مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

پیشنهادات عالی برای آقایان شیک پوش مناسب روزهای سرد سال



شیک پوشی آقایان در روزهای سرد,نکاتی برای شیک پوشی آقایان

وقتی ژاکت تان با لباسهای زیرین خود مثل بلوزتان ست باشد، بسیار عالی به نظر می آیید


شیک پوشی به این معنی است که شما در عین حال که لباسهایی شیک و خاص به تن می کنید، لباس های تان هم باید مطابق با فصل انتخاب کنید. در این مقاله نکته هایی برای شیک پوشی مردانه برای زمستان را به شما آموزش داده ایم. با ما همراه شوید.


تابستان به پایان رسیده و روزهای سرد شروع شده اند و زمان جوراب و کلاه های پشمی شده است. در حال حاضر آقایان به فکر لباسهای گرمی هستند که برای این دوره مناسب و شیک باشند. بیشتر آقایان دوست دارند لباسهایشان با هم ست باشند. در این زمان پوشیدن یک کت و پالتو ساده فقط برای رفتن به سرکار مناسب است و ست کردن آن با شال گردن و دستکش برای روزهای سرد و بادی مناسب است، ولی بعضی وقت ها پوشیدن همه آنها با هم خیلی زیاد و اغراق آمیز است. چرا برای هر کدام از لباسها یک روز را مشخص نکنیم؟

در اینجا ما 9 پیشنهاد عالی برای لباسهای فصل پاییز و زمستان برای شما داریم. اینها ترکیبی از لباس‌هایی است که باید آنها را خریداری و یا در کمد لباسهایمان جستجو کنید و بدون اینکه غیر عادی و در چشم باشید، آنها را ست کنید. 5 پیشنهاد اول راه های بسیار ابتدایی و پایه هستند که همه می توانند از آنها استفاده کنند و 5 پیشنهاد بعدی نکات حرفه ای تر شیک پوشی است که می‌توانید با آن به روزتر باشید.

یک شلوار جین نازک مشکی برای خود تهیه کنید
ممکن است فکر کنید که یک شلوار جین مشکی به تنهایی لباس جالبی نباشد و بی ارزش جلوه کند ولی وقتی با یک پیراهن و کراوات پوشیده شود به یک لباس رسمی شیک تبدیل می شود. همچنین باعث می شود رنگ لباسهای همراه شلوار جین‌تان بیشتر به چشم بیاید. شلوار جین مشکی ممکن است خودش رنگ تیره‌ای باشد ولی به این معنی نیست که لباسهای همراه شلوار هم باید مانند آن تیره باشند.

ژاکت های پشمی دوباره مد شده اند
باید مطمئن شوید که رنگ آن مناسب سن تان و به اندازه کافی ضخیم است. ژاکت پشمی یکی از لباسهایی است که می توانید در سر کار و مسافرت همراه داشته باشید. وقتی ژاکت تان با لباسهای زیرین خود مثل بلوزتان ست باشد، بسیار عالی به نظر می آیید.

بلوز راه راه یقه کیپ بافتنی
بلوز بافتنی با خط های راه راه عمودی که یکی از رنگهای خط آن مشکی، آبی یا خاکستری باشد. آن را می توانید با همه شلوارهای جین خود و پیراهن ها و لباسهای غیر رسمی ست کنید.

شال گردن های راه راه
شال گردن هایی که خطهای راه راه افقی دارند به رنگهایی مثل زرد و آبی. این شال گردن معمولی بلند احساس گرمای خوبی به شما می دهد و به خاطر بلندی آن می‌توانید به سبک های مختلف دور گردن خود بپیچانید.

یک بارانی مناسب
در این مورد بیشتر آقایان اطلاعات کافی دارند. از بارانی در موارد زیادی استفاده می کنند. حتی می‌توانید در بهار و روزهای بارنی هم از آن استفاده کنید. در بیشتر مجموعه های پاییز و زمستان امسال بارانی هایی به رنگ شتری دیده می‌‌شود. پشنهاد می‌کنیم شما هم از این رنگ بخرید.

