مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

زیباترین چیدمان برای نشیمن های مربع آپارتمان های کوچک



ابعاد، مساحت و شکل فضای نشیمن هر خانه ای تاثیر بسیار زیادی در چیدمان مبلمان آن خواهد داشت. نشیمن های مربع شکل محدودیت هایی را برای انتخاب مبلمان و محل قرارگیری آنها ایجاد می کند. به دلیل نبودن دیوار کشیده ای در این نشیمن ها مشکلاتی برای تعریف فضای گفتگو و یا حتی تعیین مکان تلویزیون به وجود خواهد آمد. این موضوع زمانی تشدید خواهد شد که مساحت این مربع کمتر از حد معمول باشد. اگر نشیمن خانه شما نیز چنین مشخصاتیی دارد نیازی نیست که نگران باشید در این مطلب نکاتی را به شما ارائه خواهد کرد تا بتوانید بهترین چیدمان برای فضای نشمین خانه را بیابید.

 

اصول چیدمان خانه, تکنیک های چیدمان اتاق نشیمن

بررسی فضای نشیمن خانه که چند فضای ورود و خروج به فضای نشیمن محدود می شود


قبل از هر چیزی باید با دقت فضای نشیمن خانه را بررسی کنید. ببینید چند فضای ورود و خروج به فضای نشیمن خانه شما محدود می شود و این دریچه ها در چه موقعیتی قرار دارند. در فضای داخلی ساختمان های معمول امروزی معمولا درب ورودی اصلی و مسیر راهروی فضاهای خصوصی (اتاق خواب ها) به فضای نشیمن خانه محدود می شود. البته بازشوی اپن آشپزخانه را نیز نباید فراموش کرد. بنابراین با دقت ببینید و در نظر بگیرید که مسیر رفت آمد ( سیرکلاسیون) به چه شکل صورت خواهد گرفت.

 

چیدمان نشیمن, چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن

محدوده اطراف شومینه را در نظر بگیرید و بعد جای تلوزیون در فضا را نیز مشخص کنید


اگر شومینه ای نیز در فضای نشیمن خانه دارید باید محدوده اطراف آن را در نظر بگیرید و در مرحله بعد جای تلوزیون در فضا را نیز مشخص کنید. همه مواردی که تا به حال گفتیم فرایندی به هم پیوسته و مرتبط هستند که باید همزمان و در کنار هم آنها را ببینید.

 

نشیمن های مربع کوچک, دکوراسیون و چیدمان خانه

تلویزیون و شومینه نقاط کانونی این فضا محسوب می شوند پس نقاط کانونی را بشناسید


نقاط کانونی در فضای نشیمن را بشناسید. تلویزیون و شومینه نقاط کانونی این فضا محسوب می شوند. گروهی از مردم ترجیح می دهند که در فضای نشیمن خانه از تلوزیون استفاده نکنند و در آرامش در کنار شومینه فضایی دلچسب را برای گردهمایی های خانوادگی فراهم کنند. اما هنگامی که در یک اتاق نشیمن مربع قرار است هم تلوزیون و هم نشیمن حضور داشته باشند باید تمهیداتی را بیاندیشید. چراکه دیوار کشیده ای وجود ندارد و ابعاد کوچک فضا به شما اجازه نخواهد داد که با دو ست مبلمان متفاوت فضای هر کدام را تفکیک کنید. راه اول این است که اگر از عایق بندی ( ایزولاسیون) شومینه خود مطمئنید، تلوزیون را نیز بالای آن قرار دهید و با این کار توجه را به یک سمت متمرکز کنید.

 

طراحی چیدمان نشیمن های کوچک,چیدمان اتاق نشیمن

نقاط کانونی همیشه تعیین کننده نحوه چیدمان مبلمان خانه شما خواهند بود


راه حل دوم اینکه: با در حاشیه قرار دادن شومینه جایی را برای تلوزیون پیدا کرده و مبلمان را حول محور آن بچینید. نقاط کانونی همیشه تعیین کننده نحوه چیدمان مبلمان خانه شما خواهند بود. بنابراین با ظرافت و دقت تصمیم بگیرید.

