مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

چگونه به دیوارهای خنثی شادابی اضافه كنیم؟



 شكی وجود ندارد كه دیوارهای بژ و استخوانی از رنگ های خنثی كلاسیك هستند، اما آن‌ها به این معروفند كه فضا را كسل‌ و خسته‌كننده می‌كنند. در این مطلب می‌خواهیم 7 ایده در تركیب رنگ‌های دیگر با رنگ بژ و استخوانی را به شما معرفی كنیم كه به اندازه شخصیت و روحیه خودتان به فضای شما انرژی و شادابی اضافه می‌كنند.
 

طراحی دکوراسیون داخلی,عکس دکوراسیون منزل


ترکیب با شکوه: رنگ قرمز.
سایه‌های رنگ قرمز، از قرمز لاكی گرفته تا قرمز زرشکی، در مقابل رنگ بژ و استخوانی جلوه‌ای شیك و باشكوه ایجاد می‌كنند. نكته مهم در این تركیب رنگی این است كه گرمی و خنكی این دو رنگ را با هم هماهنگ كنید. اگر عاشق رنگ قرمز هستید، اما در مورد استفاده از این رنگ در یكی از وسایل بزرگ و گران‌قیمت اتاق خود تردید دارید (مانند یك مبل)، از این رنگ در مقادیری كم‌تر در وسایلی مانند آثار هنری، تعدادی از كوسن‌ها، و یا یك گلدان استفاده كنید. این كار را انجام دهید و ببینید كه فضای شما چه تغییر مثبتی می‌كند.
 

طراحی دکوراسیون داخلی,عکس دکوراسیون منزل

 
ترکیب شیک و مدرن: رنگ سبز و رنگ آبی آسمانی.
اگر رنگ بژ خاكی را با رنگ‌های سبز و آبی آسمانی تركیب كنید به ظاهری شیك و مدرن دست پیدا خواهید كرد. این تركیب رنگی فضایی در اتاق شما ایجاد می‌كند كه انگار در نور روز در كنار ساحل دریا هستید. برای زیباتر كردن این تركیب رنگی سعی كنید دیوارهای بژ رنگ شما دارای گچبری‌های سفیدرنگ باشد و هم‌چنین یك قالیچه با رنگ‌مایه‌های روشن (نوع دست‌باف آن با رنگ‌های خنثی عالی است)، یك كاناپه پارچه‌ای، چند كوسن و و چند وسیله تزئینی به رنگ آبی را به فضا اضافه كنید. رنگ آبی آسمانی ظاهر سنتی‌تری دارد در حالی كه رنگ آبی دریایی و رنگ فیروزه‌ای مدرن‌تر هستند و در عین حال رنگ سبز دریایی حس و حالی ساحلی دارد. انتخاب این رنگ‌ها كاملا به سلیقه و علاقه شما بستگی دارد.
 

طراحی دکوراسیون داخلی,عکس دکوراسیون منزل

 
تركیب متفاوت: رنگ صورتی با رنگ نارنجی.
وقتی رنگ بژ و استخوانی با رنگ‌های صورتی تیره و نارنجی تركیب شود تبدیل به هر چیزی می‌شود به جز كسل‌كننده. در كنار دیوارهای استخوانی رنگ از تخت‌خوابی با روتختی و بالشت‌هایی با رنگ تمشكی، قالیچه‌ای روشن، و پرده‌هایی با راه‌راه‌هایی نارنجی استفاده كنید. رنگ بژ كمك می‌كند تا این رنگ‌های روشن و شاد پخته‌تر و زیباتر به نظر برسند. اگر به دنبال فضایی خاص‌تر و متفاوت‌تر هستید سقف اتاق را نیز به رنگ صورتی تیره درآورید. 
 