شما لباسی از پارچه پشمی احتیاج دارید
گاهی هوا به صورتی سرد است که باید یک ژاکت، پالتو یا کت و شلواری پشمی بپوشید که شما را در سرما محافظت کند. ما پیشنهاد می‌کنیم کت پشمی استفاده کنید، چون آن را می توانید با شلوار جین و کتان تیره ست کنید و توصیه می شود از رنگ خاکستری استفاده کنید تا بتوانید با بیشتر لباسهایتان ست کنید.

جلیقه بپوشید
یک جلیقه مشکی یا خاکستری پنج دگمه را می توانید با هر کت و شلواری که دوست دارید بپوشید،ست کنید. وقتی که جلیقه تان را روی بلوز و تی شرت هایتان یا زیر کت رسمی تان ست کردید، متوجه می‌شوید اشتباه نکردید و چقدر شیک شده اید.

کت و پالتوهای لایه دار پشمی ضخیم
امسال پوشیدن یک کت پشمی ضخیم بسیار عالی است. کتی که گرم مان می کند ولی خیلی بزرگ و ایستاده نشانمان نمی دهد و همیشه متنوع و شیک است. می‌‌توانید یک کت از جنس پشم و یا کشمیر پیدا کنید و آن را با همه لباسهایتان بپوشید. اگر جثه کوچک یا متوسطی دارید می‌توانید از رنگ‌های روشن انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید با همه لباس‌هایتان ست شود بهتر است از رنگ‌های خنثی یا مشکی انتخاب کنید.

کیف پول های نازک تر انتخاب کنید
حجم لباس های زمستانی زیاد است، با وسایل اضافی مثل کیف های پول کلفت و پر و دسته کلیدهای حجیم، ترکیب لباس هایتان را بیشتر به هم می زنید.


 به کیف پولتان رژیم دهید( کیف پولتان را از وسایل اضافی خالی کنید ). کیف پولتان را از کارتهایی که از 8 ماه پیش تا حالا استفاده نکردید،خالی کنید و وسایلی که باعث برآمدگی کیفتان می شود را از آن خارج کنید و اگر کیف پولتان کهنه شده است،یک کیف پول جدید بخرید و ترجیحا رنگ قهوه ای انتخاب کنید.

منبع : vivannews.com


ویدیو مرتبط :
‫استایلی تابستانی و جذاب برای آقایان شیک‌پوش‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی مهم در خرید کت و شلوار برای آقایان شیک پوش



نکاتی برای خرید کت و شلوار, نحوه خرید کت و شلوار

در اروپا کت های ۲ دکمه برای مهمانی ها رایج تر است ولی ایرانی ها انواع ۳ د کمه را ترجیح می د هند . هر چه تعداد دکمه بیشتر می شود کت ها نیمه رسمی می شوند ؛کت های فانتزی و مدرن و با طراحی نو هم اغلب د کمه بیشتری د ارند .
هر آقایی باید حد اقل یک دست کت و شلوار د اشته باشد . بالاخره برای هر کسی مجالس عروسی و مهمانی های رسمی پیش می آید و در این مواقع کت و شلوار بهترین انتخاب است. انتخابی که کاملا هم ریشه های ایرانی د ارد . اگر به کتاب های معتبری که د رباره تاریخچه پوشاک نوشته شد ه سری بزنید ، می بینید که ۲ نوآوری در دنیای تحولات پوشاک مربوط به ایرانی ها بوده است.
اول اینکه ایرانیان باستان زیر بالاپوش خود پیراهن و شلوار می پوشید ه اند و دوم اینکه به مرور زمان بالاپوش های ایرانی جای خود را به کت هایی دادند که روی شلوار پوشیده می شد . خلاصه اینکه کت و شلوارهایی که حالا جهانی شده و رنگ به رنگ و مدل به مدل د ر همه جای د نیا پیدا می شود ، خاستگاه اولیه اش ایران بوده است. از تاریخچه این لباس رسمی که بگذریم نکاتی درباره انواع کت و شلوار وجود د ارد که همه ما برای یک انتخاب د رست به آن نیاز پیدا می کنیم.

