مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

یک چیدمان زیبا برای اتاق پسرکوچولویتان



دکوراسیون و چیدمان - دنیای آشفته و زمخت پسرها نیازمند اسباب و اثاثیه بادوامتر بوده و سازمندهی منظم تری را می طلبد. بهتر است با بررسی یک نمونه با ایده های عملی و سلیقه ای چیدمان یکی از این اتاق ها بیشتر آشنا شویم.

رنگ آمیزی مناسب
احتمالا از اینکه تنها رنگ مورد علاقه ی پسرتان رنگ لباس تیم ورزشی مورد علاقه اش باشد شگفت زده خواهید شد. بهتر است رنگ مورد علاقه اش را از او بپرسید و در همان ابتدای کار او را هم وارد بازی کنید.

رنگ اولیه اتاق خواب پسربچه ها همیشه می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد. رنگهایی مثل آبی، سبز و قرمز روشن مانند خود پسر بچه ها سرشار از انرژی و پویایی هستند. بکار بردن تم ها و طرح های گوناگون در صورت همخوانی با رنگ اتاق بسیار مفید خواهد بود.
برای رنگ آمیزی دیوارها و یا پوشش تخت خواب و پنجره ها سلیقه به خرج دهید و یک رنگ مناسب را انتخاب کنید. سپس با کمک رنگهای دیگر و آذین هایی که بعدا قابل تعویض باشند آن را تکمیل کنید.
برای نمونه آبی یک رنگ کلاسیک و بادوام برای اتاق خواب پسرها محسوب می شود. بکار بردن رنگ نارنجی در رخت خواب و یا سبد لباس باعث می شود رنگ آبی زیباتر بنظر بیاید. حتی اگر پس زمینه نارنجی را به سیاه تغییر دهید نتیجه مشابهی خواهید گرفت.

 

چیدمان اتاق پسر بچه ها, دکوراسیون اتاق پسرها

 

با بکاربردن رنگهای خاکی و سبز در نقاشی دیوارها می توانید این صفحه نمایش را برای طرح های بیشماری ثابت نگه دارید. این رنگهای خنثی دست شما را برای نقاشی های بعدی و افزودن لوازم و تزئینات جدید باز می گذارد.

یافتن اسباب و اثاثیه مناسب
انتخاب وسایل بادوام با سطوحی ضدخش و مقاوم برای اتاق خواب پسر بچه های بازیگوش گزینه بسیار مناسبی است. از طرفی استفاده از کاورهای قابل شستشو ویا رنگهایی که جرم کمتری بخود گرفته و بخوبی تمیز می شوند نیز توصیه می شود.
برای انتخاب وسایل، طبع پسرانه و تنوع طلب فرزند خود و در عین حال کاربردی بودن وسیله را مد نظر داشته باشید.

تختهای دو طبقه به علت صرفه جویی در جا از قدیم مورد توجه بوده اند. برای پسربچه ها علاوه برجایی برای خوابیدن، حکم قلعه را نیز دارند. این نوع تخت ها با عث خالی ماندن فضای بیشتری از اتاق برای میز تحریر و یا کامپیوتر می شوند.

نمای زیبا و متقارن تخت های دو طبقه با سلیقه های امروزی همخوانی بالایی دارد.

 

چیدمان اتاق پسر بچه ها, دکوراسیون اتاق پسرها

 

در انتخاب وسایل اتاق خواب دوراندیش باشید. معمولا پسرها چندان به گرانقیمت بودن و یا مارک آنها اهمیتی نمی دهند. بجای خرید یک تخت خواب نو بهتر است یک پنل چوبی برای قسمت بالایی تخت قبلی سفارش دهید.

تصاویری از موج سواری، اسکیت سواری و یا صفحه های گرامافون می توانند تزیین مناسبی برای این پنل باشند.
برخلاف تصور عموم، تختهای یکنفره کوچک گزینه ی ایده الی نیستند زیرا به احتمال زیاد در دوران نوجوانی فرزندتان، مجبور به تعویض آن خواهید بود. اگر فضا بقدر کافی وجود دارد تختهایی با سایز بزرگتر و یا بالصطلاح کویین گزینه بهتری خواهند بود. زمانی که مهمان داشته باشید این نوع تختها کارایی بیشتر و راحتتری دارند.

بکار بردن قفسه و کمدهای گوناگون برای انبار کردن وسایل
در اینکه بچه ها دور و بر خود را با وسایل مختلف پر می کنند شکی نیست. والدین نباید به بهانه نظم و ترتیب دادن به اتاق خواب، فرزندان خود را محدود کنند. با سر و سامان دادن به وسایل مختلف و دسته بندی و دستیابی پذیری آنها، فرزندان را در یافتن وسایل خود کمک کنید.