طراحی دکوراسیون داخلی,عکس دکوراسیون منزل

 
ترکیب لطیف و غنی: رنگ سیاه و رنگ سفید.
یكی از زیباترین و غنی‌ترین تركیب‌های رنگی سفید، سیاه، و بژ است. چنین پالت رنگی‌ای به فضا زیبایی و لطافت هدیه می‌كند. به اتاق‌هایی كه دیوارهای بژ رنگ دارند، گچ‌بری‌ها و چارچوب‌های سفید رنگ، درهای سیاه رنگ، و كفپوش‌های تیره اضافه كنید. برای ایجاد بافت در فضا از یك قالیچه پرزدار استفاده كنید و مبلمانی به رنگ سفید (البته سعی كنید برای آن‌ها لباس بدوزید تا سریع كثیف و لك نشوند) انتخاب كنید، هم‌چنین آثار هنری را به رنگ‌های سفید و سیاه انتخاب كنید. با استفاده از وسایل چرمی و شكلاتی و نیز گیاهان خانگی به این پالت رنگی جذابیت و پختگی اضافه كنید. 
 

طراحی دکوراسیون داخلی,عکس دکوراسیون منزل


ترکیب گرم و گوارا: رنگ قهوه‌ای و رنگ كرم.
با استفاده از تركیب رنگ‌مایه‌های قهوه‌ای و كرم، از رنگ شیر كف‌دار گرفته تا رنگ دانه قهوه، فضای اتاق خود را شبیه یك كاپوچینوی گرم و گوارا كنید. استفاده از این تركیب بهترین راه برای تبدیل یك دیوار بژ رنگ كه ممكن است علاقه‌ای به آن نداشته باشید به یك عنصر ارزشمند است. برای خلق ظاهری زیبا و جذاب استفاده از كنتراست نكته‌ای كلیدی است، به همین دلیل از سایه‌های روشن و تیره این رنگ‌ها برای رسیدن به كنتراست استفاده كنید.
 

طراحی دکوراسیون داخلی,عکس دکوراسیون منزل


ترکیب شاد و ساده: رنگ خرمالویی.
كار كردن با رنگ نارنجی گرم و تیره به طور شگفت‌انگیزی كار راحت و آسانی است. این رنگ چشم‌گیر است اما نه خیلی، شاد است اما نه بیش از حد، و خنثی است اما كسل‌كننده نیست. از این رنگ در مبلمان اتاق خود استفاده كنید. اگر نمی‌خواهید چنین كاری را انجام دهید مبلمان را به رنگ خنثی انتخاب كنید و از این رنگ در كوسن‌ها استفاده كنید.
 

طراحی دکوراسیون داخلی,عکس دکوراسیون منزل

 
استفاده از تخت‌خواب خرمالویی رنگ راه بسیار آسانی برای تغییر ظاهر اتاق‌ خوابی است كه دیوارهایی به رنگ بژ دارد. برای اضافه كردن این رنگ به اتاق خواب نیازی نیست كه حتما تخته پشتی تخت‌خواب را به این رنگ درآورید، بلكه كافی است یك پارچه زیبای خرمالویی رنگ را تا كرده و بر روی تخته پشتی تخت‌خواب خود بكشید تا جلوه‌ای تازه به فضای شما اضافه شود.
 

طراحی دکوراسیون داخلی,عکس دکوراسیون منزل


ترکیب جذاب: رنگ سبز و رنگ طلایی.
رنگ سبز چمنی و رنگ طلایی هم‌نشین‌های بسیار خوبی برای دیوارهای بژ رنگ هستند. آباژوری كه دارای پایه‌ای سبز رنگ و سایه‌بانی سفید رنگ است و یك آینه‌ طلایی وسایل كلاسیكی هستند، اما وقتی در كنار دیوارهای بژ رنگ قرار می‌گیرند جلوه فوق‌العاده زیبایی ایجاد می‌كنند. هم‌چنین از این دو رنگ می‌توانید در مبلمان، كوسن‌ها، روكش‌های مبل، و آثار هنری استفاده كنید.

به ما بگویید: آیا دیوارهای خانه شما به رنگ بژ یا استخوانی است؟ چگونه فضای پیرامون آن را طراحی كرده‌اید؟ لطفا عكس‌های خانه خود و نظرات‌تان را با ما در بخش بحث و گفتگو چیدانه در میان بگذارید.

