مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

با این ترفندها خانه خود را زیباترکنید



ترفندهای زیبا کردن خانه, ترفندهایی برای چیدمان خانه
چیدمان خانه همیشه کاری لذت بخش به خصوص برای خانم های خانه است اما باید به یکسری نکات مهم توجه کرد تا بعد از پایان کار، نا هماهنگی میان وسایل و فضا سبب پشیمانی شما از این نوع چیدمان نشود.

استفاده از نکته های کلیدی و اولیه که در ادامه گفته می شود به شما کمک می کند تا با چیدمان اصولی خانه ای زیبا آشنا شوید.

1- سقف های بلند همیشه زیباتر به نظر می رسد. بهتر است برای آن که ارتفاع سقف تا کف زمین بیشتر به نظر برسد چوب پرده را نزدیک به سقف نصب کنید و پرده نیز تا کف زمین آویزان باشد. سعی کنید پرده فقط عرض پنجره را بپوشاند که در این صورت خانه باشکوه تر و بزرگ تر به چشم می آید.

2- چیدمان خانه با انواع وسایل چوبی همیشه زیباست ولی این نکته قابل ذکر است که چیدمان خانه با یک رنگ از چوب فضای خانه را بسته و بی روح می کند. بنابراین بهتر است از طیف های مختلف چوب که رنگ هایی نزدیک به هم دارند در خانه استفاده کنید .

3- بهتر است فرش یا قالیچه ای که برای پوشش کف در نظر می گیرید به  اندازه باشد یعنی حدود 50 تا 60 سانتی متر از اطراف میز وسط مبلمان بیرون زده باشد. در غیر این صورت فضای خانه از شکل و فرم زیبای خود خارج می شود .

4- سعی کنید از رنگ های بی روح برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نکنید؛ زیرا رنگ ها به خانه عمق و وسعت می بخشند. در صورت قرار گرفتن در چنین فضایی، دیوارهای خانه را با تابلوها و با تصاویری شاد و نیز وسایل رنگی تزیین کنید.

5- مبلمان را در خانه به صورتی متعادل بچینید که در هر سمت از مبلمان 50سانتی متر فضا برای رفت و آمد ساکنان وجود داشته باشد. همچنین قرار دادن آباژوری بزرگ در یک قسمت از این فضا، بسیار خانه را زیبا می کند. بهتر است مبلمان به طور کامل به دیوارها نچسبد.

6- قرار دادن کتاب ها به صورت مرتب روی میزهای عسلی یا میزهای کناری کاناپه ها فضایی زیبا و فرهنگی ایجاد می کند. بهتر است جلدهای کاغذی از کتاب ها جدا شود و کتاب ها با رنگ و طرح و نقوش برجسته خود قرار داده شود که در این صورت زیباتر به نظر می رسد.

7- کوسن ها از جمله وسایل تزیینی مبلمان است که در زیبا جلوه کردن مبل ها تاثیر گذار است. بهتر است تعداد محدودی کوسن روی مبلمان استفاده شود زیرا در صورت قرار دادن تعداد زیادی کوسن روی مبلمان، زیبایی و رنگ و طرح مبلمان دیده نمی شود.

8- قرار دادن آینه های بزرگ با شکل و شمایل زیبا به خانه شما روح می بخشد و به بیننده وسعت دید می دهد. بنابراین همیشه قسمتی از خانه را برای قرار دادن آینه اختصاص دهید تا از بازتاب نور و رنگ در فضای خانه لذت ببرید.

9- قرار دادن گل و گیاه همیشه به خانه زیبایی می بخشد اما قرار دادن بیش از اندازه گل و گیاه فضا را بسته و دلگیر می کند. اگر علاقه مند به قرار دادن گل و گیاه در خانه هستید بهتر است تنها فضای کوچکی را به این کار اختصاص دهید.

