مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

نگاهی به کاربرد رنگ زرد در طراحی داخلی




رنگ زرد به دکور داخلی خانه رنگ و روح می‌دهد و روحیه ساکنان خانه را بالا می‌برد. اگر معمولا از رنگ زرد می‌گریزید، مطلب زیر ممکن است نظرتان را در مورد این رنگ شاد و زیبا عوض کند. رنگ لیمویی را پیشنهاد می‌کنیم که سایه ‌ملایمی از زرد است و برای هر فصلی مناسب است. در مطلب زیر ده دلیل برایتان می‌آوریم که رنگ زرد لیاقت حضور در خانه شما را دارد. شما می توانید با طراحی رنگ زرد خورشید تابستان را به خانه خود بیاورید.
 

دکوراسیون زرد برای نشیمن,چیدمان زرد

 
1.رنگ زرد در هر فصلی حس خوبی به ‌انسان می‌دهد.
رنگ‌های قرمز و نارنجی بیش‌تر آدم را یاد پائیز می‌اندازند و رنگ سبز بیش‌تر برای بهار مناسب است. رنگ آبی هم برای روزهای گرم تابستان مناسب است. ولی رنگ زرد برای تمام فصل‌های سال مناسب است. در فصل بهار و تابستان این رنگ به شما حس طراوت و پاکی لیمو را می‌دهد و در پائیز با رنگ‌های برگ‌ریزان ترکیب می‌شود و در زمستان گرمای خورشید را به خانه می‌آورد.
 

دکوراسیون زرد برای نشیمن,چیدمان زرد

 
2. زرد با رنگ‌های دیگر خوب تلفیق می‌شود.
تقریبا هیچ رنگی وجود ندارد که مانند زرد بتواند با رنگ‌های دیگر ترکیب خوبی در خانه‌ ایجاد کند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دکوراسیون رنگارنگ علاقه‌مندید و دوست دارید انواع رنگ‌ها را در خانه داشته باشید، پس رنگ زرد را به‌عنوان «رنگ خنثی» انتخاب کنید و رنگ‌های دیگر را با آن هماهنگ کنید.
 

دکوراسیون زرد برای نشیمن,چیدمان زرد


3. زرد حال‌وهوای تازه‌ای به یک فضای سنتی می‌دهد.
اتاق‌هایی که دکوری رسمی‌ دارند ممکن است کمی کسل‌کننده باشند. ولی اگر از رنگ زرد در آن‌ها استفاده کنید، اتاق حال‌وهوای مدرن و معاصری به خود می‌گیرد و یک اتاق سنتی را فورا تبدیل به اتاقی مطابق مد روز می‌کند.
 

دکوراسیون زرد برای نشیمن,چیدمان زرد


4. زرد رنگ‌های خنثی را بیدار می‌کند.
رنگ‌های سفید، خاکستری، و بژ برایتان خسته‌کننده شده‌اند؟ پس با تزریق رنگ زرد به دکور اتاق، حال‌وهوای خانه را شاد کنید. زرد رنگ جسورانه‌ای است و به‌عنوان یک رنگ «جیغ» خوب نقش بازی می‌کند. فقط چند تکه از اشیای خانه را به‌ این رنگ درآورید.
 

دکوراسیون زرد برای نشیمن,چیدمان زرد


5. زرد باعث توافق زوج‌ها می‌شود.
فکر می‌کنید زرد رنگ زنانه‌ای است؟ نظرتان در مورد فضایی تازه و آفتابی که هم خانم و هم آقا را راضی می‌کند چیست؟ بگذارید رنگ زرد با تاثیر خوشایندش هر دوی شما را راضی کند. آن را با رنگ‌های خنثی ترکیب کنید، مثلا آن را در کاغذ دیواری، روتختی یا اشیای دیگر به‌ کار ببرید.
 

دکوراسیون زرد برای نشیمن,چیدمان زرد

 
6. زرد با رنگ‌های سیاه و سفید خوب هماهنگ می‌شود.
اگر از طرف‌داران دکور سیاه و سفید هستید، بهتر است با اضافه‌کردن کمی رنگ زرد به اتاق‌تان طراوت بدهید. این رنگ غیرمنتظره می‌تواند دکور کل اتاق را دگرگون کند. لازم نیست چیزی بخرید. یک قوطی رنگ بردارید و یک صندلی، آباژور، و پایه‌های میز را زرد کنید.
 

دکوراسیون زرد برای نشیمن,چیدمان زرد

 
7. زرد جلوه‌ای از درخشش طبیعی خورشید است .
کیفیت نور اتاق را با رنگ‌کردن دیوارها با سایه‌های مختلف این رنگ بالا ببرید.​ برای دیدن عکس های بیشتر طراحی دکوراسیون رنگ زرد میتوانید، به گالری عکس چیدانه مراجعه کنید.