تکنیک های چیدمان اتاق نشیمن,چیدمان اتاق نشیمن های کوچک

مبلمان اضافی در این فضا را نگهداری نکنید، زیرا باعث آشفتگی در فضاهای کوچک می شود


با توجه به ابعا فضا یک فرش بزرگ را مقابل این نقطه کانونی قرار دهید و نشیمنی برای گفت و گو ایجاد کنید. کاناپه بزرگ را در لبه فرش، موازی با ضلع بلندتر فرش و روبروی نقطه کانونی قرار دهید. این کاناپه باید در حدود ۳ متر با نقطه کانونی فاصله داشته باشد ولی نباید به دیوار بچسبد. اگر زوج جوانی هستند و چندان رفت و آمدی نیز ندارید بهتر است از نگه داشتن مبلمان اضافی در این فضا پرهیز کنید. زیرا این کار تنها موجب آشفتگی در فضاهای کوچک می شود.

 

چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن,اصول چیدمان خانه

کاناپه کوچکتر را به موازات ضلع کوتاه تر فرش قرار دهید و مطمئن شوید که دور از دیوار قرار گرفته است


کاناپه کوچکتر را به موازات ضلع کوتاه تر فرش قرار دهید و مطمئن شوید که دور از دیوار قرار گرفته است. صندلی و مبل های دیگر را در اطراف کاناپه اصلی بچینید و از یک میز پذیرایی برای قرار دادن مجله ها و دستگاه کنترل تلویزیون بهره گیرید. صندلی ها را طوری انتخاب کنید که بتوان آن ها را به راحتی به اطراف جابجا کرد. آن ها را در لبه ی فرش و مشرف به میز پذیرایی قرار دهید. اگر قصد دارید که در کنار ست مبلمان تان ست غذاخوری را نیز نشیمن مربع شکل تان داشته باشید بهتر است به تعداد کم مبلمان اکتفا کنید و از یک میز غذاخوری بسیار کوچک استفاده کنید.

 

اصول چیدمان خانه, تکنیک های چیدمان اتاق نشیمن

با کم کردن تعداد مبلمان و انتخاب کم حجم ترین آنها می توانید یک میز غذاخوری در نشیمن فراهم کنید


در نمونه ای که در تصویر بالا می بینید طراح با انتخاب کمترین تعداد مبلمان و کم حجم ترین آنها توانسته فضایی را برای قرار دادن یک میز غذاخوری فراهم کند. درست است که یک سمت این میز در کنار دیوار قرار گرفته اما با این حال برای استفاده روزمره ساکنان آن کافی است. به این روش فضای داخلی این نشیمن بزرگتر نیز به نظر می رسد.

دکوراسیون و چیدمان خانه, طراحی چیدمان نشیمن های کوچک

از شلوغ کردن فضای نشیمن های کوچک جلوگیری کنید


مبلمان L  شکل یکی از بهترین انتخاب ها برای فضاهای مربع شکل هستند. با داشتن یکی از آنها حتی شاید نیازی نباشد که شما از صندلی و یا مبل دیگری در این فضا استفاده کنید. بنابراین از شلوغ شدن فضا جلوگیری می کنید.


همچنین پشتی، مبلمان راحت خانه ایرانی نیز می توانید گزینه خوبی برای نشیمن های کوچک مربع شکل باشد.

 

تکنیک های چیدمان اتاق نشیمن,چیدمان اتاق نشیمن های کوچک

در فضاهای کوچک مربع شکل را از رنگ های روشن برای بزرگتر جلوه دادن استفاده کنید


و در آخر فراموش نکنید که در فضاهای مربع شکل کوچک رنگ های حرف اول را می زنند. رنگ های روشن به بزرگتر جلوه کردن خانه شما کمک بسیار زیادی خواهند کرد بنابراین از آن غافل نشوید. البته تاثیرات نورپردازی صحیح را در این مورد نباید نادیده گرفت.

