مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

ایده هایی جالب برای پاییزی کردن فضای بیرونی خانه



زیباییهای فصل پاییز را با الهام از طبیعت پاییزی و استفاده از گیاهان و میوهای پاییزی مانند کدو تنبل، برگ و ... به حیاط خانه خود اضافه کنید.  با اجرای این ایده ها ، پاییزی زیباتر خواهید داشت.

1 - گلخانه پاییزی
یک شیشه سفید و یک کاسه سفالی به راحتی تبدیل به یک گلخانه پاییزی می شود که برای نورپردازی میوه ها و گیاهان طبیعی فوق العاده است. از کدو تنبل ، مخروط کاج ، خزه اسپانیایی و برگها می توان در این دکوراسیون الهام شده از فصل پاییز استفاده کرد.

 

پاییزی کردن فضای خانه,دکوراسیون پاییزی


2 - سبد پاییزی پاییزی
قرار دادن یک سبد پر از میوه های پاییزی در وسط یک میز در فضای باز ، ایده ای بسیار جالب است. برای این کار کدو ، پیاز ، موسیر ، گلابی و آجیل تهیه کنید و آنها را داخل یک ظرف حصیری مقاوم در برابر هوای پاییزی قرار دهید و حالا ظرف را روی هرسطحی که میخواهید ، در فضای باز قرار دهید.

 

پاییزی کردن فضای خانه,دکوراسیون پاییزی


3 - کدو تنبل و استبرق برای دکوراسیون بیرونی
میتوانید در این پاییز ، میزی مطابق با طبیعت و با محوریت روستا داشته باشید. یک سینی حصیری را با کدوهای گرد کوچک و کدو تنبلهای طلایی و سفید ریز و یک گلدان شیشه ای را با دانه های استبرق نرم پر کنید . توجه داشته باشید که رنگهای قهوه ای و طلایی و نارنجی فصل پاییز ، در فضای باز منزلتان به چشم بیاید.

 

پاییزی کردن فضای خانه,دکوراسیون پاییزی


4 - کدو مسما و برگهای پاییزی
رنگ نارنجی روشن کدو مسما و رنگ خاکی ظروف سفالی را با برای نمایش رنگهای پاییزی با هم ترکیب کنید تا هر مهمانی را تحت تاثیر قرار دهید. گلدان را با شاخه های سیبهای صحرایی که پر از میوه و برگهای تازه هستند ، پر کنید و آنرا روی میزی کوچک نزدیک به درورودی منزلتان قرار دهید.

 

پاییزی کردن فضای خانه,دکوراسیون پاییزی


5 - سبد کدو تنبل
کدوهای گرد پاییزی ، برای درست کردن یک دکوراسیون ساده پاییزی برای فضای بیرونی بسیار عالی هستند. یک گلدان چوبی یا سبد حصیری با رنگ دلخواه را با کدو تنبل ، کدو قلیایی و بقیه انواع کدو پر کنید و آن را روی پلکان یا ایوان و یا در حیاط خلوت قراردهید.

 

پاییزی کردن فضای خانه,دکوراسیون پاییزی


6 - کدو تنبل طراحی شده با برگ افرا
پلکان منزل خود را با کدو تنبلهایی که طراحی زیبایی دارند ، تزیین کنید. یک برگ افرا روی آن ترسیم کنید ، با یک ابزار تیز ، طرح مذکور را از روی کدوتنبل مورد نظر بتراشید. فقط حواستان باشد که فقط پوسته رویی را بتراشید که کدو تنبل صدمه ای نبیند.

 

پاییزی کردن فضای خانه,دکوراسیون پاییزی


7 - شمعدانی کدویی
با بریدن قسمت بالایی و تراشیدن و پوک کردن وسط کدو حلوایی ، به راحتی آن را تبدیل به یک شمعدانی کنید. میتوانید بقیه گیاهان و میوه های پاییزی را در کنار آن روی یک سینی قرار دهید و یک دکوراسیون پاییزی عالی داشته باشید.

 

پاییزی کردن فضای خانه,دکوراسیون پاییزی


8 - دکور پاییزی ایوان حیاط خلوت
چراغهای تزئینی ققط برای اعیاد نیستند. یک رشته چراغ تزئینی را به نرده ایوان خود نصب کنید تا حیاط خلوتتان در شبهای خسته کننده و طولانی پاییز ، زیبا و دلربا به نظر بیاید.

