مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

زنان مشکی پوش، باوقار و رسمی



با آمدن روزهای عزاداری شیعیان در ماه محرم، رنگ و نوع پوشش ما نیز متناسب با حال و هوای این ماه و برای شركت در مراسم عزاداری ویژه عوض شده و به سمت استفاده از لباس‌هایی با رنگ‌های تیره می‌رویم. ممكن است بسیاری از ما تاكنون توجه چندانی به چگونگی استفاده و نگهداری از لباس‌های تیره ‌رنگ و به‌ویژه مشكی‌مان نشان نداده باشیم اما بعد از آشنا شدن با آداب و اصول پوشیدن و نگهداری لباس‌های تیره، مطمئنا بهتر از قبل، این لباس‌ها را در پوشش‌مان به كار می‌گیریم  و در نگهداری از آن‌ها دقت خواهیم كرد.

نحوه لباس مشکی پوشیدن , لباس عزاداری
مواظب رنگ باشید
درست است كه لباس مشكی در اغلب فرهنگ‌ها برای مراسم عزاداری استفاده می‌شود اما از آنجا كه یكی از رنگ‌هایی است كه با بیشتر رنگ‌ها تركیب مناسبی می‌سازد، رنگ پركاربردی است و در بسیاری از روزهای عادی سال نیز این رنگ در پوشش افراد جامعه دیده می‌شود.  این رنگ لباس به‌ویژه از سوی آقایان بسیار مورد‌توجه قرار می‌گیرد، زیرا به راحتی می‌توانند با انواع شلوار پارچه‌ای، كتان، جین یا مخمل از تی‌شرت یا پیراهن مشكی‌رنگ استفاده كنند.  اما در این میان، یكی از مسائلی كه باید به آن دقت شود این است كه لباس‌های تیره رنگ و به‌ویژه مشكی‌ به مرور زمان رنگ خود را از دست داده یا در اثر شست ‌و شوی زیاد به رنگ طوسی یا سبز تیره متمایل می‌شوند كه برای كسانی كه آراستگی ظاهر برای‌شان مهم است، دقت به این قضیه اهمیت زیادی برای آن‌ها خواهد داشت.  بنابراین با توجه به نزدیك شدن به روزهای عزاداری ماه محرم، بهتر است زودتر دست به كار شده، لباس‌های تیره و مشكی را از قفسه‌های كمد لباس‌تان بیرون بیاورید و نگاه دوباره‌ای به آن‌ها بیندازید تا اگر لباس شما نیز رنگ و رو رفته شده بود، وقت كافی برای تهیه لباس مشكی داشته باشید. همچنین اگر قصد خرید ندارید، می‌توان تا وقت هست به خشك‌شویی‌ محل مراجعه كرده و با استفاده از رنگ‌های مخصوص لباس‌های تیره، لباس را به رنگ و شكل روز اولش برگردانید.

نحوه لباس مشکی پوشیدن , لباس عزاداری
كاملا رسمی
ظرافت و زیبایی در كنار سادگی از مهم‌ترین اصول طراحی این كت و شلوار است. با پوشیدن بلوز مشكی زیركت می‌توانید از این كت و شلوار مجلسی در مراسم عزاداری و محرم استفاده كنید. همچنین با استفاده از بلوزی رنگی در زیركت، می‌توانید این لباس را در مهمانی‌های شاد و رسمی استفاده كنید. معمولا كیف‌های مشكی چرم و سایز بزرگ بین بانوان پرطرفدار است. كافی است با در دست داشتن این كیف مشكی جادار و پوشیدن بوت چرم ساق كوتاه و پاشنه دار، تیپ‌ مجلسی خاص و ساده‌تان را تكمیل كنید.