منبع : chidaneh.com


ویدیو مرتبط :
خنثی کردن لیبل گیت فروشگاهی آرتان با خنثی کننده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دراردیبهشت با اضافه وزن فروردین چه كنیم؟


نگران اضافه‌‌وزن‌تان نباشید، همه چیز قابل بازگشت است؛ اما یادتان باشد برای رسیدن به وزن قبلی باید كمی بیشتر از 2 هفته وقت صرف كنید

نوروز برنامه غذایی مردم را دچار تغییراتی می‌كند چرا كه به هر حال درست یا غلط، خوردن غذا و تنقلات هم بخشی از این لحظات خوش را تشكیل می‌دهد.  آجیل و شیرینی بخش عمده تنقلات نوروزی را به‌خودشان اختصاص می‌دهند، مواد‌غذایی كه هر چند پر خاصیت اما بسیار پركالری هستند و انرژی زیادی در بدن تولید می‌كنند. همه این‌ها را اضافه كنید به كم تحركی روزهای تعطیل و كمتر شدن فعالیت‌های همیشگی بدن. بنابراین طبیعی است این تعطیلات و تغییر روند معمول برنامه غذایی و فعالیت‌های روزانه، زمینه‌ساز افزایش وزن یا تجمع چربی در بدن شود، حتی بسیار اندك. «فرید نوبخت حقیقی»، كارشناس ارشد تغذیه در این مقاله برای همه شمایی كه طی این روزها دچار اضافه وزن شده‌اید توصیه‌هایی دارد كه با به كار بستن آن‌ها می‌توانید دوباره به وزن ایده‌آل‌تان برگردید.





  1000 كالری كمتر از نیازتان بخورید

 اگر دچار اضافه وزن شدید برای كاهش آن نباید نگران باشید اما به همان مقدار هم باید حوصله به خرج بدهید، چون چربی كه طی 2 هفته به بدن شما اضافه شده به همان سرعت نمی‌سوزد. وقتی قرار است برای كاهش وزن‌تان رژیم بگیرید برنامه غذایی شما باید با بررسی سوابق پزشكی و ارزیابی‌های جامع خاص خود شما تنظیم شود اما در یك نگاه كلی باید دقت كنید كه بیش از 4‌كیلوگرم در ماه نمی‌توانید وزن كم كنید. كاهش وزن بیشتر از این مقدار بدون تردید با عارضه‌های جسمی و روانی همراه است. بنابراین اگر  وزن اضافه كردید نباید عجله‌ای برای كاهش یكباره آن داشته باشید. 4 كیلو كاهش وزن در ماه، مستلزم این است كه فرد روزانه 1000 كیلو كالری كمتر از نیازش مصرف كند. مثلا فردی كه نیاز امروزش برای وزن، قد، جنس و سنش 2هزار و 800 كیلو كالری است، اگر به جای این مقدار هزار و 800 كیلو كالری دریافت كند هر ماه 4 كیلو وزن كم می‌كند، این سقف نهایی است. ما به‌طور معمول برای بیماران چیزی بین 2 تا 3 كیلوگرم در ماه برای كاهش وزن درنظر می‌گیریم، چون كاهش وزن بیش از این مقدار بدون تردید همراه با عوارضی مثل ریزش مو، تخریب پوست و ناهنجاری‌های روانی مثل افسردگی و پرخاشگری و حتی در بعضی افراد به هم خوردن ثبات فشار خون است. آسیب به كبد، كلیه و حتی سیستم قلب و عروق را هم باید به این موارد اضافه كرد. تقریبا تمام دستگاه‌های بدن از كاهش بیش از حد مجاز وزن متاثر می‌شوند.





  ریز مغذی‌ها را از برنامه غذایی‌تان حذف نكنید!

