مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

نکاتی که برای نظم دادن اتاق کودک باید بدانید!



از لحظه‌ای که فرزند شما به دنیا می‌آید تا زمانی که به خانه خودش نقل مکان می‌کند، فضاهای نگهدارنده در اتاق خواب او از مهم‌ترین عناصری هستند که دائما باید به آن فکر کرد. از وسایل کوچک اما زیاد یک نوزاد گرفته تا مجموعه وسایل زیادی که فرزند شما در دروان نوجوانی خود در اتاق خود جمع‌آوری می‌کند، زمانی وجود ندارد که فرزند شما وسایل کمی در اتاق خود داشته باشد و نیازی به طبقه بندی و نظم دهی و جا دادن آن‌ها در اتاق نباشد. با استفاده از این ۱۰ نکته، شما می‌توانید در زمانی کوتاه تر از آنچه که فکر می‌کنید اتاق خواب فرزند خود را سر و سامان بدهید.

 

نحوه منظم کردن اتاق کودک,نکاتی برای نظم دادن سریع اتاق کودک

قفسه های نگه داری اسباب بازی ها در اتاق کودک تهیه کنید


۱. قفسه‌های مخصوص اسباب بازی در اتاق خواب کودک
آن قفسه‌های چوبی مخصوص اسباب‌بازی که داخل آن‌ها سطل‌های پلاستیکی با رنگ‌های روشن جا داده شده است و شما آن‌ها را معمولا در مهد کودک‌ها یا مراکز پیش‌دبستانی می‌بینید فقط مخصوص این مکان‌های اداری و تجاری نیستند، بلکه شما هم می‌توانید در اتاق خواب کودک خود از آن‌ها استفاده کرده و وسایل بازی آن‌ها را در این قفسه‌ها قرار دهید. برخی از والدین ممکن است خودشان دست به کار شده و چنین قفسه های زیبا با کارکردی شگفت انگیز را بسازند، اما اگر در این کار مهارت ندارید می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های وسایل کودک خریداری کنید.

منظم کردن اتاق کودک,نکاتی برای نظم دادن اتاق کودک

از سطل های فلزی مخصوص اتاق خواب کودک برای جمع آوری وسایل کودکتان استفاده کنید


۲.سطل‌های فلزی مخصوص در اتاق خواب کودک
کودکان عاشق چیزهایی هستند که اسم آن‌ها روی آن نوشته شده باشد، یا دارای رنگ‌های شادی باشد، و یا نشانه‌های مخصوص به آن‌ها در این وسایل وجود داشته باشد. رنگ‌کردن یا چسباندن برچسب‌ها به سطل‌های فلزی آبکاری‌شده به شما این امکان را می‌دهد که به وسیله آن ها دکوراسیون داخلی اتاق خواب را تغییر داده و آن را مطابق با سلیقه کودک تان تزئین کنید  و در ضمن فضاهای بسیار خوبی برای نگهداری از وسایل او فراهم کنید.

نکاتی برای نظم دادن سریع اتاق کودک, منظم کردن اتاق خواب کودک

از تخت خواب های دارای کشو و یا قفسه استفاده نمایید


۳.تخت‌خواب‌های دارای فضاهای نگهدارنده در اتاق خواب کودک
وقتی فضای اتاق خواب کودک شما محدود است، بسیار مهم است که وسایلی را برای این اتاق انتخاب کنید که دارای کارکردهای چندگانه‌ای باشند. در اکثر موارد، تخت‌خواب بزرگ‌ترین وسیله‌ای است که در اتاق خواب کودک قرار می‌گیرد. انتخاب تخت‌خواب‌هایی که در فضای زیرین خود دارای کشو و در تخته پشتی خود دارای قفسه هستند باعث می‌شود تا فضاهای نگهدارنده اتاق کودک شما به حداکثر برسد.

نحوه مرتب کردن اتاق کودکان,روش نظم دادن به اتاق کودک

استفاده و یا ساخت جعبه های رنگی در اتاق خواب کودک برای جمع آوری وسایل اضافی کودکان


۴.جعبه‌های چوبی برای تزئین اتاق کودک
در زمان حاضر جعبه‌های چوبی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند. خواه این جعبه‌ها را از جمعه‌بازارها یا دسته‌دوم فروشی‌ها بخرید یا یک جعبه نو بخرید، این وسایل دکوری کاربردهای زیادی در اتاق خواب فرزند شما خواهند داشت و فضاهای نگهدارنده متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اضافه کردن چرخ به سطح زیرین این جعبه‌ها باعث می‌شود تا فرزند شما به راحتی بتواند آن‌ها را در اتاق جابه‌جا کند. این امر مزیت بسیار خوبی در دوران خردسالی فرزند شما است.

