مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

یک آپارتمان نقلی بی نظیر، تنها با 4 نکته ساده!



آیا در یك خانه كوچك با اتاق‌های كوچك زندگی می‌كنید؟ اصلا نگران طراحی و چیدمان چنین فضایی نباشید؛ این كار آن‌قدرها هم كه فكر می‌كنید سخت و دشوار نیست و می‌توان با انجام كارهایی ساده به چیدمان جذاب و كابردی در یك فضای كوچك رسید. این پنج اتاق كوچك بسیار زیبا طراحی شده‌اند. ما در این مطلب می‌خواهیم این پنج اتاق و ویژگی‌های طراحی آن‌ها را به شما معرفی كنیم تا شما هم بتوانید از این ایده‌ها در طراحی محیط كوچك زندگی خود استفاده كنید.

 

دکوراسیون خانه های کوچک, چیدمان خانه های کوچک

 

1. دیوارهایی به رنگ سیاه

استفاده از رنگ‌های روشن و ملایم را فراموش كنید. اگرچه این نكته درست است كه استفاده از رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر شدن فضا می‌شوند، اما رنگ‌های تیره و تماشایی زندگی (و فضاهای كوچك) را جذاب‌تر و خاص‌تر می‌كنند. از كجا مطمئن شویم كه طراحی اتاق ما با رنگ سیاه به خوبی انجام می‌شود؟ برای این كار از تعداد زیادی تابلوی هنری رنگی در فضای خود استفاده كنید تا با رنگ‌های تیره موجود در اتاق كنتراست ایجاد كنند. آیا برای داشتن یك اتاق زیبا و جذاب حتما باید از رنگ‌های تیره استفاده كرد؟ خیر. اما كسانی كه این شانس را داشته‌اند كه بتوانند از رنگ‌های تیره در طراحی فضای كوچك خود استفاده كنند به ندرت از این كار اظهار پشیمانی كرده‌اند.  

 

دکوراسیون خانه های کوچک, چیدمان خانه های کوچک

 

2. استفاده از مبلمان با ابعاد بزرگ

این موضوع درست است كه استفاده از مبلمان با ابعاد كوچك باعث می‌شود تا یك اتاق دارای تناسب درستی باشد و بی‌نظم و شلوغ به نظر نرسد. اما گاهی، استفاده از یك مبلمان با ابعاد بزرگ (مانند یك كاناپه چندبخشی) باعث می‌شود یك فضای كوچك دنج شود و حس و حالی جذاب و خوشایند پیدا كند. در اتاقی كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید، یك كاناپه چندبخشی فضای زیادی از اتاق تلویزیون را اشغال كرده است، حتی تا قسمتی از پنجره پیش رفته است. اما دیگر قسمت‌های این اتاق دارای مبلمان زیادی نیستند و به همین دلیل حس و حال كلی این اتاق بسیار دنج و چشم‌گیر شده است. وقتی این اتاق را می‌بینید دوست دارید بر روی كاناپه لم بدهید و در زیر نور طبیعی مدت زیادی را صرف تماشای تلویزیون بكنید.  

 

دکوراسیون خانه های کوچک, چیدمان خانه های کوچک

 

3. استفاده از تعداد زیادی عناصر طراحی برای رسیدن به جلوه‌ای غنی و كامل

این ایده در اتاق خوابی كه در عكس بالا می‌بینید به طور كامل اجرا شده است. فقط به این دلیل كه مساحت فضای اتاق خواب شما كوچك است، نباید به این تصور برسید كه نمی‌توانید از عناصر تزئینی زیبا و خاص استفاده كنید و فضای خود را با تعداد زیادی وسیله تزئینی پر كنید. یك تخته پشتی بزرگ و زیبا تبدیل به نقطه كانونی این اتاق خواب شده است و آباژورهایی كه در كنار تخت‌خواب قرار گرفته‌اند نه تنها به فضا زیبایی داده‌اند بلكه بسیار كاربردی هم هستند. نكته‌ای كه در این اتاق خواب به چشم می‌خورد و باعث جذابیت بیشتر آن شده است، استفاده از پالت رنگی ملایم و ایجاد تقارن بصری است. این كار باعث ایجاد حس و حالی متعادل در فضا شده و اتاق خواب را از نظر بصری جذاب‌تر كرده است.