شاید با دانستن این نكته كه حذف هزار كالری از برنامه غذایی روزانه، شما را به وزن دلخواه‌تان می‌رساند، بدون معطلی شروع به كم كردن مواد‌غذایی مورد نیاز روزانه‌تان كنید اما باید این را هم در نظر بگیرید كه این كاهش، اگر از روی آگاهی نباشد حتی اگر وزن شما را كم كند بدون عارضه نخواهد بود و احتمال بازگشت آن‌هم غیرقابل پیش‌بینی نیست. تنظیم كالری، پروتئین و كربوهیدرات كار سختی نیست‌ اما در مقابل برخی ریز ‌مغذی‌ها مثل ویتامین‌ها و املاح وجود دارند كه بدن ما در طول روز در حد میلی‌گرم و میكرو‌گرم به آن‌ها نیاز دارد. از جمله آهن، روی و انواع ویتامین‌ها مثل ویتامین b6 و نیاسین. رژیم‌های نادرستی كه كاهش بیش از حد مجاز كالری را درنظر می‌گیرند یا بدون قاعده صرفا كالری دریافتی را كاهش می‌‌دهند معمولا نمی‌توانند این ریزمغذی‌ها را تامین كنند بنابراین فرد را در كنار كاهش وزن به سوء تغذیه دچار می‌كنند. برای كاهش میزان كالری دریافتی افراد باید از هر 6 گروه غذایی، به اندازه معین و بسته به شرایط خاص جسمانی‌شان كم كنند. اهمیت این نكته اینجاست كه بنا بر اصول اساسی تغذیه، مثلا ما كمتر از حد معینی شیر و لبنیات در روز نمی‌توانیم مصرف كنیم چون ویتامین‌ها و املاحی در آن‌ها وجود دارد كه از طریق دیگری جبران نمی‌شوند. این ویژگی در مورد میوه و حتی نان و مواد نشاسته‌ای هم وجود دارد. برای كم كردن كالری تحت هر شرایطی باید از هر 6 گروه مواد‌غذایی، كمترین مقدار نیاز بدن‌مان را مصرف كنیم اما اینكه كمترین مقدار غذای مورد نیاز ما چقدر است تنها توسط یك متخصص قابل اندازه‌گیری است. یك متخصص تغذیه می‌تواند تعیین كند برای یك فرد كمترین مصرف شیر، لبنیات، نان و مواد نشاسته‌ای چقدر است. به همین دلیل است كه ما همیشه تاكید می‌كنیم رژیم غذایی باید انفرادی تنظیم ‌شود.



  با آجیل و شیرینی با‌قیمانده چه كنید؟

به‌دلیل تغییر برنامه خورد و خوراك طی این روزها، معمولا روند افزایش وزن بعد از پایان تعطیلات نوروز و اغلب تا تمام شدن شیرینی و آجیل و سایر تنقلات باقی مانده هم ادامه پیدا می‌كند. بنابراین باید قبل از هر چیز برای جایگزین كردن انواع میوه‌ها به جای آجیل و شیرینی‌های باقی مانده تلاش كنید البته منظور از این توصیه حذف كامل مغزها از برنامه غذایی نیست. مغزها و دانه‌ها دارای اسیدهای چرب مفید و صدها خاصیت دیگر هستند و به شرطی كه درست مصرف شوند به سلامت ما كمك بسیاری می‌كنند. منظور از استفاده درست روی آوردن به مغزهای خام به جای شور و البته رعایت كردن میزان مورد نیاز بدن است. پسته خام، بادام، فندق و سایر مغزها چربی‌های مفیدی دارند اما باید به‌طور متناسب و به مقدار صحیح مصرف شوند چون به هر حال جزو خانواده چربی‌ها هستند و مقدار چربی كه در بدن تولید می‌كنند زیاد است. چربی ‌آنها از خانواده چربی‌های مفید است اما نباید فراموش كنیم بین مقدار انرژی كه كره روغن نباتی جامد، كره، روغن و دانه‌هایی مثل بادام زمینی و... تولید می‌كنند تفاوتی وجود ندارد و همه به یك اندازه كالری‌زا هستند. بنابراین باید در مصرف آن‌ها به مقدار چربی مورد نیاز بدن دقت كرده و برای جلوگیری از اضافه وزن‌‌های احتمالی باید مغزها را به مقدار متعادل و متناسب مصرف كنیم.