نحوه لباس مشکی پوشیدن , لباس عزاداری
قدر لباس‌های‌تان را بدانید
مهم‌تر از این‌كه لباس‌تان چه مارك یا چه مدلی داشته باشد، تمیز بودن و آراسته بودن آن است كه ظاهر شما را خوب یا بد نشان می‌دهد. به‌همین‌دلیل، دانستن اصول نگهداری از لباس می‌تواند علاوه بر این‌كه عمر لباس را بیشتر می‌كند، باعث شود لباس‌تان نو، شكیل و مرتب نشان داده شود و زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده كنید. اگر این نكته ساده را فراموش كنید كه هنگام شستن لباس‌های مشكی، آن‌ها را از لباس‌های سفید و رنگی جدا كنید، در پایان فعالیت ماشین لباس‌شویی، شما می‌مانید و لباس‌هایی كه دیگر رنگ خودشان را ندارند.

نحوه لباس مشکی پوشیدن , لباس عزاداری
با آب سرد بشویید
یكی از اصول مهمی كه باید هنگام شستن لباس مشكی درنظر گرفته شود این است كه طوری لباس‌تان را بشویید كه رنگش نرود و به‌اصطلاح بور نشود. یكی از ساده‌ترین كارهایی كه می‌شود در این رابطه انجام داد این است كه هنگام شستن لباس‌های مشكی آب سرد را انتخاب كنید و آن‌ها را با آب گرم نشویید.
یكی از راه‌هایی كه درگذشته برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس‌های سیاه به كار گرفته می‌شده، این بوده است كه از آب اسفناج پخته استفاده می‌كردند. این روش هنوز هم كاراست اما با وجود شوینده‌های مخصوص لباس مشكی كه امروزه در فروشگاه‌ها پیدا می‌شود دیگر نیازی نیست به‌خودتان زحمت زیادی بدهید.

نحوه لباس مشکی پوشیدن , لباس عزاداری
كمتر بشویید
اگر به شوینده‌های مخصوص لباس‌های تیره دسترسی نداشتید و خواستید با شوینده‌ای عادی لباس مشكی‌تان را بشویید، بهتر است از پودر شوینده كمتری به نسبت سایر لباس‌ها استفاده كنید یا این‌كه به جای استفاده از انواع صابون یا پودر، از شامپو استفاده كنید تا به ثبات رنگ لباس‌تان بیشتر كمك كند و از ماندن آثار سفید روی آن نیز جلوگیری شود. از آنجا كه لباس‌های مشكی میزان تعریق را بالا می‌برند و لازم است بیشتر از سایر لباس‌ها شسته شوند، بهتر است حواس‌مان باشد جنس‌هایی را انتخاب كنیم كه پس از شست‌وشو راحت‌تر اتو می‌شوند.

نحوه لباس مشکی پوشیدن , لباس عزاداری
برای آن‌كه برق نیفتد
نكته دیگری كه درباره لباس‌های مشكی باید در نظر گرفت این است كه هنگام اتو‌كردن این لباس‌ها، احتمال برق افتادن آن‌ها در اثر حرارت اتو زیاد است. بنابراین بهتر است هنگام اتو كردن، لباس را پشت و رو كرده و آن را از قسمت داخلی اتو كنید یا این‌كه هنگام اتو كردن، یك پارچه نازك روی لباس بیندازید تا لباس‌تان برق نیفتد و رنگ و حالت اصلی خودش را داشته باشد. این را هم به یاد داشته باشید كه اگر لباس‌های‌تان را در هوای آزاد خشك می‌كنید، لباس‌های سیاه‌تان را خیلی در معرض نور تند و مستقیم آفتاب قرار ندهید، زیرا باعث خراب شدن رنگ آن‌ها می‌شود و آن‌ها را بور می‌كند.

عمر لباس‌های‌تان را زیاد كنید
ممكن است برای شما هم پیش آمده باشد كه لباس‌های‌تان به‌ویژه شلوار یا چادر مشكی‌ پرز زیادی به‌خودش بگیرد و مایه دردسر شود. برای پیشگیری از چنین حالتی، هنگام شستن لباس‌های مشكی از نرم‌كننده استفاده كنید تا این ویژگی در آن‌ها از بین‌برود. با توجه به فصل سرما و استفاده از لباس‌ها و به‌ویژه شلوارهایی با جنس مخمل كبریتی، شست‌وشوی آن‌ها نیز اهمیت پیدا می‌كند. برای شستن این لباس‌ها اگر آن‌ها را پشت و رو كرده و بعد در ماشین لباس‌شویی بیندازید به طول عمر و ثبات رنگ آن‌ها كمك كرده‌اید.