نکاتی برای نظم دادن سریع اتاق کودک, منظم کردن اتاق خواب کودک

شما می توانید از سبدهایی برای نظم دهی به اتاق کودک در چند سایز متفاوت استفاده کنید


۵.سبدهای آویزان در اتاق خواب کودک تان
اگر مایل هستید که وسایل مختلف اتاق کودک خود را دسته‌بندی و نظم دهی کنید می‌توانید از سبدهای آویزان استفاده کنید که در سه اندازه مختلف تولید می‌شوند و بسیار ارزان هستند. این سبدها فضاهای خوبی برای نگهداری از وسایل ریز و اسباب‌بازی گوناگون که دارای شکل‌های متفاوتی هستند و به نظر می‌رسد در هیچ کمدی قرار نمی‌گیرند فراهم می‌کنند.

نکاتی برای نظم دادن اتاق کودک,نحوه منظم کردن اتاق کودک

از صندلی و مبل هایی که دارای فضای نگهداری وسایل کودک است استفاده کنید


۶.صندلی‌ها و نیمکت‌های دارای فضای نگهدارنده در اتاق خواب
صندلی‌ها و نیمکت‌هایی در بازار وجود دارند که در فضای زیرین خود دارای فضاهای نگهدارنده هستند. این نشیمن‌ها هم می‌توانند فضای خوبی برای نشستن کودکان باشند و هم فضای خوبی برای قرار دادن وسایل مختلف آن‌ها فراهم می‌کنند همچنین می توانید از یک اهالی فن بخواهید تا این نیمکت ها را متناسب با اتاق کودکان در زیر پنجره یا هر جای مناسب دیگری بسازند. مبل های راحتی عکس بالا نیز از مبل هایی است که بسیار راحت و مناسب اتاق کودک است.

 

نحوه منظم کردن اتاق کودک, نکاتی برای نظم دادن سریع اتاق کودک

از جعبه های رنگی برای نگهداری وسایل ریز و هدایای کوچک در اتاق کودک استفاده کنید


۷.جعبه‌های کلاه های زیبا در اتاق خواب کودک
جعبه‌های گرد کلاه بسیار جذاب و سودمند هستند و در دوره‌ای که فرزند شما کم سن و سال است می‌توان در آن‌ها وسایل کوچک را قرار دارد، و وقتی سن او بیش‌تر شد این جعبه‌ها فضای خوبی برای نگهداری از یادگاری‌ها و قاب عکس‌ها می‌شوند. این جعبه‌ها را در جمعه‌بازارها یا دسته‌دوم فروشی‌ها می‌توانید پیدا کنید، البته اکثر آن‌ها قهوه‌ای روشن هستند و شما پس از خرید آن‌ها باید به خوبی آن‌ها را تمیز کرده و آن‌ها را به رنگی درآورید که با طراحی کلی اتاق کودک شما در هماهنگی باشد.

منظم کردن اتاق خواب کودک,نحوه مرتب کردن اتاق کودکان

قسمتی از دیوار را میخ های رنگی شده و زیبا را بکوبید و وسایل مورد نیاز کودک را به آن آویزان کنید


۸. آویزهای دیواری کاربردی در اتاق خواب
میخ‌های دیواری که معمولا در انبارها یا کارگاه‌ها دیده می‌شود وسایل کاربردی و جذابی هستند که می‌تون آن‌ها را به اتاق خواب کودک اضافه کرد. به جای این‌که آن‌ها را همینطوری ساده به دیوار بزنید، آن‌ها را به رنگی دربیاورید که با طراحی اتاق کودک شما در هماهنگی باشد. این میخ‌ها فضایی را روی دیوار فراهم می‌کنند که می‌توانید وسایل مختلفی را به آن‌ها آویزان کنید و چون همه چیز در معرض دید کودک است دیگر نیازی نیست که برای پیدا کردن چیزی در اتاق او وقت خود را تلف کنید.