چند توصیه‌كلیدی

  •  روش صحیح تغذیه این است كه تعداد وعده‌های مصرفی غذا زیاد باشد و حجم هر وعده كم.

  • ساعات غذا خوردن حتی المقدور منظم باشد. این كه اتفاقی یك روز سر موقع غذا نخورید یك بحث است و اینكه هر روز روال باشد كه ساعات نهار و شام متفاوتی داشته باشید یك بحث دیگر. مثلا اینكه یك روز 11 ظهر، یك روز 2 بعداز ظهر و یك روز اصلا نهار نخورید روش صحیحی نیست. شما می‌توانید یك محدوده زمانی برای وعده‌های غذایی‌تان داشته باشید مثلا شام را بین ساعت 8 تا 9 یا نهار را بین ساعت 12 تا 2 بخورید و برنامه غذایی‌تان را روی همین محدوده تنظیم كنید.
  • ضمن اینكه از تمام گروه‌های غذایی استفاده می‌كنید، مصرف 3 ماده غذایی را كه باید تا جای ممكن كم كنید این مواد عبارتند از نمك اضافه، قند و شكر اضافه و روغن اضافه. تمام افراد باید سعی كنند مصرف این 3 قلم را در برنامه غذایی‌شان محدود كنند یا به حداقل برسانند.  این نكته را در نظر داشته باشید كه حداقل نیاز بدن به این مواد غذایی فرد به فرد و با درنظر گرفتن شرایط فیزیولوژیك جنسی، سنی، قد، وزن و نوع فعالیت‌ها تغییر می‌كند.
  • تا جایی كه برای‌تان مقدور است غذاهای آماده و فرآوری شده را جایگزین غذاهای سالم و طبیعی نكنید. مثلا ماهی غذایی سلامت است و ماده غذایی بسیار سودمندی برای ماست اما نه كنسرو ماهی كه غرق در روغن است و نمك زیاد و مواد نگهدارنده شیمیایی بسیاری هم دارد. در مورد مصرف آبمیوه هم آبمیوه‌های صنعتی كه شكر زیاد و مواد نگهدارنده زیاد دارند هرگز نمی‌توانند جایگزین میوه سالم و طبیعی شوند. خلاصه كلام اینكه تا جایی كه می‌توانید به سمت غذاهای طبیعی بروید.




  در قدم اول چه كنید؟

 معمولا اضافه وزن در تعطیلات نوروز هر چند به مقدار معمولا  اندك اجتناب ناپذیر است؛ اما باید به یاد داشته باشید برای رهایی از اضافه وزن و درمان چاقی تنها یك راه وجود دارد آن هم اصلاح سبك زندگی است. بدین معنا كه باید برنامه زندگی‌تان را تغییر دهید، فعالیت بدنی‌تان را افزایش بدهید و مقدار غذای مصرفی یا كالری كه از راه غذاها دریافت می‌كنید، كاهش دهید. دقت كنید كه منظور از این كاهش، خوردن كمتر از حد نیاز نیست. در حقیقت باید به اندازه‌ای كه مورد نیاز بدن‌تان است كالری دریافت كنید اما به‌طور طبیعی كسی كه دچار اضافه وزن یا چاقی شده باید ضمن افزایش فعالیت بدنی، مقدار كالری مورد نیاز بدنش را هم كاهش بدهد البته به‌صورت اصولی و زیر نظر یك متخصص به نحوی كه دچار عوارض احتمالی كاهش وزن نشود.





  شام نخوردن چاق‌تان می‌كند!