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو مرتبط :
چطور به اتاق های نشیمن کوچک خانه مان ظاهری لوکس بدهیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین چیدمان مبلمان در نشیمن ال شکل آپارتمان



شکل هندسی نشیمن هر خانه ای تاثیر مستقیمی بر نحوه چیدمان آن دارد. درست است که مبلمان و وسایل دکوری منازل متناسب با سلیقه و شرایط زندگی هر خانواده ای متفاوت است اما همانطور که در گذشته با شما از تکنیک های چیدمان مبلمان برای نشیمن های مربع شکل و مستطیل شکل گفتیم، می توان این بار هم برای نشیمن های ال شکل، ایده های کلی نگری را ارائه داد تا به زیباتر شدن دکوراسیون منزل شما کمک کند. لازم نیست ناراحت باشید که چرا نشیمن خانه شما سالنی با پلان باز و یک دست نیست. همراه با ما این مطلب را دنبال کنید و ببینید که چطور همین ال شکل بودن نشیمن، تفکیک کردن فضاها را آسان می کند.

 

چیدمان مبل در نشیمن ال شکل,راهنمای چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن

شکل هندسی نشیمن هر خانه ای تاثیر مستقیمی بر نحوه چیدمان آن دارد


بهتر است قبل از هر کاری نگاهی به وضعیت ارتباط فضاها در خانه بیاندازید و ببینید با توجه به مبلمانی که در اختیار دارید کدام یک از پیشنهادات این مطلب راه حل مناسب برای خانه شما خواهد بود. برای این کار موارد زیر را بررسی کنید:

* در و یا راهروی ورودی خانه در کدام بخش از نشیمن قرار گرفته است؟!
* ارتباط آشپزخانه و فضای نشیمن چگونه است؟!
* به محل قرارگیری نقاط کانونی فضا (شومینه و تلویزیون) دقت کنید.
* ورودی بخش خصوصی خانه (اتاق خواب ها) را مد نظر قرار دهید.
* مبلمانی که در اختیار دارید کدامند؟
* مسیرهای رفت و آمد در خانه از کدام بخش عبور می کنند؟

 

چیدمان مبلمان خانه,بهترین شکل چیدمان مبل

در ضلع کوتاه تر اتاق نشیمن L شکل فضای غذاخوری و در ضلع بلندتر فضای نشیمن قرار می گیرد


تفکیک فضای نشیمن و غذاخوری
اگر قصد دارید که در کنار مبلمان نشیمن خانه، قسمتی از فضا را به میز و صندلی غذاخوری اختصاص دهید. در چنین فضایی معمولا در ضلع کوتاه تر فضای غذاخوری قرار می گیرد و در ضلع بلند تر فضای نشیمن! اما نکته قابل توجه در چنین شرایطی نحوه دسترسی آشپزخانه به فضای غذا خوری است.

 

چیدمان مبلمان نشیمن ال,طراحی و چیدمان نشیمن

بهتر است بخش نشیمن و غذاخوری خانه فاصله کمی نسبت به هم داشته باشند


در نظر داشته باشید که بهتر است این دو بخش از خانه فاصله کمی نسبت به هم داشته باشند. البته شرایط خاص خانواده و علایق شما می تواند این قانون را نقض کند. به عنوان مثال اگر جمعیت خانواده شما زیاد باشد و یا شما عاشق میهمانی و میزهای غذاخوری بزرگ باشید می توانید بخش بزرگتر نشیمن را به فضای غذاخوری اختصاص بدهید و نشیمنی دنج و صمیمی را در ضلع کوچکتر به وجود بیاورید.

