اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«آئودی» دست به کار شد


آئودی که دومین خودروساز لوکس جهان است به جمع شرکت‌هایی پیوست که به دنبال عرضه خودروی تمام اتوماتیکی هستند تا بتواند در ترافیک شهری بدون دخالت راننده حرکت کرده و بایستد.

خبرگزاری ایسنا: آئودی که دومین خودروساز لوکس جهان است به جمع شرکت‌هایی پیوست که به دنبال عرضه خودروی تمام اتوماتیکی هستند تا بتواند در ترافیک شهری بدون دخالت راننده حرکت کرده و بایستد.

اکسل استروتبک، مدیرعامل آئودی اظهار کرد: سیستم هدایت اتوماتیک خودروی این شرکت کنترل فرمان، ترمز و شتاب خودرو را در ترافیک غیرروان شهری در دست خواهد داشت و با سرعت 60 کیلومتر در ساعت فعالیت می‌کند.

وی که در مراسم مدرسه فاینانس فرانکفورت صحبت می‌کرد، بدون اشاره به زمان عرضه این سیستم تنها عنوان کرد این سیستم بزودی موجود خواهد بود.

این برند که زیرمجموعه فولکس واگن است در حالی متعهد به عرضه فناوری اتوماتیک شده که دو روز قبل خودروساز آمریکایی جنرال موتورز اعلام مشابهی داشت و وعده داد در عرض دو سال آینده مدل کادیلاکی را عرضه خواهد کرد که می‌تواند کنترل فرمان و شتاب را در بزرگراه داشته باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، خودروسازان مختلف از جمله دایملر سرگرم کار روی سیستم‌های هدایت اتوماتیک خودرو هستند که به ایمنی و راحتی استفاده خودرو کمک می‌کند.

مدل اس کلاس مرسدس بنز دایملر دارای امکان معروف به اتوپیلوت توقف و حرکت است که برای این منظور از 12 حسگر مافوق صورت، پنج دوربین و شش حسگر رادار کمک گرفته است و می‌تواند سرعت خودرو را کنترل کند و حتی به توقف کامل برسد و فرمان را برای ماندن در خط کنترل کند.

آئودی 17 مدل جدید در سال 2014 معرفی کرده و مدل برقی خودروی اسپورت آر 8 را در رقابت با بی ام و عرضه خواهد کرد.

این برند 22 میلیارد یورو (28 میلیارد دلار) در پنج سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد که 70 درصد آن به محصولات و فناوری جدید اختصاص خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
آئودی به دنبال توسعه بنزین به دست آمده از گیاهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس هایی که کار دست آدم می دهد