مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

چگونه برای پاگرد و راهرو بهترین رنگ را انتخاب کنید ؟



 

انتخاب رنگ راهرو , دکوراسیون راهرو

 

رنگ‌ها می‌توانند پاگرد یا راهروی ورودی را کوچک‌تر، بزرگ‌تر، گرم‌تر یا سردتر نشان دهند. با کمی آگاهی از رنگ‌ها و برنامه‌ریزی، انتخاب رنگ راهرو برایتان جالب و آسان خواهد بود.

هنگام انتخاب رنگ راهرو، سلیقه شخصی و سبک خانه را در نظر بگیرید. در مرحله بعد، به شرایط فیزیکی راهرو دقت کنید. عوامل مختلفی مانند نور و اندازه راهرو می‌توانند در انتخاب رنگ موثر باشند.

 

به اندازه راهرو توجه کنید.

 

رنگ سفید یا رنگ‌های روشن روی دیوارها و سقف، راهرو را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. اگر احساس می‌کنید راهرو خیلی سرد و بزرگ است، با انتخاب رنگ‌های تیره آن را گرم‌تر و صمیمی‌تر نشان دهید.

 

به این که دوست دارید راهرو چه حسی را منتقل کند، فکر کنید.

 

اگر دوست دارید تاثیر زیادی داشته باشد، از رنگ‌های گرم از قرمز تا سبز مایل به زرد استفاده کنید.

 

رنگ‌های مکمل حس دراماتیکی ایجاد می‌کنند. برای ایجاد حس آرامش از رنگ‌های سرد و آبی استفاده کنید.

 

رنگ‌های تکرنگ (طیف‌های مختلف از یک رنگ) و رنگ‌های مرتبط یعنی آن‌هایی که در چرخه رنگ کنار هم قرار می‌گیرند، جلوه خاصی ایجاد می‌کنند.

 

3- برای ایده‌گرفتن، به گل‌های طبیعی یک باغ گل نگاه و رنگی را انتخاب کنید که بلافاصله توجه شما را به خود جلب می‌کند. می‌توانید با الهام از طبیعت و ایجاد حس آسمانی، رنگ سقف را آبی کنید.

 

4- به نور راهرو دقت کنید. لامپ‌های معمولی، رنگ‌ها را گرم‌تر نشان می‌دهند در حالی که لامپ‌های فلورسنت و نور طبیعی راهرو را روشن‌تر و سردتر می‌کند.

 

5- به رنگ اتاق‌ها یا قسمت‌هایی که از راهرو قابل دیدن هستند، دقت و رنگی را برای راهرو انتخاب کنید که به بقیه قسمت‌های خانه بیاید یا حداقل با دیوارهای کناری هماهنگ باشد.

 

6- بعد از در نظر گرفتن چند رنگ، از رنگ‌فروشی کاتالوگ رنگ بگیرید. حتی بهتر است چند قوطی کوچک نمونه رنگ‌ بخرید.

 

تخته یا قسمت کوچکی از یک دیوار را رنگ بزنید تا بتوانید تصویر واضحی از رنگ پاگرد را تجسم کنید.

 

7- به نمونه‌ رنگ‌هایی که روی تخته یا دیوار زده‌اید در ساعت‌های مختلف روز و شب نگاه و به تغییر رنگ‌ها با نور طبیعی و یا نور لامپ دقت کنید.

 

8- اگر با همه این توضیحات هنوز در تصمیم‌گیری در مورد رنگ مشکل دارید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ سفید، خاکستری و حتی قهوه‌ای و در کل رنگ‌های خنثی را می‌توانید راحت‌تر با بقیه قسمت‌های خانه هماهنگ کنید.

 

منبع : سیمرغ


ویدیو مرتبط :
روح در راهرو سبز رنگ متروکه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه رنگ مویی را برای موهایمان انتخاب کنیم؟



 

رنگ مو

 

امروزه بسیاری از خانم‌ها موهای خود را رنگ می‌کنند اما بسیاری از آنها توجهی به تناسب بین رنگ انتخاب شده با موهایشان ندارند.

 


رنگ‌های گرم و سرد و تناسب آن با پوست صورت

 

رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد، رنگ‌های زنده و شفاف اند که چشم آنها را زودتر تشخیص داده و نزدیک تر به خود می‌بیند ولی رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و بنفش، رنگ‌های کدر و مات هستند که چشم آنها را دورتر می‌بیند. رنگ‌های گرم برای پوست‌های تیره و گندمی و اشخاص لاغر اندام و رنگ‌های سرد برای پوست‌های روشن، سرخ و سفید و چاق مناسب است.

 

رنگ مو

 

اشخاص از لحاظ رنگ پوست و ظاهر، به دو دسته تقسیم می‌شوند رنگ موی انتخابی باید ضد آن بوده تا یکدیگر را خنثی کنند.اشخاص لاغر اندام جزو دسته سرد بوده و اشخاص چاق جزو دسته گرم. رنگ موهای مناسب برای پوست‌های تیره رنگ عبارت است از شرابی، مسی، شاه بلوطی، طلایی،‌فندقی، بادامی و آجری.

 

رنگ موهای مناسب برای پوست‌های روشن نیز شامل بلوند خاکستری، زیتوی یا صدفی، قهوه ای مات و بلوند دودی است.

هفته نامه سلامت شماره 189