 

دکوراسیون خانه های کوچک, چیدمان خانه های کوچک

 

دکوراسیون خانه های کوچک, چیدمان خانه های کوچک

 

4. از وسایل دوكاره یا چندكاره در یك فضای كوچك استفاده كنید

طبیعی است كه اتاق‌های كوچك معمولا در خانه‌های كوچك قرار دارند و به همین دلیل گاهی یك اتاق بیش از یك كاربرد برای اعضای خانه دارد و از آن استفاده‌های مختلفی می‌شود. دو اتاق كوچكی كه در دو عكس بالا مشاهده می‌كنید همین وضعیت را دارند، اما طراحی آن‌ها آن‌قدر هوشمندانه انجام شده است كه این دو اتاق وظایف مختلفی كه بر عهده آن‌ها گذاشته شده است را به خوبی انجام می‌دهند. در اتاق خواب اول، فرورفتگی داخل دیوار یك میز تحریر كوچك و یك صندلی را در خود جای داده است (توجه كنید كه چگونه این اتاق خواب با اتاق تلویزیون مورد دوم كه دارای یك كاناپه بزرگ بود كنتراست دارد). در اتاق دوم، تخت خواب تاشو است و داخل فرورفتگی دیوار می‌رود و یك میز غذاخوری كوچك به فضا اضافه می‌شود. اتاق دوم هم اتاق خواب است و هم اتاق غذاخوری.  

 

منبع : chidaneh.com - apartmenttherapy


ویدیو مرتبط :
یک نکته ی ساده برای قرار های کاری شما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بالا بردن عمر لپ تاپ با چند نکته ساده



 

بالا بردن عمر لپ تاپ با چند نکته ساده

 

زمانی لپتاپ یک وسیله تجملاتی برای مهندسین عالی رتبه محسوب می‌شد. اما این روزها بسیاری از دانشجویان مخصوصا دانشجویان رشته‌های مهندسی یک کامپیوتر قابل حمل به همراه دارند. اگر به دانش‌آموزان فامیل و آشنا حتی اگر نگاهی بیاندازیم هم تعداد بسیاری زیادی از آنها را می‌بینیم که سرشان گرم لپ‌ تاپ است و دیگر علاقه گذشته را به کامپیوترهای رومیزی سری PC نشان نمی‌دهند.

اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که اکثرا نمی‌دانیم چطور از این همراه نسبتا گرانقیمت مواظبت کنیم در حالی که لپ تاپ به خاطر ظریف بودن و حمل شوندگی بسیار زیاد به نسبت PC بسیار بیشتر در معرض آسیب است.

برای همین امروز موضوع صحبت‌مان درباره راه‌هایی برای بالا عمر لپ تاپ است. در اولین قدم باید اشکالات کار را بفهمیم و سپس آنها را رفع کنیم :

 

تنظیمات کارخانه:
عموما در اسمارت فون‌ها، تنظیمات کارخانه‌ای ( مانند روشنایی صفحه نمایش ) بیشتر از آن چیزی است که هر کاربر نرمالی به آن نیاز دارد. معمولا این جوری لپتاپ در نگاه اول زیباتر به نظر می‌رسد! با تنظیم کردن مجدد این میزان روشنایی هم به خودتان رحم می‌کنید و هم به باتری لپتاپ‌تان و هم به خود لپتاپ !
این که می‌گویند که کارخانه بهتر می‌داند چطوری باید تنظیم کند را بریزید دور! برای اکثر مردمی که تا توی رختخواب هم با کامپیوتر کار می‌کنند این مسئله بسیار مهم است. خیلی بد است که تا آخرین لحظه قبل از به خواب رفتن یک نورافکن توی چشم شما باشد!

 

شارژ کردن زیاد باتری:
باتری‌های لپ‌تاپ عمدتا بر این اساس ساخته می‌شوند که جدا از برق باشند. افراد زیادی را می‌بینیم که از لپ تاپشان به عنوان دستگاه اصلی در دفتر یا خانه استفاده میکنند و عموما در تمام مدتی که دارند با دستگاه کار میکنند سیم برق به این دستگاه وصل است.
بهتر است در مدت استفاده این سیم به دستگاه وصل نباشد و باطری به طور نرمال بر اثر استفاده خالی شود و دوباره دستگاه را به پریز بزنید و شارژ کنید. این کار از پیری زودرس باتری جلوگیری می‌کند.

 

حرارت بالا:
دو راه برای گرم کردن لپ تاپ وجود دارد. استفاده سنگین و طولانی مدت در شارژ گذاشتن. این کار به راحتی می‌تواند عمر دستگاه شما را کم کند. کلا هر نوع وسیله الکتریکی با گرمای زیاد مشکل خواهد داشت.
اینکه مطمئن بشید که کامپیوترتان میتواند به آسانی نفس بکشد هم مسئله ی مهمی است. برای مثال در جایی که اصلا هوا گردش ندارد یا روی تخت قرار ندهید لپ تاپ را چون باز هم گرمای بالای لپ تاپ را شاهد خواهید بود.
جدیدا هم که مشخص است مخصوصا آقایان نباید لپ‌تاپ را روی پا بگذارند. برای این جور مواقع بهتر است یک چیزی مانند بالش مناسب میان لپ تاپ و پای شما باشد.
یک سایت هست به آدرس coolpad.ir که کول پدهای خیلی خوبی دارد و در ایران تهیه انواع کول‌پدها را مهیا کرده است.

 

هارد اکسترنال:
نرم افزارهایی که بیشتر از آنها استفاده می‌کنید در واقع همان نرم افزارهایی هستند که بیشترین حجم رم‌تان را اشغال میکنند. درست است که می‌توانید از فلش مموری برای کمک به رم لپ تاپ استفاده کنید اما در کل کار زیادی برای این بخش نمی‌شود کرد.