دکوراسیون زرد برای نشیمن,چیدمان زرد


8. زرد اتاق‌های تاریک را روشن می‌کند.
آیا شما هم فضای کوچکی دارید که نور کمی‌ دارد؟ دیوارها، کف، سقف، و کابینت‌ها را به رنگ زرد درآورید. رنگ براقی انتخاب کنید که نور را منعکس کند و در عین حال نورپردازی اتاق را بیش‌تر کنید.
 

دکوراسیون زرد برای نشیمن,چیدمان زرد

 
9. زرد برای اتاق دختربچه و پسربچه رنگی خنثی است.
این رنگ هم برای دخترتان مناسب است و هم برای پسرتان. به خصوص اگر آن را با رنگ خاکستری یا آبی ترکیب کنید. زرد رنگ گرمی ‌است که برای اتاق کودک رنگ دوستانه‌ای محسوب می‌شود. تخت خواب های رنگی برای دیدن خواب های رنگی برای کودکان بسیار جذاب و شاداب است. برای آن‌که حالت مدرنی به اتاق بدهید، دیوارها را طوسی کنید و از جلوه‌های زردرنگ مانند قالی، پرده، و روتختی استفاده کنید.
 
10. زرد انسان‌ها را خوشحال می‌کند.

دلیلی وجود دارد که رنگ زرد لبخند را به لبان همه می‌آورد. چیزی در این رنگ هست که روحیه همه را فورا بالا می‌برد. زرد، رنگی پرانرژی، شاد، و خوش‌بین است.

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو مرتبط :
طراحی آشپزخانه - رنگ آمیزی زرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رنگ ها و معانی آن ها در طراحی داخلی



آشنایی با انواع رنگ ها در دکوراسیون, رنگ های فعال در دکوراسیون

 


رنگی که شما برای هر اتاق انتخاب می کنید فضای اتاق شما را تعریف می کند. طراحان داخلی، رنگ هایی را انتخاب می کنند که علاوه بر جاذبه زیبا شناختی، جاذبه عاطفی اتاق را نیز بیشتر کند. آن ها رنگ ها را به سه دسته تقسیم بندی می کنند:

۱- رنگ های فعال ۲- رنگ های غیرفعال ۳-‌رنگ‌های خنثی.

رنگ های فعال باعث می شوند تا عواطف را با میزان تندی رنگ شان تحریک می کنند، در حالی که رنگ های غیرفعال احساس آرام بخشی را به همراه دارند. رنگ های خنثی کم ترین اثر عاطفی را دارند؛ اما باعث تعدیل در رنگ های روشن یا تیره می شوند.

رنگ های فعال

رنگ هایی که در این گروه قرار دارند شامل قرمز، زرد و نارنجی می باشند. قرمز، رنگ پر شور و هیجانی است که سیستم عصبی بدن را تحریک می کند. به دلیل شدت و عمق این رنگ، طراحان این رنگ را به عنوان رنگ حاشیه ای استفاده می کنند مثل یک تک دیوار قرمز در اتاق یا قاب عکس قرمز آویزان شده از دیوار. رنگ زرد میزان شادی را در افراد افزایش می دهد، اما طراحان معمولاً از این رنگ استفاده نمی کنند و اما درباره رنگ نارنجی، در صورتی که به طور متعادل استفاده شود، (بیش از حد استفاده نشود) می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش اشتها شود.

رنگ های غیرفعال

رنگ های سبز، آبی و بنفش از جمله رنگ های غیر فعال هستند که تاثیر آرام بخش تری را روی سیستم عصبی ایجاد می کنند. رنگ سبز، اتاق کوچک را ظاهراً بزرگ تر جلوه می دهد و رنگ غالب در طبیعت است. رنگ آبی نیز اندازه ظاهری اتاق را افزایش می دهد و دارای یک اثر آرام بخش می باشد. اما استفاده بیش از حد آن احساس سردی و بی تفاوتی را به همراه دارد. رنگ بنفش خیال انگیزی را پرورش می دهد و باعث آرام شدن سرشت انسان می شود.

رنگ های خنثی

رنگ های سیاه، سفید و خاکی جزء رنگ های خنثی هستند. اگر رنگ سیاه به میزان متعادل استفاده شود بسیار برازنده تر خواهد بود؛ در غیر این صورت دلسرد کننده است و باعث افسردگی می شود. رنگ سفید احساس پاکیزگی را اقناع می کند و طراحان از رنگ سفید برای ایجاد هارمونی و تعادل کنار رنگ‌های دیگر استفاده می کنند. رنگ قهوه ای احساس آرامش و راحتی خیال را بیشتر می کند؛ اما باید با ترکیب یک رنگ فعال و یا غیرفعال باشد زیرا احساس خستگی را به دنبال دارد.