10- هنگام خرید مبلمان به فضای خانه توجه کنید. طراحان چیدمان خانه بر این عقیده اند که مبلمان باید دو سوم از فضای خانه را پرکند و یک سوم برای رفت و آمد آسان خالی باشد. در غیر این صورت خانه علاوه بر این که کوچک به نظر می رسد همیشه بی نظم و شلوغ است.
منبع : salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
ترفندها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه خود را با این ترفندها دلبازتر کنید



بیشتر ما كودكی مان را در خانه‌های بزرگ گذرانده‌ایم. برای همین در نگاه اول آپارتمان‌های كوچك تنگ و دلگیر به نظرمان می‌رسند. یك پذیرایی كه به زور مبلمان را می‌توانیم حاشیه دیوارهای كم‌عرضش بچینیم، یك اتاق خواب كه اگر شانس داشته باشیم تختخواب‌مان در آن جا می‌شود، یك آشپزخانه كه وقتی آشپز دو تا می‌شود، دیگر برای نفر سوم جا ندارد و در آخر هم یك دستشویی و حمام كه گاهی با هم شریك می‌شوند.

دکوراسیون خانه, دکوراسیون و طراحی خانه

با ترفندهای چیدمان خانه های کوچک آشنا شوید


همه خانه مجموعه‌ای از همین حجم‌های كوچك است؛ حجم‌های كوچك دلگیر. اما هر مسئله‌ای راه‌حلی هم دارد. در این صفحات می‌خواهیم خیلی كوتاه هم راهكارهایی را برای چیدمان بهتر خانه‌های كوچك ارائه دهیم و هم شاید مهم‌تر از آن، بگوییم چه كارهایی را نباید در چیدمان این خانه‌ها انجام داد.

ال شكل بچینید

دکوراسیون دلباز خانه,ترفندهایی برای دکوراسیون

برای خانه های كوچک مبلمان ال شكل مناسب ترین مبلمان است


برای خانه های كوچک مبلمان ال شكل مناسب ترین مبلمان است چون تعداد افراد بیشتری می‌توانند از آن استفاده كنند و كنج پرت هم قابل استفاده می‌شود. میزهای عسلی را كنار بگذارید و از مبلمانی كه دسته‌هایش این كار را انجام می‌دهد استفاده كنید. توجه داشته باشید که مبل‌ها را جوری نچینید كه یك دایره یا چهارگوش با فضایی بسته ایجاد كند.

تلویزیون را روی دیوار بی خاصیت نصب كنید

دکوراسیون و طراحی خانه, چیدمان و دکوراسیون خانه

حذف میز تلویزیون و نصب تلویزیون روی دیوار ، صرفه جویی در فضای اصلی خانه است


دیواری را برای نصب تلویزیون انتخاب كنید كه برای نشستن و چیدن مبلمان مناسب نباشد. میز تلویزیون را حذف كنید. می‌توانید با طراحی قفسه‌های افقی روی دیوار تلویزیون جایی برای مجسمه‌ها بسازید؛ این یعنی صرفه‌جویی در فضای اصلی خانه.

فضاهای متنوع داشته باشید

آشنایی با ترفندهای دکوراسیون,طراحی و دکوراسیون خانه

در خانه های کوچک هم می شود تنوع فضایی داشته باشیم


حتی در یك خانه 50متری هم می‌شود تنوع فضایی داشت. فضای كار، فضای نشیمن، فضای ‌مهمان و ناهارخوری را می‌توانیم از هم جدا كنیم اما نباید این فضاها را با ایجاد مانع از هم جدا كرد. با تغییری كوچك روی دیوار فضای مورد نظر می‌شود حس جداسازی را به آن فضا القا كرد؛ مثلا قرار دادن یك میز بسیار كوچك در كنج بی‌استفاده و ساختن چند قفسه بالای آن برای نگهداری كتاب یا وسایل دیگر می‌تواند فضای كار ایجاد كند، بدون آنكه با مانعی از فضاهای دیگر جدا شود.

كتابخانه دیواری بسازید

طراحی و دکوراسیون خانه,دکوراسیون خانه ای دلباز

می توانید روی یکی از دیوارها کتابخانه ای خلاق درست کنید


اگر كتاب‌های زیادی دارید، می‌توانید روی دیوار بالای مبلمان یا روی یکی از دیوارهای خالی- جایی كه مزاحم نشست و برخاست نمی‌شود - قفسه‌های افقی‌ مانندی برای كتاب‌های‌تان نصب كنید. این كتابخانه خلاق می‌تواند همرنگ دسته مبلمان‌تان باشد.

