مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

چند ایده برای چیدمانی مناسب فصول سرد



دکوراسیون، به وقت زمستان به رنگ تابستان!

دکوراسیون خانه در زمستان , نحوه چیدمان خانه در زمستان
با گذر از پاییز و روزهایی که هوای نا متعادل دارند و نه گرم تابستانی اند و نه سرد زمستانی، آرام آرام به ماه های سرد سال نزدیک می شویم. بسیاری از خانم های خانه دار در اوایل پاییز خانه تکانی می کنند و برای نصب و راه اندازی سیستم های گرمایشی، چیدمان خانه را تغییر می دهند.
اگر شما هم چنین قصدی دارید، بد نیست در جریان این تغییر و تحول، دستی به سر و روی خانه بکشید و با بهره گیری از المان های تابستانی و برای غلبه بر سرما و رنگ های سرد، چیدمانی مناسب برای این فصل ها ایجاد کنید.

در این مطلب با چند ایده برای داشتن چیدمانی مناسب برای فصول سرد سال آشنا می شوید:
قسمت هایی از کف خانه که پوششی ندارد را با انداختن قالیچه ها و گلیم هایی که رنگ گرم دارند پر کنید تا فضا گرم تر شود. در ضمن کف خانه خود از عناصر بسیار مهم دکوراسیونی است که کیفیت و نوع آن در انتقال سرما یا گرما به محیط بسیار تاثیرگذار است.
بهتر است مبل ها را با فاصله کمتری نسبت به هم قرار دهید. زیرا در این صورت فضا صمیمانه تر و گرم تر جلوه می کند.
بهتر است برای مبل هایی با رنگ های سرد، از کوسن هایی با رنگ های قرمز، زرد و نارنجی یا از پوشش هایی با طرح گلیم، جاجیم یا قلاب بافی هایی به رنگ های شاد و گرم برای قسمت های پشتی و دسته های مبلمان استفاده کنید.
قرار دادن گلدان هایی با ظاهری زیبا که با گیاهان آپارتمانی تزئین شده اند و در فصول سرد دارای برگ های سبز و شاداب هستند می تواند به خانه طراوت و شادابی بهاری بدهد و در ضمن خشکی هوا را که بر اثر کار کردن شومینه و شوفاژ در فضا به وجود می آید کاهش می دهد.
بهتر است در قسمت هایی از خانه، به طور مثال هال و پذیرایی که افراد بیشترین زمان را در آنجا می گذرانند با لامپ هایی به رنگ نارنجی، زرد تیره و حتی قرمز یا به صورت ترکیبی تزئین کنید تا گرمای بیشتری در فضا به وجود بیاید.
با اندکی سلیقه و ابتکار هم می توانید خانه ای گرم و زیبا داشته باشید و هم زیبایی پاییز و زمستان را در فضا حس کنید. به طور مثال استفاده از کنده های چوبی که در کنار شومینه قرار داده شده است فضا را بسیار زیبا و دل انگیز می کند.
قرار دادن کامواهای رنگی و عروسک های بافتنی درون سبدی چوبی، می تواند بهترین تزئین زمستانی برای خانه شما باشد و در ضمن برای افراد خانواده حس و فضایی کلاسیک ایجاد کند.
شمع های رنگی نیز بهترین گزینه برای تزئین خانه ها در فصول سرد سال است، بنابراین سعی کنید در گوشه هایی از خانه که بیشترین دید را دارند با شمع ها یی کوتاه و بلند که رنگ های شادی مانند صورتی، نارنجی، قرمز، زرد دارند تزئین کنید. در این صورت رنگ و نور شمع ها به فضای سرد و بی روح، گرما و زیبایی می دهد.
گبه ها و گلیم ها به دلیل نوع بافت و رنگ های شادی که دارند و نیز به دلیل تازه کردن نوعی حس و حال قدیمی در افراد می تواند پوشش بسیار مناسبی برای کف خانه برای روزهای سرد سال باشد، به خصوص اگر با دیگر صنایع دستی هماهنگ شود.
برخی از وسایل و صداها نیز می تواند به فضا حسی زیبا بدهد. از جمله آنها می توان به صدای قل قل سماورهای قدیمی و کرسی ها اشاره کنیم که می تواند به فضای سرد خانه، نوعی آرامش و حس و حالی قدیمی بدهد.
منبع : روزنامه هفت صبح


ویدیو مرتبط :
ایده ی مناسب!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیک گل سرخ، کیک مناسب فصول سرد



طرز تهیه کیک گل سرخ, پخت کیک گل
بدلیل اینکه گل سرخ و گلاب طبع گرم دارد، پخت آن در فصول سرد سال توصیه میشود.

مواد مورد نیاز :

 تخم مرغ  3 عدد
 شکر  1 پیمانه
 شیر  ½ پیمانه
 گلاب  ¼ پیمانه
 روغن مایع  ¾ پیمانه
گل محمدی ¼ پیمانه
فندق خرد شده ½ پیمانه
آرد 2/5 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق سوپخوری


طرز تهیه کیک گل سرخ :
ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر با همزن بزنید تا دانه های شکر حل شود.(حدود 3 یا 4 دقیقه)
سپس روغن مایع را اضافه کنید و گلاب و شیر را در مراحل بعدی.
آرد را به همراه بکینگ پودر الک کنید و در دو سه مرحله به مایه کیک بیفزائید.
در آخر فندق های خرد  را بریزید و با قاشق آرام هم بزنید.
کف قالب را کاغذ کاهی بیاندازید و مایع کیک را در قالب بریزید، در فر 170 درجه سانتیگراد به مدت 40 دقیقه اجازه پخت دهید.
با توجه به اینکاه این کیک کمی خشک است با یک گاناش شکلاتی ( سس شکلاتی ) سرو شود، بدین منظور مقدار 50 گرم شکلات تخته ایی و 50 گرم خامه را به روش بن ماری روی بخار کتری حل و آماده کنید و سطح کیک را با آن بپوشانید.
منبع : seemorgh.com