خیلی‌ها برای اینكه زودتر به نتیجه برسند برای جبران اضافه وزن‌شان در تعطیلات نوروز شام را از برنامه غذایی‌شان حذف می‌كنند. این در حالی است كه این روش اثر عكس دارد. بدترین كار برای كاهش وزن این است كه شما یك وعده غذایی را به‌طور كامل از برنامه روزانه‌تان حذف كنید. به‌طور كلی نخستین اصل در تغذیه و رژیم درمانی این است كه تعداد وعده‌های غذایی زیاد و حجم هر وعده كم شود. به‌طور طبیعی كسی كه شام نمی‌خورد صبح گرسنه‌تر از زمانی است كه شام خورده، بنابراین ناخودآگاه در وعده صبحانه یا حتی ناهار این كمبود را برطرف می‌كند و بیش از نیاز یك وعده غذا می‌خورد. حال آنكه مقدار اضافه بر نیازی كه در آن وعده دریافت كرده تماما تبدیل به چربی شده و وارد مخازن چربی در بدن خواهد شد. این چربی ذخیره شده هم با حذف یك وعده غذایی مثل ناهار یا حتی شام از مخازن چربی بدن خارج نمی‌شود و فقط طی رژیم‌های غذای خاص و دراز مدت است كه می‌سوزد و مصرف می‌شود بنابراین بدترین روش برای كاهش وزن این است كه یك وعده را به‌طور كامل از برنامه غذایی‌تان حذف كنید.



  با این رژیم‌ها بیمار می‌شوید، نه لاغر

برخی افراد هم كه در كاهش وزن عجولند با خیال سریع رسیدن به وزن اولیه به رژیم‌های میوه و آب‌میوه روی می‌آورند كه البته این روش هم از جمله اشتباهات فاحشی است كه در جامعه ما رواج دارد. این رژیم‌‌ها هیچ اساس علمی ندارند. همانطور كه بارها تذكر داده شده ما 6 گروه مواد غذایی داریم كه باید از همه آن‌ها استفاده كنیم. اگر قرار است جابه‌جایی هم در این مواد‌غذایی در میان باشد باید داخل یك گروه انجام شود نه بین یك گروه با گروه دیگر. مثلا اگر بخواهیم در گروه مواد نشاسته‌ای نان نخوریم باید آن را با برنج، سیب زمینی، ماكارونی یا حبوبات جایگزین كنیم. ما نمی‌توانیم بگوییم نان نمی‌خوریم به جای آن گوشت می‌خوریم یا گوشت نمی‌خوریم و به جای آن شیر می‌خوریم! هر كدام از این‌ مواد‌غذایی بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن ما را تامین می‌كنند به‌همین‌دلیل اصلا و ابدا چیزی به‌عنوان رژیم‌های تك‌خوری از جمله رژیم‌های میوه و آب‌میوه درست نیست و باعث آسیب‌های جدی به سلامت فرد می‌شود. طبیعتا وقتی كالری خیلی كمتر از نیاز باشد ما وزن كم می‌كنیم اما این كاهش وزن در حكم یك بیماری است نه‌راهی برای رسیدن به سلامت و وزن نرمال.





  قرص‌های لاغری سلامت‌تان را هدف می‌گیرند

از آنجا كه همه به‌دنبال این هستند كه به همان سرعتی كه وزن اضافه كرده‌اند، وزن هم از دست بدهند سراغ روش‌های به ظاهر سریع و ساده می‌روند. قرص‌های چربی‌سوز هم یكی از همین روش‌هاست كه افراد برای كاهش وزن به آن پناه می‌برند، غافل از آنكه اگر واقعا چنین قرصی وجود داشت نباید یك آدم چاق روی زمین باقی می‌ماند. مكانیسم این قرص‌ها به این شكل نیست كه چربی‌های اشباع یا ذخیره شده در بدن را هدف بگیرد و مصرف كند، در واقع این قرص‌ها از جذب چربی‌در روده جلو‌گیری می‌كنند. غذایی كه ما می‌خوریم به اجزای سازنده‌‌اش شكسته می‌شود و از راه سلول‌های جدار روده جذب و وارد خون شده و به قسمت‌های مورد نیاز بدن فرستاده می‌شود. یكسری از این قرص‌ها شرایطی ایجاد می‌كنند كه چربی نتواند از راه جدار روده جذب خون شود. بنابراین چربی‌های مورد نیاز بدن هم از همین راه دفع می‌شوند. این قرص‌ها اسهال چرب در فرد ایجاد می‌كنند و علاوه بر چربی جذب ویتامین‌های محلول در چربی مثل ویتامین A، D، A و K هم مختل می‌شود و فرد علاوه بر چاقی دچار عارضه‌های جسمانی دیگری هم می‌شود. بنابراین بدون تردید  می‌توان گفت مصرف این قرص‌ها یكی از پرخطرترین روش‌های كاهش وزن است.



