مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

مناسب ترین کابینت برای خانه شما



فضای آشپزخانه‌تان محدود است؟ نمی‌دانید چه کابینتی مناسب دکور خانه شما است؟ کارشناسان شما را راهنمایی می‌کنند.


کابینت از آن چیزهایی است که هیچ کس تا وقتی تغییرش نداده، متوجه تاثیرش در دکوراسیون خانه نمی‌شود. خیلی وقت‌ها انتخاب درست طرح و رنگ برای کابینت‌های آشپزخانه چنان نتیجه دلچسبی دارد که شما را از ایجاد تغییر در بقیه بخش‌های خانه بی‌نیاز می‌کند.

طراحی کابینت مناسب,طراحی کابینت آشپزخانه

كابینت‌های كلاسیک دارای ارتفاعی كمتر از كابینت‌های مدرن و عمقی بیشتر نسبت به آنها هستند


اما  انتخاب کابینتی که هم به سلیقه صاحبخانه بخورد و هم متناسب با جیب او باشد کار سختی است. برای اینکه بدون هزینه اضافی بهترین انتخاب را برای آشپزخانه‌تان داشته باشید، باید چهار نکته اساسی را رعایت کنید. نکاتی که حاصل سال‌ها تجربه یک مدیرعامل شرکت چیدمان و همکارانش  در این حوزه است.

كابینت‌ها را به‌طور كلی از نظر سبك طراحی به دو نوع كابینت‌های مدرن و كلاسیك دسته‌بندی می‌كنند. كابینت‌های كلاسیك معمولا دارای ارتفاعی كمتر از كابینت‌های مدرن و عرض و عمقی بیشتر نسبت به آنها هستند. به كابینت‌های كلاسیك گاهی كابینت‌های فریم‌دار هم گفته می‌شود؛ برای اینكه چهار چوب ساختاری این كابینت‌ها كاملا معلوم است و به همین دلیل بین درهای كابینت در انواع كلاسیك کمی فاصله وجود دارد.

مدل کابینت,مناسب ترین مدل کابینت

كابینت‌های كلاسیک معمولا درهای غیر ساده با حاشیه یا نگاره‌ای تاج مانند دارند


كابینت‌های كلاسیک معمولا درهای غیر ساده با حاشیه یا نگاره‌ای تاج مانند دارند اما كابینت‌های مدرن ارتفاعی بلند و كشیده دارند و نسبت به كابینت‌های كلاسیك كم‌عرض‌تر هستند. این كابینت‌ها برخلاف كابینت‌های كلاسیك، چهارچوب‌شان در نمای درهای كابینت‌های مدرن بسیار ساده و تخت است.

رنگ‌هایی كه شما برای كابینت انتخاب می‌كنید، بسیار مهم است. هیچ وقت بیشتر از دو رنگ استفاده نكنید. این كار به‌خصوص در آشپزخانه‌های كوچك جز شلوغی هیچ نتیجه دیگری ندارد. به كار گرفتن رنگ‌های مكمل كار شما را بسیار جذاب می‌كند. می‌توانید برای فضاهای كوچك و كم‌نور از رنگ‌های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم كه رنگ گرم آن غالب‌تر باشد، استفاده كنید.

مدل کابینت هایگلاس, جدیدترین کابینت های هایگلاس

هیچ وقت برای کابینت بیشتر از دو رنگ استفاده نكنید


از رنگ‌های بسیار تند مانند قرمز، آبی كاربنی و ... استفاده نكنید؛ چراكه رنگ‌هایی از این قبیل در مدت زمان كوتاهی چشم را خسته می‌كنند و دیگر آن لذتی كه در روزهای اول از دكوراسیون آشپزخانه‌تان می‌بردید، نخواهید داشت؛ البته استفاده از این رنگ‌ها برای جزییات و به صورت اندك مناسب هم هست.

اگر فضای آشپزخانه شما سقفی كوتاه دارد، سعی كنید از چوب‌هایی كه خطوط عمودی دارند و دستگیره‌های بلندی كه به صورت عمودی نصب شده‌اند، استفاده كنید. در صورتی كه آشپزخانه شما سقفی بلند دارد، سعی كنید از چوب‌هایی با خطوط افقی استفاده كنید. رنگ‌هایی كه شما برای كابینت‌ها انتخاب می‌كنید، بسیار مهم است.

جدیدترین مدل کابینت,کابینت های جدید آشپزخانه

در كابینت‌هایی با پروفیل قاب‌دار از دو یا سه رنگی كه با هم هارمونی داشته باشند استفاده کنید


در كابینت‌هایی كه در آنها MDF است سعی كنید از دو رنگ بیشتر استفاده نکنید ولی در كابینت‌هایی كه در آنها پروفیل قاب‌دار است دورنگ یا سه رنگی كه با هم هارمونی داشته باشند، كار شما را بسیار جذاب خواهند كرد؛ البته در آشپزخانه‌هایی كه سقف كوتاهی دارند می‌توان HPL یا همان داخل قاب را چوبی انتخاب كرد كه راه‌های عمودی داشته باشد.

در استفاده از كابینت‌های امروزی كه به اسم هایگلاس باب شده‌اند باید بیشتر از انواع دیگر دقت داشته باشید. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت كه روی سطح آن یك لایه روكش پلكسی گلاس پوشانده شده است اما خود پلكسی‌گلاس نوعی پلاستیك است كه ظاهری بسیار شفاف و شیشه‌مانند دارد و جنس آن طوری است كه از شیشه سبك‌تر اما مقاوم‌تر است.

طراحی کابینت آشپزخانه, مدل اپن میز غذاخوری

اگر آشپزخانه كم‌نوری دارید، بدون شک باید انتخاب اول و آخر شما هایگلاس‌ها باشد


این نوع كابینت‌ها به دلیل خاصیت منعكس‌كنندگی و براق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به‌شمار می‌روند؛ پس اگر آشپزخانه كم‌نوری دارید، فكر هزینه‌ها نباشید. در این صورت بدون شك باید انتخاب اول و آخر شما هایگلاس‌ها باشد. نكته مهم‌تر انتخاب صحیح دستگیره‌ها و حتی طراحی جزییاتی مانند كشوها و. . . است. معمولا دستگیره‌های براقی كه شكلی ساده و ظریف دارند به خوبی می‌توانند سبك مدرن را برای آشپزخانه شما تعریف كنند. با این اوصاف در زمان خرید هایگلاس‌ها بیشتر از هر نوع دیگری وقت بگذارید و با كارشناسان بیشتر مشورت كنید. 

 

منبع : مجله منزل / bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
کابینت آشپزخانه, کابینت mdf, دراور, کابینت ام دی اف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نونوار کردن کابینت‌های خانه


در ادامه این مطلب روش های آسانی برای تغییر ظاهر کابینت ها با کمک رنگ، پارچه و ... را برایتان آموزش داده ایم.