کودکان عاشق جمع آوری و ساختن چیزهای جورواجور هستند. مکانی را در اتاق خواب برای برای به نمایش درآوردن کلکسیون و کاردستی های او اختصاص دهید. معمولا روی طاقچه مکان مناسبی برای این کار می باشد.
قفسه های دیواری کتاب فضای فوق العاده ای را ایجاد می کنند. از قفسه های کم اتفاع برای دستیابی آسانتر به کتاب و اسباب بازی ها استفاده کنید.

 

چیدمان اتاق پسر بچه ها, دکوراسیون اتاق پسرها

 

قفسه های بالایی را به وسایل تزئینی، کاپ های زینتی و آیتم های مخصوص دیگر اختصاص دهید.
از سطل ها و سبد های روباز در جاهای مختلف برای مرتب نگه داشتن اتاق خواب استفاده کنید.
جعبه های مخصوص برای نگهداری وسایل علاوه بر تزیین اتاق بسیار پرکاربرد بوده و در رنگها و اندازه های مختلف در بازار موجود می باشند. می توانند کاربرد هر یک از آنها را با استفاده از یک برچسب خوانا بروی آن برای فرزندتان مشخص کنید.

بخشی از دیوار اتاق را بشکل بوم نقاشی در آورید. مسلما کودکها از اینکه شانس نقاشی بر روی دیوار به آنها داده شود شگفت زده خواهند شد. در اینصورت علاوه بر شکوفا شدن خلاقیت ها، فضای مناسبی برای بیان احساسات به آنها داده اید.

منبع : seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
ایده های زیبا برای چیدمان میزهای غذا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمونه چیدمان بسیار زیبا برای اتاق کودک!



 

 

نمونه چیدمان بسیار زیبا برای اتاق کودک!

 

 

زیبایی، مفید بودن و ماندگاری , آیا انتظار بیشتری از یك اتاق نوزاد دارید؟ این اتاق رنگی تمامی امكانات مورد نیاز را دارد، همراه با این نقطه نظرات قابل ملاحظه كه شما می توانید فضای مخصوص برای نوزاد خود بوجود آورید.

 

 

تناسب رنگ ها

 

 

نمونه چیدمان بسیار زیبا برای اتاق کودک!

 

 

این اتاقبه در نگاه اول آرامش بخش است ,كه علت آنهم تا حدی به خاطر سلیقه صاحب خانه در انتخاب رنگ می باشد. ظاهراً كه آبی و صورتی است. اما نه آبی آسمانی بلكه آبی فیروزه ای. و نه صورتی دخترانه بلكه صورتی روشن و براق-كه كم استفاده شده اما با دقت و اثر گذار. بدون نیاز به نقاشی های كلیشه ای، این اتاق به سادگی قابل تغییر به یك اتاق شاد برای كودك در سنین بالاتر است.

 

 

ارتقاء برای نوسازی

 

 

نمونه چیدمان بسیار زیبا برای اتاق کودک!

 

 

آیا جرات گفتنش را داریم؟ ایرادی ندارد كه مبلمان نفیس خود را نقاشی كنیم. شما قعطاً احساس فوق العاده خوبی خواهید داشت زمانی كه اسباب اثاثیه آنتیك منزل شما شبیه وسایل امروزی شود. این دراور كلاسیك با استفاده از رنگ منیزیمی به حالت كنونی در آمده است؛ دراور دیگر هم با یك لایه رنگ سبز ملایم پوشیده شده - البته نه همان رنگی كه در گذشته ها استفاده می شد بلكه رنگی كه با سایر اجزا هماهنگی داشته باشد. برای اینكه رنگ ماندگاری داشته باشد، پیشنهاد ما این است كه از نقاشی با لعاب نیمه شفاف استفاده شود. زیبایی واقعی؟ یك رنگ آشفته نمی تواند سبك قدیمی آنرا مخفی نگه دارد، یعنی اینكه افسون مربوط به آنتیك بودن وسایل كاملاً در نظر گرفته نمی شود.

 


فضای متفاوت

 

 

نمونه چیدمان بسیار زیبا برای اتاق کودک!