می‌ماند قسمت مربوط به هارد کامپیوتر که یک قطعه داخلی پراستفاده است اما لزومی هم ندارد همیشه پر از اطلاعات باشد! بهتر است قسمتی از اطلاعات را روی یک هارد اکسترنال ذخیره کنید. این جوری علاوه بر این که لازم نیست یک لپ تاپ معمولی را به خاطر هارد بالایش به قیمت بالایی بخرید یک جور پشتیبان همیشگی هم دارید.
بعد از سیلی که در بعضی از کشورهای آسیایی آمد قیمت هارد به شدت بالا رفت. اما الان وضع کمی بهتر شده است. در ثانی باز هم یک هارد اکسترنال علاوه بر این که قابلیت حمل و نقل بالایی دارد از قیمت پایینتری به نسبت هارد لپتاپ برخوردار است.
یادتان باشد پیشتیبان گیری مهم‌ترین اصلی است که حرفه‌ای‌ها رعایت می‌کنند. این جوری به لپ تاپتان هم کمتر فشار می‌آید. حتی اگر به من باشد می‌گویم درایو CD یا DVD اکسترنال هم استفاده کنید

 

ماوس:
بیشترین سخت‌افزاری که در کنار لپ تاپ خریده می‌شود ماوس است. بعد از یک مدت ممکن است به trackpad خود لپتاپ برای شما عادی بشود و بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. در این صورت خرید یک ماوس خیلی بی‌معنی به نظر می‌رسد.
اما به نظر من بردن تجربه استفاده از ماوس از PC به لپ تاپ ارزش کمی دست به جیب شدن را دارد. فقط خواهشا از این ماوس‌های ارزانقیمتی که بعضا اشانتیون هم می‌دهند استفاده نکنید! ماوسهای خوبی با قیمتی زیر 50 یا حتی 25 هزار تومان در بازار هست که علاوه بر کیفیت بسیار بالا برای استفاده سریع و دقیق ( مثلا در بازی‌ها و کارهای گرافیکی ) به سلامتی دست به خصوص مچ دست شما توجه بسیاری دارند.
استفاده از پد لپ تاپ به مرور زمان علاوه بر کثیفی و چرب شدن که از زیبایی لپ تاپ شما کم می‌کند باعث آسیب به سلامت شما و لپ تاپ هم می‌شود. استفاده از آن‌ را مواقعی موکول کنید که واقعا ماوس در دسترس نباشد.

 

پوشش لپتاپ
لپ تاپ قابلیت حمل زیادی دارد. برای همین ممکن است هر جایی از آن استفاده کنیم و بعد از استفاده هم در هر جایی که دستمان رسید آن را قرار بدهیم.
اما توصیه می‌کنم حتما از پوششی مثل کیف برای لپ تاپ استفاده کنید. مخصوصا وقتهایی که با آن کار نمی‌کنید آن را درون کیف بگذارید. خراشها و خط و خش‌هایی که معمولا بدجور هم توی ذوق می‌زنند همیشه در انتظار تنبلی شما هستند!

نکته دیگری هم هست این است که نیاز نیست 50 مدل کیف لپتاپ با قیمتی بسیار زیاد بخرید! یک کیف معمولی این روزها با قیمتی حدود 50 هزار تومان و کیفیت خیلی خوب قابل تهیه است. اگر استفاده خاصی ندارید یا لوازم خاصی را مجبور نیستید در کنار لپ تاپ داشته باشید، خرید کیفهای مارکدار با قیمت خیلی بالا کار عاقلانه‌ای محسوب نمی‌شود.

 

تمیز کردن
علاوه بر اینکه لپ تاپ را باید در جایی نگاه دارید که هوا جریان دارد و دمای مناسبی هم دارد، باید در جایی دور از گرد و غبار آن را نگه دارید. گرد و غبار به سرعت می‌تواند جلوی تهویه مناسب را بگیرد و صدماتی جدی به دستگاه وارد کند.
در ثانی برای تمیز کردن همیشه به دنبال راه‌های مناسب باشید. گاهی بد نیست چند هزار تومان هزینه کنید و دستمال ویژه لپ تاپ خودتان را تهیه کنید. تمیز کردن با هر چی که به دست شما رسید خودش عاملی است که می‌تواند خط روی قسمتهای براق لپ تاپ شما بیاندازد.
مخصوصا در موقع تمیز کردن صفحه نمایش دقت کنید. معمولا می‌گویند در صورت نبودن پارچه و اسپری مخصوص از پارچه نخی نم‌دار و نرم استفاده کنید. در هر حال از هر نوع فشار به شدت خودداری کنید چون سطح مانیتور در لپ‌تاپ‌ها به شدت ظریف است و ممکن است باعث آسیب بشود و کلی خرج روی دست شما بگذارد!

منبع:persiangfx.com