چگونه انتخاب‌های بهتری داشته باشیم؟
درست است كه مشكی رنگی است كه برای لباس‌های مجلسی نیز انتخاب می‌شود اما در انتخاب لباس مشكی برای مراسم عزاداری، بهتر است كه لباس ساده باشد و زرق و برق و مدل‌های عجیب و غریب نداشته باشد.
شاید نتوانیم هنگام تهیه لباس‌های مشكی آزادی عمل زیادی در مدل و طرح داشته باشیم اما با دقت در جنس و سایز لباسی كه می‌خریم می‌توانیم خرید بهتری داشته باشیم. به‌عنوان مثال استفاده از جنس‌های تابستانی در فصل زمستان یا برعكس و پوشیدن لباس‌های زیاد گشاد یا زیاد تنگ حتی در لباس‌های تیره رنگ هم به چشم می‌آید و نامناسب به‌نظر می‌رسد.
دقت در رنگ كیف و كفش و به‌ویژه جوراب بسیار مهم است و انتخاب‌ غلط می‌تواند ظاهر فرد را شلخته و نامناسب جلوه دهد. یكی از مهم‌ترین مواردی كه می‌توان رعایت كرد این است كه بهتر است همراه با شلوار مشكی، كفش مشكی انتخاب شود و از آن مهم‌تر این‌كه هنگام استفاده از شلوار و كفش تیره، از‌ پوشیدن جوراب رنگ روشن به‌ویژه سفید اجتناب شود.
اغلب در لباس‌های مشكی، طیف رنگی مشكی‌ كمرنگ و پررنگ دیده می‌شود. تا حد امكان بهتر است از لباس‌های همرنگ یا نزدیك به هم در پوشش استفاده شود كه یكی از لباس‌ها در مقایسه با بقیه اجزای پوشش، رنگ‌‌ورو رفته و كهنه به‌نظر نرسد.

نحوه لباس مشکی پوشیدن , لباس عزاداری
رسمی و مدرن
استفاده كردن از تلفیق رنگ سفید و مشكی در لباس رسمی معجزه می كند. طراحی خاص این كت و دامن را با كیف و كفش مشكی چرم همراه كنید. بهتر است برای شست‌و‌شوی این كت و دامن خودتان دست به كار نشوید و به خشك‌شویی مراجعه كنید.

نحوه لباس مشکی پوشیدن , لباس عزاداری
یك تیر و 2 نشان
با هزینه كمتری می‌توانید 2 دست لباس شكیل داشته باشید. یكی از پر‌طرفدارترین جنس‌هایی كه در دوخت این كت و دامن استفاده شده،كرپ است. پارچه كرپ در عین  خوش‌فرم ایستادن و شكیل بودن ،پرز به خود نمی‌گیرد.

منبع : bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
معجزه گوجه های مشکی پوش برای سلامتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سلطان مشکی پوش ' نامردمی ها ' را تقدیم کرد



رضا صادقی،خواننده مشکی پوش موسیقی پاپ تصمیم گرفت قبل از آلبوم رسمی خود که "همین" نام دارد هدیه ای به هواداران خود تقدیم کند.
ترانه فوق العاده زیبای "نامردمی ها" هدیه ایست که سلطان مشکی برای هوادارانش در سایت خود قرار داده است.
خواننده و آهنگساز این اثر رضا صادقی است و ترانه سرای آن مرجان زنگنه می باشد.
این آهنگ مربوط به فیلم «بیخداحافظی» است که بزودی وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد.

رضا صادقی تصمیم دارد آلبوم جدید خود را در ماه جاری منتشر کند.

رضا صادقی , خواننده مشکی پوش

منبع:inn.ir