 

 

تعویض قسمت رویی این دراور باعث می شود كه شما یك وسیله خانه به درد بخور داشته باشید. به خودتان سخت نگیرید كه برای نوزاد اثاثیه خاصی تهیه كنید، وقتی كه شما به سادگی می توانید وسایل موجود را با شرایط اتاق كودك تطبیق دهید. یك آینه باریك زیر قفسه بالایی، زمانی كه سطح رویی را عوض می كنید، مشرف بر نوزاد می شود. در این حالت یك ردیف محافظ برای افزایش سطح ایمنی باید اضافه شود. تغییر سطح رویی و انتخاب جنسی كه برای مبلمان پاسیو یا گلخانه استفاده می شود، باعث می شود كه هم در برابر زنگ زدگی مقاوم باشد و هم ماندگار باشد- همچنین مانع از آن می شود كه بعضی خراب كاری های مختصر منجر به استفاده از ماشین لباس شویی شود.

 

 

اهتمام هنری

 

 

نمونه چیدمان بسیار زیبا برای اتاق کودک!

 

 

لازم نیست تمام وقت و سرمایه خود را صرف این كنید كه دیوارهای اتاق را مناسب حال نوزادتان در آورید. تناسب و هماهنگی كه در این كار هنری مشاهده می نمایید، بسیار ارزان تر از آن است كه تصور بكنید-قطعات برجا مانده از یك میز كهنه می تواند اعجاب آفرین باشد. قعطات متناسب را در طرح های دلخواه برش دهید، سپس قطعات با اشكال مربع یا مستطیل درست كنید و شاهكار شما كامل خواهدشد. می توانید كار هنری خود را كامل تر كنید و از چارچوب هایی كه در بوم های نقاشی به كار می رود استفاده كنید و كار دست خود را روی آن نصب نمایید. رنگ زدن كتاب ها نیز می تواند الهام بخش اشكال ساده مورد نظر شما باشند.

 

 

زیبا نشستن

 

 

نمونه چیدمان بسیار زیبا برای اتاق کودک!

 

 

سری جدید قفسه ها كه برای اصالت بخشی به خانه طراحی شده اند، فضای كمی اشغال می كنند و در كنار پنجره می تواند فرصت نشستن و تماشای مناسبی برای شما فراهم كند. با قراردادن تشك های نرم و راحت روی آنها و اضافه كردن یك مبلمان راحتی همه چیز كامل می شود. گل میخ های شیشه ای برای نگه داشتن پرده ها و هماهنگی و هارمونی با دستگیره های شیشه ای اتاق بسیار مناسب است. سایه بان های بدون نوار پرده نیز برای محافظت از پوست شما در مقابل آفتاب گزینه خوبی است.

 

 

آموزه تاریخی

 

 

نمونه چیدمان بسیار زیبا برای اتاق کودک!

 

 

اسباب اثاثیه كه از نسل های قبل در خانه ها به یادگا می ماند احساس خوبی به ما می دهند، اما زمانی كه در جبعه ها و دراورها قرار می گیرند، كهنه و به درد نخور به نظر می رسند. صاحب این خانه كه بسیار خوش ذوق است، یك روبالشی برودری دوزی شده را كه از مادربزرگش به یادگار داشت را روی یك بالش جدید قرار داد. این متكای گل منگلی و فیروزه ای رنگ زمانی برای شیردادن استفاده می شد.

 

 

داخل و بیرون خانه

 

 

نمونه چیدمان بسیار زیبا برای اتاق کودک!

 


اگرچه یك نیم پرده معمولی رنگ مناسبی به قسمت بالای پنجره می دهد و رنگ سفید قفسه ها تلطیف می كند، صاحبان این خانه از مدل نیم پرده ای استفاده كرده اند كه برای بیرون خانه استفاده می شود.

 

نگاه كن: كافی است كه پارچه را به حالت مثلث برش دهی تا پرده در امتداد خود تا شود و یك دیواره رنگی را بوجود آورد. بعد از آن با استفاده نوارهای چوبی 2x1 در جلو و عقب یك تركیب و ساختار مناسب بوجود بیاورید. اشكال مثلثی پارچه ای را كه درست كرده اید به نوارهای چوبی عقب و جلو نصب كنید تا حالت بگیرد.

 

 

زیبایی سبدها

 

 

نمونه چیدمان بسیار زیبا برای اتاق کودک!

 

 

سبدهای حصیری اتاق نوزاد شما را تمیز نگه می دارد و هرچیز مورد نیاز را دم دستتان قرار می دهد. این سبد ها كه با نوارها بهم دوخته شده اند، آنقدر شیك و قشنگ هستند كه بشود بیرون از خانه هم مورد استفاده قرار داد.