دکوراسیون و چیدمان نشیمن ال,دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن

برای چیدمان نشیمن های ال شکل از دو نوع مبلمان متفاوت در دو بخش مجزا از خانه استفاده کنید


استفاده از دو نوع مبلمان در فضای نشیمن ال شکل
پیشنهاد دیگر برای چیدمان نشیمن های ال شکل استفاده از دو نوع مبلمان متفاوت در دو بخش مجزا از خانه است. در چنین شرایطی در نظر گرفتن نقاط کانونی نشیمن یعنی شومینه و تلویزیون به راحت تر شدن کار شما کمک بسیاری خواهد کرد. یک ست مبلمان رسمی برای پذیرایی از مهمانان و دیگری مبلمان راحتی برای بخشی از خانه است که می خواهید در آنجا به تماشای تلویزیون بپردازید.

 

راهنمای چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن, نحوه چیدمان مبلمان نشیمن

گاهی شومینه و تلویزیون در فاصله ای نزدیک به هم قرار گرفته و به تعریف یک بخش از خانه می پردازد


گاهی شومینه و تلویزیون در فاصله ای نزدیک به هم قرار گرفته و به تعریف یک بخش از خانه می پردازد. اما در شرایط دیگر می توان هر کدام از این دو نوع مبلمان را گرد یکی از این نقاط کانونی چید.

بهترین شکل چیدمان مبل,چیدمان مبل در نشیمن ال شکل

پیشنهاد ما به شما ترکیب دو ایده قبل برای نشیمن های ال شکل با مساحت زیاد است


نشیمن ال شکل با مساحت زیاد و تفکیک فضاها
اگر فضای نشیمن خانه شما ال شکل است و در عین حال از مساحت قابل توجهی برخوردار است، پیشنهاد ما به شما ترکیب دو ایده قبل برای دکوراسیون منزل تان است. به این معنی که بتوانید نشیمن خانه را به سه کاربری اختصاص دهید: فضایی برای مبلمان رسمی، فضایی برای مبلمان راحتی و تماشای تلویزیون و در آخر بخشی از خانه برای فضای نشیمن!

 

دکوراسیون نشیمن های ال شکل, چیدمان مبلمان نشیمن ال

نکات لازم برای تفکیک فضایی دو بخش از فضای نشیمن که در ضلع بزرگتر خانه قرار دارند رعایت شود


در چنین شرایطی باید نکات لازم برای تفکیک فضایی دو بخش از فضای نشیمن که در ضلع بزرگتر خانه قرار دارند رعایت شود. برای این کار راه حل های زیر وجود دارد:

* مبلمان را پشت به فضای مجاور بچینید.
* از قفسه های دکوری بین دو فضا استفاده کنید.
* به کمک کف فرش گلیم و زیراندازها مرز میان فضا را به نمایش بگذارید.
* از گلدان ها، مجسمه ها و وسایل دکوری چشمگیر بین دو فضا استفاده کنید.
    و...

 

طراحی و چیدمان نشیمن,دکوراسیون و چیدمان نشیمن ال

برای نشیمن های ال شکل با مساحت زیاد، طولانی ترین دیوار با دو بخش از فضاها مشترک خواهد شد


در چنین شرایطی قطعا طولانی ترین دیوار با دو بخش از فضاها مشترک خواهد شد. برای اینکه این دیوار بزرگ از یکنواختی خارج شود راه حل هایی وجود دارد. در صورتی که یک و دو نقطه کانونی فضا روی این دیوار قرار بگیرند کارتان ساده تر خواهد بود چون به دیوار پشت تلویزیون و محدوده اطراف شومینه را با ترفندهای دکوراسیون فضا می توان به زیباترین شکل تزئین کرد. اما اگر ماجرا برعکس باشد، باید به کمک رنگ و کاغذدیواری و یا ترکیب آنها، اتصال تابلو ها و وسایل تزئینی و کاربردی و همچنین قراردادن کمد ها و ویترین ها به داد این دیوار برسید.

 

منبع : chidaneh.com