 

پاییزی کردن فضای خانه,دکوراسیون پاییزی


9 - چرخ دستی خوش آمدگویی با کدو تنبل
یک چرخ دستی پر شده با کدو حلوایی ، کدو تنبل ، برگهای خشک شده و بقیه گیاهان و میوه های پاییزی ، دکوراسیون پاییزی فوق العاده ای برای ورودی منزل شماست. بازی با رنگها و شکلها برای دستیابی به یک فضای با طراوت که نشان دهنده ماهیت پاییز میباشد. روی کدو تنبلهای بزرگ پیامهای خوشامد بنویسید و آنها را در بالاترین قسمت چرخ دستی قرار دهید.

 

پاییزی کردن فضای خانه,دکوراسیون پاییزی


منبع : seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
خانه باغ طراحی شده توسط jan šépka-فضای بیرونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راههایی برای لذت بردن از فضای بیرونی خانه



بالکن، پاسیو و حیاط خلوت: در این فصل که هوا مطبوع تر و روز ها طولانی تر است وقت گذراندن در حیاط پشتی راهی عالی برای لذت بردن از بعد از ظهر های طولانی تابستان است. اما در مورد دردسر های فضای بیرونی مانند باران، تگرگ، و آفتاب داغ چه؟ در این مطلب به 9 نكته اشاره می‌كنیم كه به شما كمك می‌كند وقت خود را در فضاهای بیرونی خانه راحت‌تر و بهتر بگذرانید.

 

دکوراسیون فضای بیرونی, چیدمان فضای بیرونی خانه


1. دقیقا آن‌چه از فضای بیرونی خانه خود توقع دارید را مشخص كنید. این مسئله به نظر بدیهی می‌رسد، اما خیلی ساده می‌توان فضایی را برای هدفی مشخص طراحی كرد (مثلا یك اتاق غذاخوری در فضای بیرونی) اما آن‌چه واقعا به دنبال آن هستید چیزی كاملا متفاوت بوده باشد (مانند جایی كه بتوانید در آن وقت بگذرانید و با دوستان خود گفتگو كنید). خیلی ساده می‌توان ترجیحات خود را در اولویت قرار داد و یا از آن‌ها چشم پوشی كرد، برای مثال بعضی عاشق فضای باز هستند اما برخی دیگر به باد و آفتاب حساسند و یا برخی عاشق تفریح كردن با دیگران هستند در حالی كه برخی دیگر تنهایی را می‌پسندند. سعی كنید پیش از انجام هر كاری به سوالات زیر پاسخی دقیق بدهید تا هدف روشنی از آن‌چه به دنبال آن هستید داشته باشید:

. آیا ترجیح می‌دهید در حیاط وقت خود را با خانواده و دوستان بگذرانید یا تنها باشید؟
. چگونه می‌خواهید از فضای بیرونی خانه خود استفاده كنید: برای غذا پختن، غذا خوردن، استراحت كردن، و یا بازی كردن؟ یا می‌خواهید تركیبی از همه این‌ها باشد؟

. دوست دارید نحوه دسترسی فضای داخلی به فضای بیرونی چگونه باشد؟
. دوست دارید در فضای باز بنشینید و یا فضایی سرپوشیده را ترجیح می‌دهید؟

. حریم و خلوت شما چقدر مهم است؟
. در چه زمانی از روز می‌خواهید از فضای بیرونی استفاده كنید؟

دکوراسیون فضای بیرونی, چیدمان فضای بیرونی خانه


2. مقابله با حشرات. اگر پشه‌ها در فضای بیرونی شما یك مسئله و مشكل هستند و می‌خواهید از فضای بیرونی خانه لذت ببرید مقابله با این مسئله نكته‌ای حیاتی است. استفاده از حصار شیشه‌ای یكی از راه‌های حل این مسئله است. راه‌های دیگر برای خلاص شدن از شر حشرات به شرح زیر است:

 سعی كنید هیچ آب راكدی در ملك شما وجود نداشته باشد. حتی یك گلدان پر از آب باران می‌تواند فضایی برای پرورش حشرات باشد.
سعی كنید امكانات آبی موجود در ملك در جریان باشند تا راكد.
از پنكه‌های سقفی استفاده كنید: پشه‌ها اصلا علاقه‌ای به هوای در جریان ندارند.

 

دکوراسیون فضای بیرونی, چیدمان فضای بیرونی خانه


3. از پارچه‌ها و مصالح مخصوص فضای بیرونی در فضاهای روباز استفاده كنید. در یك ایوان سرپوشیده می‌توانید از مبلمان ظریف‌تر و بالشتك‌ها و كوسن‌های معمولی استفاده كنید. اما اگر فضای نشیمن شما روباز است باید از پارچه‌ها و مبلمانی استفاده كنید كه مخصوص فضاهای بیرونی تولید شده‌اند. این‌گونه پارچه‌ها معمولا گران‌تر هستند اما در معرض نور خورشید كم‌رنگ و پوسیده نمی‌شوند، لك نمی‌شوند، و آب داخل آن‌ها نمی‌رود. كوسن‌ها و بالشتك‌های مخصوص فضاهای بیرونی از موادی پر می‌شوند كه آب به سختی وارد آن‌ها می‌شود و به همین دلیل سنگین نمی‌شوند.