رنگ های جفت شونده

طراحان داخلی معمولاً هر رنگ را با رنگ متضادش جفت می کنند تا احساس جذابیت را بر انگیزند. رنگ های محرک و منفصل که در کنار یکدیگر قرار می گیرند عبارتند از: سیاه و سفید، قرمز و سبز، زرد و بنفش، نارنجی و آبی همچنین رنگ مقابل قهوه ای نیز رنگ سبز نعنایی است.

چگونگی انتخاب رنگ ها در رنگ آمیزی اتاقتان

رنگ آمیزی دیوارهای یک اتاق می تواند فضای یک خانه را به کلی دگرگون کند. به کار گرفتن رنگ در منزل بسیار مهم است؛ اما انتخاب رنگ برای رنگ آمیزی دیوارها می تواند برای طراح داخلی غیر حرفه ای تشویش برانگیز باشد. خانم بارابارجاکوبزکه از طراحان داخلی حرفه ای است، می گوید که ۶۰ درصد از عکس العمل یک فرد و برداشتش نسبت به محیط اطراف به وسیله رنگ مشخص می شود، به این معنی که رنگ آمیزی دیوار می تواند در شخص احساس شادی یا عدم امنیت بیافریند. پس بهتر است قبل از رنگ آمیزی چند نکته را در نظر گرفت.اتاق و فضایی را که می خواهید در آن تغییر ایجاد کنید را در نظر بگیرید، برای مثال اتاق خوابی که با رنگ های سرد و سایه روشن های خنثی رنگ آمیزی شده آرامش بخش است، رنگ های تند همچون آلبالویی و قرمز احساس شورانگیزی می آفرینند.اندازه اتاق را در نظر بگیرید. رنگ های سرد روشن احساس رهایی از غم و غصه را در فضا به وجود می آورند، در حالی که رنگ های خاکی به انسان احساس گرما و حرارت می‌بخشد، احساسی صمیمانه و خودمانی که اتاق را کوچک تر می نمایاند.

مارک مک کولی، یکی دیگر از طراحان داخلی حرفه ای (در مورد اهمیت رنگ آمیزی) می گوید: نحوه انتخاب رنگ دیوارها ۶۰ درصد و انتخاب رنگ روکش های مبلمان ۳۰ درصد و انتخاب رنگ سایر وسایل مورد نظر ۱۰ درصد از تفکرات یک طراح داخلی را به خود اختصاص می دهد. به همین دلیل است که گفته می شود: رنگی که برای دیوارها انتخاب می شود یک اتاق را تحت سیطرۀ خود در می آورد. میزان نور را در فضای اتاقتان در نظر بگیرید. رنگ ها در نور طبیعی روز طبیعی تر جلوه می کنند. نوارهای فلورسنت سایه های آبی بر روی دیوار می افکنند و نورهای رشته ای فروزان سایه های زرد و گرم ایجاد می کنند.

برای الهام گرفتن در نحوه انتخاب رنگ ها به چرخه رنگ موجود در کتاب های طراحی داخلی یا منابع آن لاین اینترنتی سری بزنید. به رنگ های مبلمان و وسایل اتاقی که مصمم به رنگ کردن آن هستید نگاهی بیندازید و آن رنگ ها را در چرخه رنگ بیابید. به رنگ های نزدیک به رنگ شما یا مخالف با رنگ شما نگاه کنید. این رنگ ها به ترتیب رنگ های تک رنگ یا مکمل هستند. دامنۀ رنگ‌های تک رنگ حس آرامش به شما می بخشد، در حالی که دامنه رنگ های مکمل تندی و شور و شوق می آفریند. ترکیب رنگ های مکمل بهترین جایگزین برای نقاط رسمی منزل مانند اتاق ناهار خوری (غذا) هستند، در حالی که طرح های تک رنگ برای اتاق خواب ها مناسب هستند.برای الهام گرفتن بیشتر در این مورد به فروشگاه های رنگ سری بزنید و کارت های رنگی رایگان یا نمونه های رنگ آماده کوچکی را که معمولاً با قیمت پایین در دسترس هستند جمع آوری کنید. حتی کارت های ترکیب رنگ نیز امروزه به راحتی در دسترس هستند. این کارت ها را به دیوار اتاقتان بچسبانید و چند روزی بگذارید بمانند، یا رنگ های آماده را مستقیماً روی دیوار اتاقتان قرار دهید. هر بار که وارد اتاق می شوید به رنگ ها نگاه کنید و ببینید که کدام رنگ بهترین احساس را در شما به وجود می آورد .

منبع : asemoni.com