نحوه منظم کردن اتاق کودک,نکاتی برای نظم دادن سریع اتاق کودک

یک سری قاب عکس های زیبا را روی دیوار اتاق خواب کودکتان نصب کنید


۹.جعبه‌های عکس زیبا برای دکوراسیون اتاق خواب
از آن‌جایی که این جعبه‌ها برای نگهداری و حفاظت از عکس‌ها از آسیب طراحی شده‌اند، وسیله بسیار محبوب در بین مردم هستند و از آن‌ها معمولا در دفاتر کار به وفور استفاده می‌شود. از آن‌جایی که این جعبه‌ها در رنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارند و از مقواهای بسیار محکمی ساخته شده‌اند، و یک قسمت در آن‌ها برای برچسب زدن تعبیه شده است، بسیار مناسب اتاق کودکان هستند.

منظم کردن اتاق کودک,نکاتی برای نظم دادن اتاق کودک

وسایل و لوازم مورد علاقه فرزنتان را در اتاق خودش به نمایش بگذارید


۱۰. وسایل دکوری را به نمایش بگذارید
اگر دختر خردسال شما به نشان دادن وسایل دکوری خاص و زیبای خود علاقه دارد، و یا پسربچه شما کلکسیونی از وسایلی خاص در اتاق خواب خود دارد و مایل است که آن‌ها را به نمایش بگذارد، سعی کنید این وسایل خاص را در جا خوبی در اتاق به نمایش بگذارید تا سلیقه و روحیه فرزند شما کاملا مشخص شود و چون فرزند شما به این وسایل علاقه زیادی دارد از دیدن آن‌ها لذت می‌برد و هر گاه بخواهد این وسایل در دسترس او هستند. علاوه بر این، این وسایل به اتاق خواب فرزند شما زیبایی اضافه می‌کنند.

نکاتی برای نظم دادن سریع اتاق کودک, منظم کردن اتاق خواب کودک

سعی کنید به جای تعویض وسایل اتاق خواب با وسایل موجود ظاهر جدیدی برای آن ایجاد کنید


اگر چه برخی از این ایده‌ها با بزرگ شدن فرزند شما دیگر کارآیی ندارند، اما برخی دیگر در هر سنی قابل اجرا هستند. گاهی، رنگ کردن یا روکش کردن یک وسیله قدیمی با پارچه‌ای که با دیگر اجزای اتاق در هماهنگی است باعث سرزنده شدن و شاداب شدن اتاق خواب کودک شما می‌شود. پس خیلی وقت‌ها به جای تعویض وسیله‌ای در اتاق کودک می‌توانید به وسایل موجود در اتاق او را ظاهر تازه‌ای اضافه کنید.

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو مرتبط :
‫نکاتی که باید در مورد ماست‌ های تجاری بدانید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی که باید برای دکوراسیون اتاق کودک بدانید



تزیین اتاق خواب کودک سرگرم کننده است اما این را در نظر داشته باشید که لوازم اتاق او باید هم کاربردی و هم متناسب با سن اش باشد. این چند نکته را هنگام تزیین اتاق خواب کودکان در نظر بگیرید.


1. تخت دوطبقه

اتاق کودک,د اتاق خواب کودک,نکته هایی برای دکوراسیون اتاق کودک تزیین اتاق خواب کودک سرگرم کننده است

 

فایده تخت های دوطبقه زمانی است که میهمان های تان می خواهند شب را در خانه شما سپری کنند. در این صورت افراد بیشتری می توانند از یک اتاق استفاده کنند، به علاوه فضای کمتری هم نسبت به تخت های دیگر اشغال خواهد کرد.


2. تخت

چیدمان اتاق کودک,نکاتی برای چیدمان اتاق کودک,نکاتی برای دکوراسیون اتاق کودک

مهمترین تصمیمی که برای تزیین اتاق خواب کودک می گیرید، رنگ آن است

 

انتخاب تخت مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هم جنبه کاربردی و هم جنبه زینتی دارد. تخت های یک نفره برای اتاق کودک مناسب است اما مدل آن بستگی به خودتان دارد. شما می توانید یک تخت ساده یا حتی سلطنتی برای کودکتان بخرید.


