مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

موکت و نکته های مهم



چیدمان خانه با موکت , اصول استفاده از موکت
۱) پوشش کف اتاق در دکوراسیون داخلی از چنان اهمیت بالایی برخوردار است که کف اتاق را پایه اصلی اتاق می‌نامند. بسیاری از دکوراتورها، دکور اتاق را بر مبنای پوشش کف انجام می‌دهند. پوشش کف با توجه به کاربری اتاق و سویه‌های زیباشناختی انتخاب می‌شود. هنگام انتخاب پوشش کف باید الگوهای رفت و آمد را نیز در نظر داشت. معمولا در مکان‌های پر رفت و آمد از کف‌پوش‌های سخت و بادوام و در جاهای کم ‌رفت و آمد از کف‌پوش‌های تزیینی استفاده‌ می‌شود.


۲) موکت، از دیرباز، به دلیل راحتی و آسایشی که با خود همراه دارد، از اولین انتخاب‌های هر خانواده‌ای بوده ‌است. موکت‌ها با هر نوع سبک مبلمان و دکوری کاملا هماهنگ هستند و از لحاظ تجملی نیز در سطح بالایی هستند و به اصطلاح «های‌فَشِن» محسوب می‌شوند.


۳) موکت ثابت سراسری، رنگ و بافت و نقش را به اتاق‌های شما می‌آورد. به علاوه، بافت موکت‌ عایق حرارت و صوت است. به همین دلیل در مکان‌های پر سر و صدا و سرد استفاده از موکت بسیار مناسب است. هم موکت‌ و هم فرش، به خاطر بافت ملموس و لطیفی که دارند، باعث تلطیف خطوط راست و معماری هندسی اتاق‌ می‌شوند. از آنجایی که موکت‌ها در بافت، رنگ و طرح‌های متنوع در دسترس هستند، هماهنگ کردن آنها با انواع دکوراسیون نیز به راحتی صورت می‌گیرد.


۴) معمولا اتاق‌های کم اثاثیه را موکت می‌کنند تا مبله‌تر به نظر برسد. موکت‌ برای پوشش اتاق‌هایی که کف چندان زیبایی ندارند، بسیار مناسب است. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که کف اتاق را دوباره بازسازی کنید چرا که موکت آن را کاملا می‌پوشاند.


۵) انتخاب موکت طرح‌دار برای فضاهای بزرگ، کار بسیار هوشمندانه‌ای است چرا که با این کار، فضا، کوچک‌تر و دوستانه‌تر به نظر می‌رسد.


۶) برای اتاق‌های کوچک از موکت‌های ساده و بدون طرح و با رنگ روشن استفاده کنید تا اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. نکته دیگر اینکه هرچه پرز موکت‌ها کمتر باشد، فضای اتاق بزرگ‌تر جلوه می‌کند.


۷) موکت‌هایی که رنگ تیره دارند، فضاهای بزرگ را به جایی دنج و کوچک تبدیل می‌کنند.


۸) موکت‌هایی که در آن رنگ‌های آفتابی به‌کار رفته ‌است حس گرمای مطلوبی را به محیط می‌دهند و برای اتاق‌هایی که از نور طبیعی آفتاب بی‌بهره‌اند، گزینه خوبی به شمار می‌روند.


۹) موکت‌هایی که رنگ سرد دارند باعث تعدیل فضاهای بسیار روشن می‌شوند.

منبع : vazeh.com


ویدیو مرتبط :
شستشو ی فرش و موکت مساجد وحسینیه ها|موکت شور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند نکته مهم در تهیه سوپ برای کودک



 

هر سه روز یک بار یک نوع سبزی به سوپ اضافه کنید مانند جعفری ، گشنیز ، لوبیا سبز ،کدوسبز،کرفس ،هویج، گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، کدو حلوایی .

 

 

به سوپ کودک نباید نمک ، شکر یا چاشنی اضافه کرد .

 

 

بهتر است کدو ، کرفس ، لوبیاسبز را اول پخته وبعد به سوپ کودک اضافه نمود .

 

 

سبزیها باید در آخرین لحظات پخت سوپ اضافه شود .در ظرف نیز باید بسته باشد تا ویتامین های آن از بین نرود .

 

 

سوپ

 

 

استفاده از اسفناج تا یک سالگی مجاز نبوده ونباید به سوپ شیر خوار اضافه شود .

 

 

سیب زمینی راهم می توانید به سوپ کودک اضافه کنید .برای اینکار ، ابتدا سیب زمینی را بشویید وبا پوست آنرا بپزید .سپس پوست آنرا جدا کرده وسیب زمینی پخته شده را به سوپ کودک اضافه کنید دقت کنید اگر بعد از پوست کندن سیب زمینی ، بخش از آن سبز رنگ بود باید آنرا جدا کرده و دور بریزید .

 

 

همراه با سوپ می توانید به کودک ماست بدهید . بهتر است ماست با سوپ مخلوط نشود تا کودک با طعم ماست آشنا شود .ولی اگر کودک مخلوط ماست با سوپ را دوست دارد این کار بلامانع است .

 

 

برای تنوع بخشیدن به سوپ کودک ، می توانید هر بار یک ماده غذایی جدید مثل جو بلغور گندم ویا رشته فرنگی را که قبلا" پخته ونرم شده است به اندازه یک قاشق مربا خوری به سوپ اضافه کنید .