  روزی 30 دقیقه پیاده‌روی كنید

یكی از روش‌های مناسب برای سوزاندن چربی‌های ذخیره شده فعالیت بدنی است اما منظور از فعالیت بدنی این نیست كه حتما به باشگاه ورزشی كه دارای امكانات و وسایل خاص هستند، روی آورید. یك پیاده‌روی ساده هم فعالیت بدنی محسوب می‌شود و می‌تواند بخش زیادی از نیاز بدن شما به تحرك را تامین كند البته به شرطی كه این پیاده‌روی یك مقدار سریع‌تر از حالت پیاده‌روی تفریحی باشد. دویدن نرم یا فعالیت‌‌هایی مثل دوچرخه‌سواری هم به سوزاندن چربی‌های اضافه در بدن شما كمك بسیاری می‌كنند. به هر حال بدون نیاز به داشتن فضا یا امكانات خاص از پیش تدارك دیده شده، می‌توانید روزی 30تا 45 دقیقه پیاده‌روی سریع را در برنامه روزانه‌تان پیش‌بینی كنید با این روش البته در كنار كاهش كالری مورد نیاز‌تان هم سریع‌تر وزن كم ‌می‌كنید هم اینكه عضلات‌تان دچار شل شدگی نمی‌شود.



  عضلات‌تان آب می‌شود، نه چربی‌ها!

اگر برای رهایی از وزن اضافه‌تان به رژیم‌های تك‌خوری به‌خصوص میوه‌ها دل‌بسته‌اید باید به خاطر داشته باشید میوه ماده غذایی بسیار خوبی است اما در جای خودش نه جای شیر و نان و حتی چربی‌ها. بنابراین با این جایگزینی نادرست قطعا بدن شما بخشی از نیازهایی كه از طریق سایر گروه‌ها باید تامین شود از دست می‌دهد. در این رژیم‌ها چون كالری دریافتی آن‌ها بسیار كمتر از حد مجاز است، افراد وزن از دست می‌دهند اما معمولا در چنین شرایطی چربی‌های اضافه بدن را از دست نمی‌دهند، چون مصرف چربی در بدن به زمان نیاز دارد بنابراین برای جبران این كمبود بدن به سراغ ذخیره‌های عضلانی می‌رود و در حقیقت به جای چربی‌ها از ماهیچه‌های فرد مایه گذاشته می‌شود و بعد از اینكه این رژیم رها می‌‌شود، بدن بلافاصله شروع می‌كند به ترمیم خودش و وزن از دست رفته كه مشخصا از پروتئین‌ها و عضلات بوده دوباره بر می‌گردد. بنابراین تنها اتفاقی كه افتاده این است كه فرد دچار ریزش مو، تغییرات خلقی، نوسانات فشار خون، آسیب‌های كبدی و امثال آن شده است. باز هم تاكید می‌كنم این رژیم‌ها بر خلاف ظاهرشان كه سریع به نتیجه می‌رسند، صرفا فرد را بیمار می‌كنند و فرد در اثر بیماری لاغر می‌شود نه‌اینكه اصولی وزن كم كند و چربی‌های مازاد بدنش را از دست بدهد.

منبع : مجله سیب سبز