نیست/ در مسیر اصلاحات در حرکتیم

وی افزود که تغییرات از طریق رفتن سران نظام‌ها یا دخالت خارجی امکانپذیر نیست و ما عملا از طریق اصلاحات در مسیر تغییر حرکت می کنیم و کشور اصلاحات زیادی حتی در قانون اساسی شاهد بوده است و نمی‌گویم که ما به پایان ( اصلاحات) رسیده‌ایم و ما می‌دانیم که اشتباهاتی بوده است و همچنان فسادی هست که با آن مبارزه می‌کنیم.

بشار اسد درباره روابط تیره بین کشورش با قطر و عربستان گفت: آنها یک دفعه بعد از فقر طولانی به پول رسیده‌اند (تازه به دوران رسیده‌اند) و پول به دست آنها رسیده است و فکر می کنند که می توانند با پول‌های خود مساحت جغرافیایی، تاریخ و نقش منطقه‌ای بخرند.

رئیس جمهوری سوریه گفت: بگذارید مفهوم بزرگی را که مردم بدون آگاهی به آن عادت کرده‌اند برای شما تصحیح کنم و آن هم درباره مثلت ثبات منطقه ای در خاورمیانه است و این مثلثی که شامل مصر ، عربستان و سوریه است در واقع اینگونه نیست.

توازن واقعی در منطقه با حضور کشورهای مصر، سوریه و عراق

وی تصریح کرد: مثلث واقعی «توازن راهبردی» در منطقه خاورمیانه مصر ، سوریه و عراق بوده و خواهد بود اما سعودی ها در پس پرده تجاوزگری سال 1967 میلادی به مصر بودند و حتی قبل از بروز بحران روابط آنها با ما، روابط میانجیگری بین ما و غربی بود که از خط مقاومت در برابر صهیونیسم که سوریه دنبال می کند، خوشش نمی آید.

امیر قطر همراه با یک سری افکار و ایده ها از پاریس پیش ما می آمد که روشن بود خط مشی سوریه هرگز بر سر آنها سازش نمی کند و امروز با امکانات مالی خود در منظومه این نفوذ غرب می چرخند و سلاح می‌دهند و افراد مسلح را آموزش داده و بر آنها نظارت می کنند و آنها را (به خاک سوریه) می فرستند تا رویکرد نظام سوریه را از بین ببرند و بر تصمیمات و حاکمیت آن بر خاکش تاثیر بگذارند.

ترکیه هزینه سیاست‌های خود را در قبال سوریه می پردازد

بشار اسد در بخش دیگری از این مصاحبه درباره نقش ترکیه در چالش امنیتی سوریه گفت: ترک ها چیزهای زیادی به خاطر موضع خود در قبال بحران سوریه از دست دادند و این دولت به خوبی درک می کند که خودش و منافع ملت و امنیت ملی ترکیه را در چه موقعیتی قرار داده است یعنی جانبداری آنها درباره محاسبات مربوط به منافع ترکیه نیست بلکه مربوط به منافع یک گروه معین است و ترکیه در آغاز بحران در کنار راه حل های سیاسی بود و خشونت را باعث زیان به منافع منطقه ای و حتی اقتصادی خود می دانست اما تحول (در موضع ترکیه) به منزله جانبداری از منافع گروه سیاسی اداره کننده دولت صورت گرفت و آنها درحال حاضر با مشکلاتی با مخالفان روبرو شده اند که معتقدند ترکیه هزینه سیاست هایی را می پردازد که فقط این گروه سیاسی از آن بهره می برد.

مخالفان مقبولیت ندارند و هرگز پیروز نخواهند شد

بشار اسد گفت: افراد مسلح تروریسم را علیه همه ارکان کشور بکار می‌برند و مقبولیت مردمی در داخل جامعه ندارد و به منافع مردم زیان وارد کرده‌اند و ساختار زیربنایی را که به ملت سوریه خدمت می‌کند، هدف قرار داده‌اند و خون ملت سوریه را حلال دانسته‌اند و هرگز در نهایت پیروز نخواهند شد.

راه حل سوریه در گفت‌وگوهای داخلی است/ مدل لیبی در سوریه تکرار نخواهد شد

وی افزود: راه حل فقط از طریق گفت‌وگوی داخلی خواهد بود و کسانی که از آنها حمایت می کنند تصور می‌کنند که راه حل باید به شیوه لیبی باشد و قطعی شدن روند امور البته نیاز به مدتی زمان خواهد داشت اما با این وجود باب گفت‌وگو باز است و ما ابتکارات زیادی را برای عفو هر کسی که سلاح را زمین بگذارد در راستای تشویق گفت‌وگو ارایه کرده‌ایم.

عربستان در پس پرده تجاوز اسرائیل به مصر در سال ۱۹۶۷ است

بشار اسد گفت: سعودی‌ها در پس پرده تجاوز اسرائیل در سال 1967 میلادی به مصر بودند و اسناد تاریخی این نقش را بعد از درگذشت (جمال عبدالناصر) این رهبر بزرگ عربی فاش کرد و ما ماهیت این نقش ها را از زمانها پیش درک می کردیم و حتی قبل از بروز بحران روابط آنها با ما روابط میانجیگری بین ما و غربی بود که از خط مقاومت در برابر صهیونیسم که سوریه دنبال می کند، خوشش نمی آید.

قطر سلاح و پول در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد

امیر قطر همراه با یک سری افکار و ایده‌ها از پاریس پیش ما می آمد که روشن بود خط مشی سوریه هرگز بر سر آنها سازش نمی کند و امروز با امکانات مالی خود در منظومه این نفوذ غرب می چرخند و به امید تکرار شیوه لیبی به تروریست ها سلاح و پول می دهند به جای آنکه از ثبات منطقه‌ای حمایت کنند و آنها سلاح می دهند و افراد مسلح را آموزش داده و بر آنها نظارت می کنند و آنها را (به خاک سوریه) می فرستند تا رویکرد نظام سوریه را از بین ببرند و بر تصمیمات و حاکمیت آن بر خاکش تاثیر بگذارند./فارس