1 - اهمیت دکمه
هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه های کت باشد . کت هایی که دکمه کمتری دارند رسمی تر هستند و باید برای مجالس رسمی انتخاب شوند . علتش هم این است که کت های یک یا ۲ دکمه، یقه بازتری د ارند و پیراهن زیر کت بیشتر د یده می شود ، در نتیجه حالت رسمی تری پیدا می کند.
در اروپا کت های ۲ دکمه برای مهمانی ها رایج تر است ولی ایرانی ها انواع ۳ د کمه را ترجیح می د هند . هر چه تعداد دکمه بیشتر می شود کت ها نیمه رسمی می شوند ؛کت های فانتزی و مدرن و با طراحی نو هم اغلب د کمه بیشتری د ارند .

2 - رابطه میان قد و دکمه
بد نیست در انتخاب تعداد دکمه کت به قد تان هم توجه کنید . کت های ۲ د کمه برای مرد ان کوتاه تر و کت های ۳ دکمه برای مردان بلند تر مناسب هستند . این را هم فراموش نکنید که بعضی از کت ها یک ردیف دکمه د ارند و بعضی د یگر ۲ طرف دکمه د ارند . دسته دوم برای افراد چهارشانه مناسب نیستند و عرض شانه ها را بیشتر نشان می دهند . کت های تک دکمه هم خیلی رسمی هستند و اگر قرار است فقط یک د ست کت و شلوار در کمد لباستان داشته باشید ، بی خیال این کت ها شوید چون خیلی خاص اند .

3 - پشمی های اسم و رسم دار
جنس کت و شلوار هم رسمی و غیر رسمی بودن آن را تعیین می کند . هرچه میزان پشم پارچه بیشتر باشد رسمی تر از کار در می آید . معمولا کت های خیلی رسمی صد در صد پشم هستند. مرغوبیت شان هم به کیفیت و نوع پشم به کار رفته بستگی دارد . البته بهتر است نقطه ضعف شان را هم بد انید . پارچه های پشمی خیلی بیشتر و سریع تر چروک می شوند و باید فکر پوشید ن آنها در محیط های اداری و کاری را از سرتان بیرون کنید . چون نظم و آراستگی آنها در حد یک مجلس رسمی است و برای محیط کار مناسب نیستند .

4 - اهمیت استاند ارد بودن
نباید سایز کت و شلوارتان خیلی بزرگ باشد . دقت کنید سرشانه های کت جذب شانه ها باشد نه بزرگ تر از شانه هایتان. قد کت و شلوار غیر از موارد استثنا استاندارد های ثابتی دارد که باید رعایت شود . همین نکات ظریف باعث می شود خوش تیپ و برازنده به نظر برسید . برای کت های معمولی که مدل شان خیلی بلند یا کوتاه نیست وقتی کت را می پوشید ، در حالت ایستاده دست ها را کنار بدن قرار د هید ، قد کت باید تا نوک انگشت شست باشد . قد آستین هم بهتر است به اند ازه ای باشد که یکی، دو سانتی متر از لبه آستین پیراهن از زیر آن بیرون بزند .
بلندی یقه کت هم باید طوری باشد که یقه پیراهن از کت بیرون باشد .
به قد شلوار هم توجه کنید . لبه پشت شلوار باید تا لبه پایین پاشنه کفشتان برسد و وقتی راه می روید جورابتان دیده نشود . البته حواستان به رنگ جوراب هم باشد که همرنگ شلوارتان انتخاب کنید .
در ضمن این روزها دیگر پوشیدن شلوار خیلی گشاد و خیلی تنگ در کت و شلوار، رواج ندارد .
یک نکته مهم در شلوارهای کت و شلوار این است که کمر آنها به اندازه نیم تا یک سایز امکان تنگ یا گشاد شدن دارد و برای آنکه شلوار مناسب اندامتان د اشته باشید نگرانی زیادی نخواهید داشت.

5 - با رنگ تیره بد رخشید
اگر می خواهید د ر یک مجلس رسمی مثل جشن عروسی شرکت کنید بهتر است سراغ رنگ های تیره بروید . طیف خاکستری تا مشکی که ساده و بدون طرح یا راه راه باشد ، کاملا مناسب است. برای این نوع مجالس پارچه های چهارخانه را فراموش کنید چون اصلا رسمی نیستند . این طرح ها بیشتر به درد مهمانی های غیر رسمی می خورند .