3. رنگ

دکوراسیون اتاق کودک,نحوه چیدمان اتاق کودک,طراحی و دکوراسیون اتاق کودک تخت های یک نفره برای اتاق کودک مناسب است

 

مطمئنا مهمترین تصمیمی که برای تزیین اتاق خواب کودک می گیرید، رنگ آن است. به فرزندتان اجازه دهید درباره رنگ مورد علاقه اش نظر دهد. بهترین راه این است که با رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری آغاز کنید سپس رنگ های گرم و سرد را به آن بیافزایید.

4. فرش

چیدمان اتاق کودک,نکاتی برای چیدمان اتاق کودک همان طور که می دانید پرده نقش مهمی را در فضای اتاق کودک ایفا می کند

 

تزیین اتاق کودک را از فرش آغاز کنید. فرش های ساده بهترین انتخاب هستند، در این صورت شما می توانید اتاق را با لوازم دیگری مانند تابلوها، اسباب بازی و... تزیین کنید تا بیشتر به چشم آیند. سعی کنید فرشی بخرید که بادوام و به راحتی قابل شستشو باشد.

5. پرده

اتاق کودک,اتاق خواب کودک,نکته هایی برای دکوراسیون اتاق کودک تزیین اتاق کودک را از فرش آغاز کنید فرش های ساده بهترین انتخاب هستند

 

همان طور که می دانید پرده نقش مهمی را در فضای اتاق کودک ایفا می کند. برای اتاق کودکان 2 روش را می توان در پیش گرفت. روش اول این است که برای دیوارها رنگی خنثی و برای پرده ها رنگارنگ و طرح دار انتخاب کنید.

 

اما اگر می خواهید دیوارها را با کاغذ دیواری های طرح دار بپوشانید، ما پرده های ساده را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

6. کمی خلاقیت به خرج دهید

چیدمان اتاق کودک,نکاتی برای چیدمان اتاق کودک,نکاتی برای دکوراسیون اتاق کودک قفسه ها جزو یکی از کاربردی ترین لوازم اتاق کودک هستند

 

برای جذابیت بیشتر اتاق کودک، خلاقیت به خرج دهید و پایتان را کمی از استانداردها فراتر بگذارید. دیوار می تواند مکانی برای خلاقیت کودکان باشد. بنابراین می توانید یک دیوار را تخته سیاه کنید تا کودکتان با آن سرگرم شود. زمانی که او بزرگ تر شد هم می توانید به سادگی آن را رنگ کنید.

7. قفسه ها

دکوراسیون اتاق کودک,نحوه چیدمان اتاق کودک,طراحی و دکوراسیون اتاق کودک برای جذابیت بیشتر اتاق کودک، خلاقیت به خرج دهید

 

قفسه ها جزو یکی از کاربردی ترین لوازم اتاق کودک هستند. هر چقدر تعداد آنها بیشتر باشد، به نفع تان است. کودکان در مسیر رشد خود چیزهای زیادی جمع می کنند، بنابراین احتیاج به جایی برای نگهداری آنها دارند.

 

شما می توانید اسباب بازی ها را در کشوها قرار دهید و برای کتاب ها از قفسه های باز استفاده کنید. چیدن کتاب ها در کتابخانه، کودکتان را به کتاب خواندن جذب می کند.

8. روتختی

چیدمان اتاق کودک,نکاتی برای چیدمان اتاق کودک بالش های رنگی و طرح دار نیز زیبایی اتاق کودک او را تکمیل خواهند کرد

 

روتختی اتاق کودک را طرح دار و رنگی انتخاب کنید.


9. هنگام تزیین اتاق کودک، به استفاده آینده از آن هم فکر کنید. اگر چه اتاقی که در این تصویر می بینید برای کودکی 5 ساله تزیین شده اما او در نوجوانی هم می تواند به سادگی با تغییراتی مانند تعویض تابلو به جای تلویزیون یا میز تحریر، از آن استفاده کند.

اتاق کودک,اتاق خواب کودک,نکته هایی برای دکوراسیون اتاق کودک روتختی اتاق کودک را طرح دار و رنگی انتخاب کنید

 

این ها نکاتی است که باید در تزیین اتاق کودک به آنها توجه کنید. برای زیبایی بیشتر، آثار هنری مورد علاقه او را قاب کنید و از دیوار بیاویزید یا با برچسب های زیبا دیوار او را زیباتر کنید. بالش های رنگی و طرح دار نیز زیبایی اتاق کودک او را تکمیل خواهند کرد.

منبع : bartarinha.ir