4. از كوسن‌ها و بالشتك‌ها مراقبت كنید تا خیس نشوند. اگرچه كوسن‌ها و بالشتك‌های مخصوص فضاهای بیرونی در برابر باران مقاوم هستند، اما برای مدتی پس از بارش باران مرطوب می‌مانند. برای جلوگیری از نشستن روی بالشتك‌های نمناك، فضاهایی را مخصوص نگهداری از آن‌ها در فضای زیرین نیمكت‌ها طراحی كنید تا هنگامی كه حس می‌كنید هوا بارانی خواهد شد آن‌ها را در این فضا قرار دهید. اگر دارای هر نوع صندلی تاشو سبك‌وزن هستید (مانند عكس بالا) آن‌ها را در زیر برآمدگی دیوارها قرار دهید. اگر فضای بیرونی شما خیلی از خانه دور است، از نیمكت‌های نگهدارنده ضدآب استفاده كنید و تمامی بالشتك‌ها و كوسن‌ها را در آن قرار دهید. هم‌چنین برخی از بالشتك‌ها را می‌توانید در زیر میز وسط بگذارید.

دکوراسیون فضای بیرونی, چیدمان فضای بیرونی خانه


5. از صدای آب استفاده كنید. صدای آب صداهای مزاحم پیرامون خانه را در خود هضم می‌كند. یك فواره در محل نشیمن خود در فضای بیرونی نصب كنید و از فضای آرام پیرامون خود لذت ببرید.

دکوراسیون فضای بیرونی, چیدمان فضای بیرونی خانه


6. از سایه‌بان استفاده كنید. نشستن زیر نور خورشید در یك روز گرم تابستانی بدون سایه‌بان فقط برای 5 دقیقه لذت‌بخش است. پس از این 5 دقیقه شما و مهمانان‌تان سریع به سمت داخل خانه سرازیر می‌شوید. راه‌های زیادی برای اضافه‌كردن سایه‌بان در فضای بیرونی وجود دارد مانند استفاده از چترهای ساده، پارچه‌ها، شبكه‌های توری، یا استفاده از سایه درخت یا یك آلاچیق.

دکوراسیون فضای بیرونی, چیدمان فضای بیرونی خانه


7. وسایل غذاخوری مخصوص فضای بیرونی را در كنار هم قرار دهید. اگر این وسایل را یك‌جا جمع كرده باشید بیش‌تر انگیزه غذاخوردن در فضای بیرونی خانه خود را خواهید داشت. سعی كنید این وسایل را در درون یك سبد یا یك سینی بزرگ دسته‌دار قرار دهید تا بتوانید به‌سرعت و بی‌دردسر آن را به فضای بیرون خانه منتقل كنید. فقط ممكن است چیزهایی را بخواهید در بین این وسایل قرار دهید:

لیوان‌ها و بشقاب‌های نشكن
یك پارچ آب
دستمال‌های بزرگ
شمع، كبریت، و یا فندك
پشه‌كش برای دور كردن پشه‌ها از كنار غذا
ظروف پذیرایی مخصوص فضاهای بیرونی
دربازكن

8. چند پتو برای شب‌های سرد در دسترس داشته باشید. چند پتو را در كنار در نگه دارید- پتوهای مسافرتی، لحاف‌های سبك‌وزن، یا پارچه‌های ضخیم- و در شب‌های سرد به مهمانان‌تان بدهید. قطعا در آن لحظه چیزی بیش از این پتوها آن‌ها را خوشحال نخواهد كرد.

 

دکوراسیون فضای بیرونی, چیدمان فضای بیرونی خانه


9. نورپردازی را فراموش نكنید. نورپردازی درست در شب می‌تواند ساده‌ترین فضاهای بیرونی را تبدیل به فضایی زنده و شاداب كند. سعی كنید یك منبع نوری را در زیر نیمكت‌ها قرار دهید تا نوری ملایم ایجاد شود و چند چراغ فانوسی را در نزدیكی میز غذاخوری قرار دهید. نورپردازی در فضایی دورتر می‌تواند فضار را بزرگ‌تر و پررمز و رازتر به نظر برساند.

دکوراسیون فضای بیرونی, چیدمان فضای بیرونی خانه

 

منبع : chidaneh.com