میز ناهارخوری متناسب انتخاب كنید

دکوراسیون و طراحی خانه, چیدمان و دکوراسیون خانه

برای خانه های کوچک میز ناهارخوری را مستطیل انتخاب کنید و دو طرف آن را به دیوار بچسبانید


وقتی از ناهارخوری در یك خانه 50متری حرف می‌زنیم، منظورمان یك میز كوچك دونفره است. این میز بهتر است مستطیل شكل و ظریف باشد. اگر فضای كافی ندارید می‌توانید دو ضلع میز را به دیوار بچسبانید تا جای كمتری را اشغال كند.

فضای كم نور را رنگ روشن كنید

دکوراسیون دلباز خانه,ترفندهایی برای دکوراسیون

برای بزرگ و دلباز شدن خانه های كوچک از رنگ های گرم و روشن استفاده کنید


اگر می‌خواهید خانه تان دلبازتر و بزرگتر به نظر برسد از یك رنگ روشن گرم مثل رنگ سفیدی كه به میزان كمی با رنگ زرد یا صورتی آمیخته شده، استفاده كنید تا كم‌نوری اتاق جبران شود.

این كارها را نكنید

خلاقیت سقف دارد!
اگر می‌خواهید خانه‌تان دلباز‌تر و زیباتر به نظر برسد، لطفا این كارها را نكنید.

گل درشت نخرید
از كاغذدیواری‌های ساده یا با بافت ریز استفاده كنید. بافت‌های درشت‌ اتاق را كوچك‌تر نشان می‌دهد. طرح فرش‌هایی با گل بوته‌ها و نقش‌های ریزتر اتاق كوچك را بزرگ نشان می‌دهد. حتی گلدان‌هایی با برگ‌های ریز برای این اتاق‌ها مناسب‌تر هستند. خلاصه به قول قدیمی‌ها از «گل‌درشت» پرهیز كنید.

از اشیای بزرگ استفاده نكنید
مجسمه‌های بزرگ، گلدان‌های حجیم، میزهایی با بدنه یك‌دست و مبل‌های درشت برای خانه‌های كوچك مناسب نیستند. آنها ممكن است در مغازه زیبا به نظر برسند اما خانه شما را كوچك‌تر کرده و احساس خفقان ایجاد می‌كنند. درواقع هر خانه‌ای اشیای مناسب خودش را می‌خواهد. همین اشیای بزرگ در خانه‌های بزرگ می‌توانند احساس بهتری ایجاد كنند.

خانه را رنگارنگ نكنید
در كل خانه چه برای مبلمان و پرده‌ها و چه دیوارها از دو یا سه رنگ استفاده كنید. رنگ‌های متنوع باعث احساس آشفتگی و كلافگی در شما می‌شود. تازه این دو، سه رنگ هم باید با هم جور باشد؛ مثلا انتخاب یك تركیب دوتایی یا سه‌تایی از آبی، سفید و قهوه‌ای یا سبز، سفید و قهوه‌ای یا قهوه‌ای، سفید و كرم انتخاب‌ مناسبی می‌تواند باشد.

از رنگ‌های تند استفاده نكنید
با اینكه رنگ‌های تند در نگاه اول جذابند اما سریع هم دل شما را می‌زنند. یادتان باشد خانه شما لباسی نیست كه فقط در یك ‌مهمانی بپوشید. شما می‌خواهید در این خانه زندگی كنید و احتیاج به احساس آرامش درازمدت دارید بنابراین از رنگ‌هایی مثل قرمز، نارنجی تند و زرد برای رنگ غالب فضا مثلا دیوارها و سقف استفاده نكنید. می‌توانید از این رنگ‌ها برای وسایل قابل تعویض مثل یك كاناپه یا یك گلیم كوچك کمک بگیرید.

 

منبع : مجله منزل / bartarinha.ir