6 - متناسب با قد و بالای شما
اگر قد بالاتنه شما نسبت به پایین تنه کوتاه تر است باید کت هایی با یقه باز و برگردان یقه بلند و باریک بپوشید ولی اگر پاهای کوتاهی د ارید کت های کوتاه تر برای شما برازنده تر است؛ چون کت های بلند باعث می شوند پاهای شما کوتاه تر از حدی که هست به نظر برسد . یادتان باشد حتی اگر دوباره شلوارهای دمپا پاکتی مد شد ، اگر پاهای کوتاهی د ارید از انتخاب آنها پرهیز کنید چون اصلا به شما نمی آید .

7 - چاق یا لاغر، مسئله این است
در مورد آقایان چاق یا لاغر نکات مهمی وجود د ارد . اصولا کت و شلوارهایی که پارچه های براق دارند شما را چاق تر از چیزی که هستید نشان می د هند . تاثیر پارچه های ضخیم و کلفت یا طرح های چهارخانه درشت هم همین است. این قبیل طرح ها برازند ه افراد لاغر است. آقایان چاق بهتر است از کت و شلوارهایی با رنگ های تیره و مات استفاد ه کنند . کت های پشت چاک د ار به خصوص اگر ۲ چاک در پشت د اشته باشند ، برای افراد درشت هیکل مناسب نیستند . چون چاک های پشت جلب توجه می کند و درشت بودن هیکل بیشتر به چشم می آید .
برش کت هم مهم است. بعضی کت ها به طور کامل د ر قسمت کمر جذب می شود ولی انواع د یگر از زیر بغل تا نزد یک ران پا برشی راسته د ارد . برش های راسته برای مرد ان با اندام و بالاتنه درشت تر مناسب تر است.

8 - کتان های غیر رسمی
کت و شلوارهای جنس کتان کاملا غیر رسمی ولی برای مهمانی های معمولی ساده و شیک هستند . بهتر است این نوع کت و شلوارها را به جای پیراهن با تی شرت های یقه هفت روشن بپوشید . البته حواستان باشد که بعضی از کت های کتان شانه های بزرگ و پهن د ارند و چندان شما را خوش هیکل نشان نمی د هند . شاید انواع بدون آستر انتخاب بهتری باشند . برش و دوخت کت و شلوارهای کتان اهمیت خاصی د ارد . برش شانه ها باید بلند و کت تا حدی تنگ باشد .

9 - قد کوتاه ها د قت کنند
آقایان کوتاه قد نباید کت و شلوارهای با رنگ متفاوت و متضاد بپوشند . مثلا کت قهوه ای و شلوار کرم یا برعکس. رنگ های متضاد قد را کوتاه تر نشان می د هد . پیشنهاد می شود افراد قد کوتاه از کت و شلوارهای یکرنگ استفاده کنند . پارچه های راه راه هم انتخاب مناسبی است و تاثیر خوبی در بلند تر نشان د ادن قد دارد .

با دراپ آشنا شوید
در سایزبندی کت و شلوارها واحد ی به نام د راپ drop  وجود دارد که اختلاف بین سایز کت و سایز شلوار را نشان می د هد . یعنی مثلا کت و شلوار سایز ۴۸ با دراپ ۴ شلواری با سایز ۴۲ دارد یا به عبارتی اختلاف د ورسینه و د ور کمر ۴ اینچ است. دراپ ها بسته به نوع برش کت متفاوت اند ولی ۴، ۶ و ۸ د راپ های رایج هستند .

یک پیشنهاد
کــت و شلوارهای آبی روشن معمولا چندان جالب به نظر نمی رسند ولی اگر رنگ آن نیلی خیلی روشن باشد و از پارچه نخی نرم، سبک و با کیفیت تهیه شده و به اصطلاح خوش دوخت هم باشد ، به یک مدل عالی برای تابستان یا پاییز تبدیل می شود . این کت و شلوار را می توانید با پیراهن سفید موجد ار بپوشید . پیراهن آبی دریایی هم انتخاب خوبی خواهد بود . با کت و شلوارهای اسپرت تابستانی می توانید پیراهن آستین کوتاه هم بپوشید .
منبع : زندگی ایده آل